סבא ישראל אומר נ נח נחמ מאומן זה גאולה
סבא ישראל שמח
סבא ישראל אוהב ילדים
קבר ציון
לתמונות נוספות...

לקישורים נוספים...
תוכן שלי
חג שמח פורים שמח כל בית ישראל

חג שמח פורים שמח כל בית ישראל


בע"ה בלי נדר בזכות רבנו הקדוש

 

                        רעשן חג שמח לכל בית ישראל  קוסם

                         ביפפחג שמח לכל בית ישראל  ביפפ
                           

שנצא מחשוך ואפלה  רעשן

לאורה ושמחה  גברת ליצנית

גאולה שלמה לכל עם ישראל רוצים משיח

השם תישלח לנו את משיח צדקנו משיח 5

ויגאלנו במהרה בימניו  רוצים משיח

חג אורות שמח לכל בית ישראל  ליצן ליצנית גברת קוסם ביפפ רעשן ביפ מלך פיראט

כל אחד כפי עיניינו שום זה בעיניינים  רוצים משיח משיח 5

אום זה בעיניינים גשמיים  רוצים משיח

רוחנייים רוצים משיח

אבא תרחם עלינו אנחנו הבנים שלך נחמן הקב

שיהיה בחג השמח הזה נס גדול אמן

והשם יביא לנו  את המשיח שיגאל  רוצים משיח משיח 5 הקב

אותנו

הקדוש ברוך הוא אנחנו הבנים שלך הקב הקב

 ביפהקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך הקב הקב ביפ ביפ ביפ
 http://yehadut.com/haravharush/2010/02/24/%d7%97%d7%92-%d7%a9%d7%9e%d7%97-%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9e%d7%97-%d7%9b%d7%9c-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c/

בסרטון בפייסבוק שווה לראות ציפה של הרב ארוש שלום שליט"א

בס"ד
בסרטון בפייסבוק שווה לראות ציפה של הרב ארוש שלום שליט"א ברסלב ברסלב ברסלב ברסלב ביפ מלך רעשן קוסם
 למי יש פיסבוק   שווה לראות סרטון  של הרב ארוש שלום איזה שמחה לכבוד פורים
 

 

http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id=10000 0816525120

 

מפניני הרב "הכנות רוחניות לכבוד חג פורים"

בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב "הכנות רוחניות לכבוד חג פורים"

 

"משנכנס אדר מרבין בשמחה..". מרבים בשמחה, כמה שיותר ובפרט בפורים שזה יום גדול ונפלא.

הרבה אנשים לא יודעים מה זה פורים. מהי הגדולה והעוצמה של היום האדיר הזה. חשובים שזה יום נחמד ומתוק.

 

ü      יש להכין את עצמנו לפורים, פורים זה יום הכי גבוהה בשנה.

בתיקוני הזוהר, האר"י ז"ל שהיה גדול המקובלים בעולם אמר, כיפורים – כפורים. כלומר כיפורים מכפר על כל העוונות ובפורים זה יותר גדול, וגם אוכלים ושמחים. אם כן, צריך להבין למה.

עוד, חז"ל למדו אותנו שפורים יותר גדול מחג מתן תורה, למה? בחג מתן תורה, הקדוש ברוך הוא כפה את התורה כהר, כגיגית על עם ישראל, ובפורים מקבלים את התורה מאהבה, "קיימו וקיבלו", לא מתוך כפייה.

זאת ועוד, האר"י ז"ל אומר שפורים זה לא זכר למה שהיה פעם, היה נס וחוגגים חג פורים, ח"ו, אלא – כשמגיע י"ד וט"ו באדר, מאיר האור, כל האור שהיה בזמן מרדכי ואסתר. אדם יכול לזכות בפורים ולקבל את התורה מחדש באהבה וכל התיקונים ולכן אפשר לזכות. לכן זה לא זכר ח"ו אלא ממשקיים גם בדורנו אנו.

פורים גם יותר גדול מחג פסח. רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהר"ן אומר:

1. פעם כל ההתחלות היו מפסח. למה?

כי כל המצוות הן זכר ליציאת מצרים. אבל היום הם מפורים, מפה מתחיל.

תמיד צריך לזכור, איך שההתחלה כך ההמשך. אם מתחילים טוב ומתוק הכל טוב ומתוק. לכן צריכים פורים מצוין ושמח, כדי שתהיה התחלה והמשך טוב.

2. כ"א כפי מה שזוכה בפורים, כך השם מציל אותו ממה שהוא חמץ כל ימי הפסח.

האר"י ז"ל אומר, שמי שניצל מחמץ מובטח לו שלא יחטא כל השנה. לפי זה, אם אנו חוטאים סימן שאנו אוכלים הרבה חמץ בפסח..

אז איך ננצל? ע"י פורים.

 

 חז"ל אמרו, כל המועדים נפטרים וימי הפורים לא נפטרים. כלומר כל המועדים יתבטלו לעתיד לבוא כשיבוא משיח, אבל פורים לא. והאור של פורים יהיה אותו הדבר.

בחג פורים יש בו הארה של אמונה והכי גדולה;

יוצא, שפורים זה ראש השנה, כי זה סוג של התחלות.

פורים יותר מכיפורים.

פורים יותר מפסח.

פורים יותר מחג השבועות.

 ולכן, נלמד איך עושים פורים טוב כדי שתהיה התחלה טובה.

 

 

ü    יש דבר בפורים שאין כל השנה כולה, ישנה הבטחה שמה שמתפללים בפורים מתקיים. "כל הפושט יד נותנים לו."

כלומר, מה שהאדם יתפלל באריכות יתנו לא. ולכן, כ"א יתחזק בפורים לפעול ישועות.

כשאומרים בישיבה "לא כל יום פורים", לזה הכוונה.. אין הבטחה בשום יום בשנה שיתקבלו התפילות, אולי כן ואולי לא. אבל בפורים, זה היום היחידי שישנה הבטחה, אנשים פועלים מכל הבחינות.

 

ü      כעת נסביר את האור המיוחד בפורים שאין כל השנה.

המן מזרעו של עמלק (אותה קליפה).

ü      בפורים מאיר אור מיוחד, שמחה עצומה את קליפת המן עמלק.

ü    מה זה קליפת המן עמלק?

איפה רמוז המן בחומש, הגמרה אומרת, "המן העץ (יש לקרא עם חיריק) אמרתי לא לאכול, אכלתם – המן (בחיריק) זה אותו המן (בפתח).

אם כן, מה קשור המן (חיריק) למן (פתח)? מה הקשר בין עץ הדעת למן (פתח)? מה זה משחקי אותיות?

זה לא משחקי אותיות, אלא אותה הבחינה, וכעת נסביר.

המן היה מספר 1 בעולם. מאז הבריאה ועד היום, כל העולם קורעים ומשתחווים לו. אף אחד לא הגיע לדרגת כבוד כזו. כסף, היה עשיר גדול מאוד. בנים, בשפע היו לו 208 בנים (עם עין הרע!). מלכות, היה מושל על כל העולם, הייתה לו טבעת המלך ואחשוורוש היה סתם בובה.  אם כך, היה לו עושר, כבוד בנים, מלכות ובשפע רב, באופן כזה – הכי גדול בעולם מאז הבריאה ועד היום, במימדים עצומים להפליא.

כל זה היה לו, ואמר שהוא בדיכאון, ייאוש, שבור ואין לו חיים. לכן עשה כנס שבראשם זרש אשתו, לבדוק מה קרה עם האיש הרם והנכבד שמדוכא ומיואש מהחיים. שאלו כולם מה קרה לו, ענה להם שכל זה לא שווה לו.. כל העושר, הבנים, המלכות, הכבוד שהיה איי פעם לאדם ,כל זה אינו שווה לו, כי אחד בעולם אינו משתחווה לו.

קליפת המן זה כפיות טובה בצורה איומה היה לו הכל, והכל לא שווה לו כי אחד לא משתחווה לו, הוא לא היה שמח בחלקו, לא מרוצה, לא טוב לו, מתבכיין – זה קליפת המן.

 

ü      והכיצד זה קשור לעץ הדעת?

האדם הראשון הכל היה שייך לו, כל העולם. והיה מפונק, מלאכים שירתו אותו. הקדוש ברוך נתן לו שפע רב והשפיע עליו גם שפע גשמי גדול ורב מאוד. הכל היה מותר לו, למעט לאכול מעץ אחד, עץ הדעת. כל העולם שלך, תשתה, תהנה, רק אל תיגע בעץ אחד, "המן העץ" (בחיריק).

ולמעשה, כל זה לא היה שווה לו כלום, אם אין לו את העץ הזה..

 

שוב, כשאדם לא שמח בחלקו, במה שהשם נותן לו, הוא לא מאושר, לא טוב לו – זה קליפת המן עמלק, וזו כפיות טובה. וכולנו נגועים בה.

 

ü      מה הסימן שהאדם יוצא מקליפת המן עמלק?

שעל כל דבר אומר תודה. על כל דבר.

לובש מעיל ומוריד, על המעיל ועל הפעולה עצמה. נוטל ידיים, תודה על הכיור, יושב על הספה/כיסא, אוכל, נכנס למכונית-תודה על המכונית, לובש מכנסיים, חולצה, על כתיבת המאמר, המחשב והטכנולוגיה, על הכל..

הכל שייך לבורא עולם ועל הכל צריך לומר תודה.

אתה משתמש במשהו שלא שלך, אתה אומר תודה.

גם כאן כפשוטו, אתה מרגיש שזה שלך לכן אינך אומר תודה.. פה הטעות, זה לא שלך, אלא של בורא עולם. הכל של בורא עולם.

כל פעם שאתה משתמש במשהו תאמר תודה.

 

ü      איך לומדים לומר תודה?

ישנם למעלה מ-20 דיסקים על תודה והודאה, ובפרט הדיסק "תפסיק להתבכיין" שחולל מהפך ושינוי גדול מאוד.

 

כשאדם אומר תודה, נהיה לו גן עדן. הוא לא רואה את החיסרון, להיפך הנשמה מגיעה לתכליתה דרך זה.

כשאדם עצוב יש עליו דינים, אבל אם מקבל באמונה שזה הכי טוב עבורו, הדין נמתק. מודה ושמח נמחק הדין בשלמות.

 

ü      נחזור לפורים, אם כן, קליפת המן-עמלק זה כפיות טובה. וההפך זה תודה.

וכשאדם אומר תודה זה אומר שאינו מנופח בגאווה, ומבין שלא מגיע לו כלום.. והכל מתנת חינם מאת הבורא יתברך. לעומת האחר, שאינו מודה, נכנס לכפיות טובה, מתנפח מגאווה וחושב שמגיע לו, ויש לו רק תלונות, והוא אינו מרוצה, מתלונן ומתבכיין, הוא נמצא בחושך, בעצבויות, דיכאון, רדיפה עצמית ועוד.

 

ü      איך עושים פורים עם התחלה טובה?

ביום חמישי הקרוב יש תענית אסתר. בישיבה נוהגים לעשות התבודדות 6 שעות. ממילא זה תענית.. קדימה דבר עם השם 6 שעות, עשה תשובה.

אח"כ במוצאי שבת, ערבית של מוצ"ש להתפלל טוב ובכוונה, לאחר מכן קוראים את המגילה (בירושלים ביום ראשון).

רבי נחמן אומר, ששמיעת המגילה מסגולת לעורר מהשינה בגשמיות וברוחניות בבחינת "סיפורי מעשיות משנים קדמוניות", כך גם המגילה.

להתעורר מהשינה פירושו, לקבל אמונה שלמה, ולדעת שהכל זה הקדוש ברוך הוא.

וגם לזכות לקבל 70 פנים לתורה.

לכן צריך לקרא את המגילה ברטט ובזיע כמו קבלת התורה, ביראה גדולה, בהתעוררות.

דעו לכם, שקריאת המגילה, זה אחד הספרים העצומים שהוריד בורא עולם שיש בהם אור נסתר.

גם להקשיב זה עצום מאוד ולא להפסיד מילה אחת.

רבנו עוד אומר, שבפורים יש " יראת דעילאה", יש אור של אמונת חכמים.

בליל פרים, אחרי קריאת המגילה, אוכלים משהו וקמים לחצות הלילה, אמרנו כל השפוט יד נותנים לו.. זו ההזדמנות.. ולכן חשוב להתבודד כמה שעות, זכרו, יש הבטחה. אח"כ טבילה במקווה, הנץ החמה, משלוח מנות, בצהרי היום לימוד גמרא וסעודת חג וריקודים.

 

ü      מצוות שתיית היין בפורים

הגברים מצווים לשתות יין.

זכה=נעה ראש, קיבל דעת   #   לא זכה=נעשה רש,עני    מדעת. משתכר ומשתגע.

צריך לדעת איך לשתות את היין. אנשים לא יודעים מה זה פורים, משתכרים וסתם משתוללים וגרומים לעצמם ולסביבה מפחי נפש.

 

רבי נחמן אומר, ששתיית היין זה תיקון הברית.

ולפני כל כוס יש לברך "לשם ייחוד" (תפילה יפה מאוד שהרב חיבר, ניתן למצוא אותה באתר) ואז שמחים ולא משתכרים, ומקבלים את הדעת מהיין.

מה פירוש "עד לא ידע"? דעת כזו טובה ונפלה שהכל טוב, גם המן, לזה הכוונה. שכרות אחרת היא של רשעים.

 

לסיכום,

 

√ כל ההתחלות מפורים, וזכרו שלא כל יום פורים. תשתדלו להרבות בהתבודדות, כ"א צריך לפעול ישועות לעצמו; זיווג, בריאות, פרנסה, ילדים – ובפורים פועלים ישועות, דברים ממש מעל הטבע.

ולכן יש לנצל את היום הזה בכמה שעות של התבודדות, יש לך כניסה לטרקלין של מלך.. ומה שתבקש תקבל.. תכנס, תפעל ישועות, תן חיוך J

 

לכן ב"ה כולנו נשתדל מאוד. זה יום שמתגלה בו עילה דעילאה.. תגיד תודה רבה ותפסיקו להתבכיין.



העלון השבועי חוט של חסדעלון תרומה
בברכה, רוחמה אפרתי
שולח: העלון השבועי חוט של חסד<5812210@gmail.com>
נושא: עלון תרומה

מצורף בזאת עלון  מס' 159 לפרשת תרומה

 

של מוסדות "חוט של חסד"

 

אנו מאחלים לכם קריאה מהנה ומועילה, ושבת שלום ומבורך.

המערכת

 

אל קהל קוראינו שימו לב! עקב ביקוש של הרבה מנויים לקבל גם קובץ בפורמט A3 צרפנו לכם שני קבצים 1 בפורמט להדפסה ביתית, ועוד 1 להדפסה בדפוס.

 

אתם מוזמנים לחוות דעתכם על העלון במייל: <>

__________________
בס"ד
האש שלי תוקד עד ביאת המשיח

כל ספרי נחמן מברסלב

ספרים של הרה"צ שלום ארוש שליט"א :


דברי הרב ארוש שלום שליט"א

http://yehadut.com/haravharush/
מסגנר
vidal345@walla.com

מפניני הרב - הכלי לשפע זה הבטחון
בס"ד בזרה"ק

 

 

☼הכלי לקבלת השפע זה הביטחון.

 

☼השם יתברך נתן לך שפע, תהיה רחמן, תעזור לשני.

תיתן צדקה ותעשה גמילות חסדים, שזה לא רק עם עניים ונצרכים, אלא גם אדם עשיר עשוי להיות צריך הלוואה, מילה טובה, עזרה, נדבה.

מי שעושה גמילות חסדים אף פעם לא מפסיד. תעזור לאשתך, להוריך, לילדיך, לסביבה, לזולת.

 

☼האדם צריך לדעת שהשם יתברך מנהיג את העולם מידה כנגד מידה. תהיה טוב, תהיה בעל חסד, השם ייתן לך כגמולך. ואחד החסדים הגדולים ביותר שצריך האדם לעשות זה ההפצה.

"ואהבת לרעך כמוך" – השם יתברך קירב אותך, עשה לך טובה והאיר בליבך, אז למה אתה לא נותן גם לעם ישראל?

תצא אל אחיך – תקרב, תעזור, תושיט יד, ישנם הרבה יהודים שחיים בחושך ובצער.

לבקש שיתגלה מלכותו ושכולם יכירו אותו, שיבנה את בית המקדש, שיבוא המשיח, שכל יהודי יבין שהאמת זה בארץ ישראל ושיעלו לכאן – שכל היהודים בחו"ל יעלו לארץ ובפרט אלו ששומרים תורה ומצוות.

דעו לכם, שכל פעולה שעושים מקרבת את הגאולה, וקיימים 2 פעולות עיקריות:

1. תפילה

2. הפצה

 

☼העולם מלא טוב, תלמדו לומר תודה והודאה.

בן אדם לא מרוצה, לא שמח ↔ זה תוצאה של חוסר אמונה.

תעבדו על תודה והודאה תהיה לכם גאולה בעולם הזה, עוד טוב ועוד טוב..

על כל דבר להודות.. "מה שאתה עושה עימי תודה..."

שאדם יהיה שמח בחלקו ויאמין שהכל לטובה ושאין רע בעולם, ולהאמין בך השם יתברך, ושאין שום ייאוש בעולם..

"נעשה ונשמע" לתפוס את האמונה בתמימות ובפשטות.

 

 


ב-10 דק’ של תפילה, אפשר לעורר רחמי שמיים
בעזרת השם יתברך ובר"ה

עם ישראל עם קדוש, עם רחמן......

תמיד בשעה שמשהו זקוק לכם אתם נימצאים....

רחמי שמיים, תפילות, בכיות, תהילים,

התיקון הכללי, כל דבר אפשרי לעשות

כדי לעורר רחמי שמיים על כבוד הרב מרדכי צמח בן מזל שליט"א

שה` ה טוב יאיריך   ימיו טוב ב ובנעימים, יחזור לאיתנו הקודם.

יהיה בריא ושלם......

נכון אנחנו מבקשם מיכם הרבה ומתעקשים...אך זאת חובתינו לדאוג לכל יהודי..

וכבוד הרב הפוסק הצדיק.

הרב מרדכי צמח בן מזל שליט"א..

בשאר חולי עם ישראל.

אחים יקרים וטהורים בבקשה בואו נמשיך תהיליםנכון שכל אחד עסוק .10 דק` ביום יכולים לקרע גזר דין

בשמיים.....

תזכו למצוות..

להתפלל להמשיך על הרב מדרכי צמח רפאל בן מזל

 

בעזרת השם יתברך ובר"ה

עם ישראל עם קדוש, עם רחמן......

תמיד בשעה שמשהו זקוק לכם אתם נימצאים....

רחמי שמיים, תפילות, בכיות, תהילים,

התיקון הכללי, כל דבר אפשרי לעשות

כדי לעורר רחמי שמיים על כבוד הרב מרדכי צמח בן מזל שליט"א

שה` ה טוב יאיריך   ימיו טוב ב ובנעימים, יחזור לאיתנו הקודם.

יהיה בריא ושלם......

נכון אנחנו מבקשם מיכם הרבה ומתעקשים...אך זאת חובתינו לדאוג לכל יהודי..

וכבוד הרב הפוסק הצדיק.

הרב מרדכי צמח בן מזל שליט"א..

בשאר חולי עם ישראל.

אחים יקרים וטהורים בבקשה בואו נמשיך תהיליםנכון שכל אחד עסוק .10 דק` ביום יכולים לקרע גזר דין

בשמיים.....

תזכו למצוות..

להתפלל להמשיך על הרב מדרכי צמח רפאל בן מזל

 

האש שלי תוקד עד ביאת משיח

              

    הרב מדרכי צמח רפאל בן מזל יזכה לראות משיח צדקנו במהירה אמן!!!!!
 

אמן כן יהי רצון

מחזמר "היושבת בגנים" לנשים בלבד
 
בס"ד

חוט של חסד מציגים
מחזמר "היושבת הגנים"

מרגש סוחף מצחיק ומרתק,

מיועד לנשים ונערות בלבד אין להביא ילדים ותינוקות
דברי תורה תישא הרבנית מרים ארוש תליט"א

ביום ראשון ז` באדר תש"ע
ה21 פברואר למניינם

לאולמי זיראר בכר רח` בצלאל 11 ירושלים

בשעה 20:15 נא לדייק

025812210 לבקש את יפה מחיר כרטיס 40 שח מספר מקומות מגובל

 
להפיץ הרב מרדכי צמח בן מזל מצב קריטיו
ישלח לו רק ישועות טובות בשמחה2 

  נחמן נחמן נחמן נחמן נחמן נחמן

ה` ישלח רפואה שלמה בשאר חולי עם ישראל בשורות טובות בשורות טובות

תהילים פרק קכא book baging baging baging baging
א  שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת:
אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים-    מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי.
ב  עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה-    עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.
ג  אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ;    אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ.
ד  הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן-    שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל.
ה  יְהוָה שֹׁמְרֶךָ;    יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ.
ו  יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה;    וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה.
ז  יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע:    יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ.
ח  יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ-    מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם

 
פרשת שבוע תרומה דברי רבנו נחמן מברסלב בס"ד
פרשת שבוע תרומה דברי רבנו נחמן מברסלב בס"ד

זהב וכסף ונחושת ותכלת וארגמן ותולעת  שני - המשכן נבנה מהטוב שנתברך מכול אחד מישראל , שהם כלולין מגונין הרבה ויש בכל אחד מישראל נקודה טובה שאין בחברו ואפילו הגרוע ביותר , ולכן אסור לזלזל בשום יהודי שבעולם כי בודאי יש בו טוב במיוחד {חבוי או גלוי שאין באף אדם בעולם }



העמק דבר


ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - מקום המקדש אין הכוונה שנצתמצם שם אלוקותו יתברך חס ושלום , כמו שאמר שלמה המלך "הנה השמים ושמי השמים לא יכלכלוך אף כי הבית הזה " רק מחמת שהיה שם דברים נאים , ציור של מעשה בראשית וציור של גן עדן , על כן המשיך השם יתברך לשם קדשתו יתברך {אבל הוא יתברך אין העולם מקומו , אלא הוא מקומו של העולם , ורק הוא לבדו יתברך ראוי לדון את העולם כי הוא יודע מקום כל אחד ואחד כי כל המקומות הם אצלו יתברך },  הכול בשביל לגלות אלהותו יתברך ,, ולגלות האמונה בעולם והיה שם עשירות גדול כדי לתקן עוון העגל , ושם כלל תפילות ישראל ,,,

רבי שמואל אייזיק {מגדולי תלמידי רבנו והיה צדיק קדוש}
בתחלת התקרבותו לרבנו חלם שהיה באיזה יער גדול , ולא ידע איך לחזור .... והנה מצא בית ארוך וצר ונכנס לשם , וראה אברך שהיה נראה מאים ומרשים מאוד


ונתירא רבי שמואל לדבר עמו , והאברך שאל אותו :" מה אתה עושה כאן ?" השיב רבי שמואל :" אינני יודע את הדרך לצאת ולחזור למקומי",  אמר לו האברך :" אתה צריך חרב עם שני חדים ותחגור אותה למתניך ותדע איך לקלוע בה ואז תדע את הדרך שלך ", והראה לו הדרך לחדר קטן ,

כנכנס רבי שמואל לשם , ישבו שם אנשים עם כסאות למשפט והיה שם בחדר הרבה כלי נשק וחרבות ונחרד רבי שמואל מאוד ,ושאלו אותו :" מי הביאך חלום ?" והשיב : " אברך אחד נוראי ואים {והאברך הזה היה משיח צדקנו } דחף אותו לכן",

ואמרו לו :" אם יש לך ידיעה במשפט תקבל חרב עם 2 פיפיות ,
אך תקלע ביושר ובמשפט ובצדקה ", ובתוך כך סבבו את רבי שמואל עננים עד שנחשך לו ודחפו אותו לחדר מסוים ואמרו לו :" שם תלמד משפט וצדקה ותראה כבר איך לילך בדרך הנצרך לך ?"

היץ משנתו ותיפעם רוחו מאוד מן החלום ויסע אל רבנו כדי שיפתור לו את חלומו , כשהגיע לרבנו נכנס באימה גדולה ורצה לספר לו את חלומו , אמר לו רבנו :" יוסף אמר הלא לאלוקים פתרונים ,קודם אומר לך דברי תורה , ואז גלה לו רבנו תורה בלקוטי מוהר"ן ונפתר לו חלומו {אמר המעתיק עין בתורה ב' וכן בפרוש של חרב מטשרין ויגעם לך },



מפניני הרב - קריעת ים סוף אישית
מפניני הרב - קריעת ים סוף אישית

בס"ד בזרה"ק

 

ספר שמות זה הספר הגאולה של עם ישראל.

הקדמה – שיש לקחת אותה לתשומת הלב לכל החיים, צריך ללמוד חומש, חמישה חומשי תורה כספרי הוראה על עצמך, אם נלמד את זה כספר היסטוריה כאירועים שהיו פעם, לא יצאנו בכלל ידי חובתנו, נהפוך הוא. חומש לא לומדים כדי לדעת ולהבין מה היה פעם כדוגמת ספר היסטוריה אלא לעשות השלכה על עצמי, מה שהשם רוצה ממני, מה אני יכול ללמוד מזה. מדובר לא רק בחומש, אלא בכל התורה, בגמרא, בנביאים ואנו צריכים ללמוד אותם כדי להשליך על עצמנו. תורה מלשון הוראה – ללמוד על עצמנו.

 

התורה הקדושה מספרת לנו איך משה רבנו ממש מנהיג את עם ישראל ואז נהיה להם קשה. משה רבנו שואל את הקדוש ברוך הוא "למה הריעותה לעם הזה?" מאז שבאתי אל פרעה  להם נהיה להם יותר קשה, יותר צרות, יותר ייסורים, כפשוטו נהיה יותר גרוע.

בהמשך הפרשה כתוב, "וידבר אלוקים אל משה, ויאמר אני השם"  - המשפט אומר דרשני.

ר` נתן מברסלב כותב שפה הקדוש ברוך הוא הוכיח את ע"י. ויאמר לו אני י.ק.ו.ק המורה על מידת הרחמים. אתה אומר לי שנאי עושה רע לע"י ואני כולי רחמים. גם הייסורים הללו שנהיה יותר קשה, זה הרחמים שלי.

 

לכ"א יש שאלות על השם, למה מתעכב הזיווג שלי, למה לא הולך לי, למה אין לי ילדים, מה עשיתי רע, נהיה לי קשה. כפי שלמשה רבנו הייתה שאלה, כך לכ"א על עצמו לפי הבחינה שלו.

אם אדם לא חי באמונה שלמה יש לו שאלות על השם יתברך.

כל פעם שהאדם עצוב (מיואש,מדוכא וכן הלאה) זו שאלה מאוד גדולה על השם.

הרי מה פשר המילה אדם בעצבות? לא טוב לו.

אם כן, מה לא טוב לך? הכל הרי ברצון השם.

אדם ששמח מקבל את הכל באהבה ומבין שהכל מאיתו יתברך.

 

רבי נחמן מברסלב כותב שהשם יתברך ברא את העולם כדי לגלות את רחמנותו יתברך. בורא עולם לא צריך אף אחד אלא כדי לרחם עלינו. אם לא הייתה בריאת עולם על מי היה מרחם?

כל נברא צריך לומר לעצמו אם התכלית שבורא עולם ברא אותי כדי לרחם עליי אז הכל טוב. סימן שכל מה שעובר עלי זה רחמים. רע זה כפירה של האדם. אין רע בעולם. אתה מאשים את עצמך, את האדם האחר.

לעומת זאת, אם תאמין שככה השם רוצה והכל לטובה, אז אינך יכול לומר אני מאמין אבל זה רע.

 

אמונה אומרת שהכל בהשגחה פרטית והכל, כל מה שהשם עושה, טוב עושה.

דבר שמקרב אותך אל בורא עולם זה רע או טוב? אם תסתכל במשקפי האמונה, וודאי זה טוב לכן אין רע.

למה אתה חושב שזה רע? מפני שאתה לא רוצה להתקרב לשם, אלא פה ושם. וזה לא תכלית החיים שלך. יש לך עניין לחיות בעולם הזה טוב, וגם להאמין בשם, אבל גם העולם הזה.

דע, שכל דבר שיעבור עליך יקרב אותך לשם.

 

כמה אנחנו צריכים להתבייש אם דוד מלך ישראל, שהרמב"ם מעיד עליו שכל התורה עברה דרכו והוא היה עובד את השם ולמה לא זכה... הכיר את שמואל הנביא, אביו ישי, שלעולם לא חטא ונגזר עליו מיתה כי היה צריך למות, אבל מעולם לא חטא.

דוד המלך אומר, "הדריכני דרכך, רחם עליי, הודיעני, הייתי כשה אובד, למדני, רחם עליי." בגלל שאדם לא מכניע את עצמו וטיפת ענווה, היה אומר לבורא עולם תודה רבה, תקרב אותי אליך שאלך בדרך האמת, אני לא ידוע איפה אני עומד, מה דרגתי, מה מקומי, ואתה הכל גלוי לפניך, מתחנן אלייך תקרב אותי – כך אדם צריך להתפלל יום יום ויראה ניסים ונפלאות.

לעומת אדם שהולך עם גאווה וחושב שיודע הכל...

תבקש מהשם בתפילה אישית, במילים שלך, בשפה שלך, שידריך אותך מפה והלאה מה לעשות, דבר עם השם הוא רואה את כל המפה, הכל גלוי וידוע לפניו, איפה אתה עומד ולאן אתה הולך.

זוהי נקודה ראשונה – אמונה.

השם הוא הישועה והוא הכתבות היחידה

מדבר עם השם = מאמין בשם.

לא מדבר בשם = לא מאמין.

 

בספר "בגן האמונה" מובהר שצריך לחיות לפי שלושת כליי האמונה:

1. ככה השם רוצה

2. הכל לטובה

3. לחפש מה השם רוצה ממני

יש לחיות לפני שלושת כללי האמונה הבסיסיים לאורך כל הדרך ובכל מצב שהוא.

 

אחד המודדים כדי לדעת מהי האמונה שלך, זה התפילה. כי אדם שמאמין מדבר עם השם בלי סוף עד שנפתרת הבעיה. אדם שיש לו אמונה לא עוזב את השם.

כאשר האדם חי את האמת שהוא אפס, "אפס זולתו", "אין עוד מלבדו", יתברך שמו. אין כלום חוץ מהשם. "שמע ישראל השם אלוקינו, השם אחד".

כולנו אפסים. כשאנחנו אפס מחוברים לאחד, לקדוש ברוך הוא, אנחנו הכל.

כי אשפר להצליח אך ורק עם השם ולעשות הכל איתו. בלי השם אנחנו כלום. לא יכולים להצליח ולא לעשות כלום.

כאשר חשובים שניתן להסתדר לבד, שהם עוזב אותנו ואנחנו מיד נופלים.

לעומת זאת, כשאנחנו מחוברים אל השם יתברך אנחנו כל יכול, כי השם איתנו. בלי השם כפשיטה, שאל ילך לך כלום בחיים.

 

החיים בעולם הזה מתוקים כאשר חיים באמונה אמיתית, כאשר רוצים נושמים וחיים את השם, הולכים עם השם.

שוב, המודד העיקרי לאמונה – זו התפילה. תפילה במילים שלך, בשפה שלך אל בורא עולם.

אתה מאמין תדבר עם השם במילים שלך, בשפה שלך וכך תוכל לפתור את כל הבעיות שלך.

לכן, עיקר היצר הרע של האדם שמסית אותו לא לדבר עם השם. שכל הזמן מחליש את האדם לא להתפלל מספיק.

דעו לכם, שאמונה ותפילה זה דבר אחד.

אפשר לחיות חיים טובים בכך שתדבר עם בורא עולם ולהרבות בתפילה, לדבר עם השם בפשטות, במילים שלך, איך אני יכול לפתור את הבעיה, מה עליי לעשות וכן הלאה.

שוש המלך שחי כ"כ את אפסיותו ביקש מבורא עולם אפילו שיפתח לו את השפתיים...

ואם אדם היה מרגיש וחי את אפסיותו, היה מרבה בתפילה. "ריבנו של עולם, רחם עליי, עזור לי בזיווג, בפרנסה, בחינוך ילדים, בעבודה על המידות... ברור שאין ייסורים ללא עוון, אני עושה התחלה חדשה, הרי אתה כל יכול ושום דבר אינו תלוי בי, איני יכול לעשות כלום. חטאתי, עוויתי, פשעתי, אני רוצה לעשות התחלה חדשה, תתקן לי ותפתח לי פתח ואם משהו לא הולך לי זה וודאי מגיע לי, בראת אותי כדי לרחם עליי, תרחם עליי ותעשה עימי חסד.... יצר הרע מנסה להסית אותי ולבלבל אותי שלא אתפלל ולא אדבר איתך בורא עולם..."

העיקר שאנחנו צריכים להיות דבוקים, קרובים לשם. חיים את מציאות השם.

 

בפרשת השבוע, עם ישראל עמדו מול הים ומאחוריהם באים המצרים (עם ישראל התחלקו ל3 כיתות) ונמצאו במבחן הכי קשה בעולם. מקדימה ים ומאחורה מצרים עם טנקים.

"קשה מזונותיו (זיווגו)  כקריעת ים סוף.." קיימים מספר ניסיונות שמקבלים לים סוף, כמו למשל, מזונות, זיווג.

וזה המצב שאדם עומד בו לפעמים ממש בחיי היום יום. שאין מנוס, והמצב קשה מאוד. אתה עומד מול הים.. אבל תזכור תמיד, שהשם הוא כל יכול, קרע את הים! וזה הנקודה שאדם לא מאמין שהשם כל יכול, להזיז את השמש, הירח ולקרוע את הים, בורא עולם הוא שליט על כל העולם! ברא את הכל. ופה המבחן של האמונה.

בפרנסה, מאין יבוא עזרי? אין כלום, לא יודע מה לעשות, ואין לי שום כיוון. השם יכול לעזור לך לקרוע לך את הים. (שוב, זכרו ספר תורה אינו ספר סיפורים, אלא מלמד על עצמנו באופן אישי ועל האמונה שלנו).

               

יקרע לי את הים = קריעת ים סוף כמשל על החיים שלך, בקשיים שלך, בבעיות ובייסורים שלך.

כאשר אדם בקושי רואה כיון, אין שום עזרה, אין שום מפלא, ויש אפילו סכנה, מה יקרה ומה יהיה, פה, עכשיו, מכאן תתחיל להתחזק באמונה, תקרע את ים סוף – תזעק אל השם יתברך, תגיד תודה על המצב ותתפלל לשם.

בורא עולם מודה לך ששמת אותי במצב שאין לי שום עיצה ושום כתובת רק לפנות אליך, ויודע שאין לי איך להסתדר ואין לי שום עיצה, והאמת שבכל מצב אין שום עיצה מלבד השם יתברך. מי חי באמונה כך יודע.

(זה שאדם חושב שיש לו עיצה זה כבר כפירה, כוחי ועוצם ידי, אי אפשר להסתדר בלי השם. הרי מי שם לך את המחשבה בראש?? מה יש לך בלי השם? אתה נושם בלי השם? חי בלי השם? אתה יכול להזיז את היד בלי השם?) באמת אין שום עיצה ותבונה רק להתפלל לשם. לא להתבלבל בכוחי ועוצם ידי ואפילו בדבר הקטן ביותר. הכל מהשם.

צריך שהתפילה תצא מעומק הלב..

שוב, תזכרו, השם שם אותי במצב הזה, הכל לטובה, השם רוצה שאזעק אליו, אדבר איתו במילים שלי,שאפנה אליו..

בנוסף, תזכרו שיש לקחת את הכללים הללו גם ובעיקר בדברים הקטנים.

דבר עם בורא עולם, עם בעל הבית, אמונה צריך ללמוד הרבה, לימוד ואימון בלי סוף.

"העיקר הוא האמונה". אי אפשר להבין כמה צריך לחזק את עצמנו באמונה.

 

צריך להתחזק שהשם הוא כל יכול. בכל יציאת מצרים השם הראה שאין דבר שלא עשה, דברים כנגע/מעל הטבע. כל התורה לזכר יציאת מצרים, כי זה דבר שכולנו ראינו עין בעין שהשם בוא בורא עולם.

כל הפרשיות שנכתבו כולם ראו, הבאר של מרים, שבעת ענני הכבוד, קריעת ים  סוף, המן, מתן תורה – מספר שמות עם שיראל ראו איך זה נכתב (למעט ספר בראשית שאותו קיבלנו). קבלנו חמישה חומשי תורה, ומספר שמות ראינו את הכל.

אפילו קידוש לשבת זה זכר ליציאת מצרים. ראינו עין בעין, כל העניין של המן, שהקדוש ברוך הוא שלח לנו לחם מן השמיים.

 

ונחזור להתחלה, למה בורא עולם בחר במשה רבנו, שיהיה משה רבנו? מה הנקודה שהייתה למשה רבנו ושלא הייתה לאף אחד מעם ישראל? בחומש, "ויאר בסיבלותם." אהב וחי בשביל עם ישראל. זוהי הנקודה המיוחדת שהייתה למשה. משה רבנו היה יוצא לעם ישראל ובוכה בדמעות, "מי ייתן מותי תחתכם.." חובש להם את הפצעים, ומנקה להם את העיניים, עוזר להם בסיבלותם (לכן הקדוש ברוך הוא החזיר לו מידה כנגד מידה, עד 120 משה היה בריא, לא נס לחו ולא כהתה עינו, והשם יתברך בכבודו ובעצמו קבר אותו).

כתוב במדרש, שמשה רבנו עזב את כל התחתונים והעליונים ורק מרחם על עם ישראל ולא היה איכפת לו כלל מעצמו.
 
< קודם 2 3 4 5 6 הבא >
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש