סבא ישראל אדוסר
ראש שנה קבר ציון
קבר ציון
סבא ישראל אמר פתק גאולה
לתמונות נוספות...

לקישורים נוספים...
תוכן שלי
עלון פרשת בא העלון השבועי חוט של חסד

העלון השבועי חוט של חסד<5812210@gmail.com>
נושא: עלון פרשת בא

בס"ד  רוחמה שלחה לי המון תודות לך כל ישועות טובות אוהבת אותך

לכל קוראי העלון היקרים שיחיו'

  

שלום וברכה וכל טוב !

  

כמידי שבוע זוכים עשרות אלפי אנשם לקבל את העלון בדפוס ובדוא"ל. להנות ממגוון מדוריו.

לקרוא ולהתחזק. וב"ה העלון מחייה נפשות רבות בזכות עצויו הנפלאות של ראש הישיבה הרב שלום ארוש שליט"א ותלמידיו.

וכנגד זה, ידוע כי רבות הן ההוצאות בגין הדפסת והפצת העלון, אשר אין ידנו משגת הוצאות .

ע"כ אנו פונים בפניה נרגשת לכל מי שזוכה להינות מעלון זה, להיות שותף עימנו בתרומה בכל דרך שהיא. בהו"ק אשראי או כל דרך אחרת.

וזכות המצווה תגן בעדכם ובעד בני ביתכם. ותזכו להיות שותפיםן עימנו במפעל הקדוש בכלל ובהפצת העלון וקרוב עמ"י לאבינו שבשמים בפרט.

לתרומות וברורים

ניתן ליצור קשר: 052-3372280

02-5812210

 

למוסד סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

 

בברכת התורה

הנהלת עלון חוט של חסד

בראשות הרב שלום ארוש שליט"א

מצורף בזאת עלון  מס' 155 לפרשת בא

של מוסדות "חוט של חסד"

 

אנו מאחלים לכם קריאה מהנה ומועילה, ושבת שלום ומבורך

המערכת

 

אתם מוזמנים לחוות דעתכם על העלון במייל: alonchut@gmail.com

או באתרינו ברסלב ישראל www.breslev.co.il

אתר עם נשמה "ברסלב ישראל"

 

במקרה של אי פתיחה אוטומטית יש לשמור את הקובץ

או בסיום הפתיחה לבחור בתוכנת אקרובט כתוכנת היעד לפתיחת

על מנת לצפות בעלונים צריך להשתמש בתוכנה Adobe Reader   כדי להוריד אותה לחץ/י על הקישור הבא

http://www.bereslv.1800550.co.il/AdbeRdr.exe

 

 

בכבוד רב

מערכת עלון חוט של חסד.

טל:025812210

פקס: 0577961645

 

מפניני הרב – "אמונה היא תוצאה של אמת"
בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב –  "אמונה היא תוצאה של אמת"

 

פרשת השבוע, בתורה הקדושה, פרשת שמות, כתוב משה אמר למה הרעות לעם הזה, למה זה שלחתני? .. אז באתי אל פרעה לדבר בשמך ולא הצלת את עמך.

השם יתברך עונה לו, וידבר אלוהים אל משה ויאמר אליו : "אני השם." כל המפרשים עומדים על זה וידבר אלוקים=זה מידת הדין, אני השם = אני רחמים .

השם אומר למשה רבנו, יש לך שאלות עליי שככה אני עושה לעם ישראל, ואני כולי רחמים ואין רע בעולם.

ויודעים שהתורה זה לא ספר היסטוריה או סיפורים, כל אות שייכת לעם ישראל לכל הדורות.

בורא עולם אומר לכל אחד "אני רחמים". לכל אחד יש שאלות עליי, שהנהגת הקדוש ברוך הוא ח"ו לא טובה.

דעו, כל פעם שאתם בעצבות, ייאוש, דיכאון – למעשה זה אומר במילים אחרות שיש לך שאלות על השם, כי אתה לא מרוצה מההנהגה שלו.

שאלות כמו, למה מתעכב לי הזיווג? למה אין לי ילדים? למה יש לי קשיים בפרנסה? למה יש לי בעיות בריאותיות.. וכיוצא בזה. – למעשה כל השאלות והקושיות , הן שאלות על השם יתברך.

העניין של האמונה, שהכל טוב, רחמים ומצוין זה העיקר של האמונה.

להאמין שיש בורא בשמיים זה לא נקרא אמונה אלא שמנהיג אותך מא` ועד ת` ועושה איתך רק טוב ברחמים, זה נקרא אמונה.

 

בנוסף, יהיו כאלו שיגידו, אני מרוצה מההנהגה של בורא עולם, אבל לא מרוצה מעצמי, אני לא בסדר, הולך בדר לא נכונה, אני חוטא ועושה עברות ומזה אני עצוב. במילים אחרות, מה שאותו אדם אומר, אין לי שאלות על השם יתברך, על הכל  תודה  ← חוץ מהטענות כלפי עצמי, שאני לא בסדר. (האדם ל מרוצה מעצמו).

                            ↓

ברם, כ"א ששואל כזו שאלה , צריך להבין ראשית כל מה זה אמונה.

בזוהר הקדוש, ובליקוטי מוהר"ן כתוב שאמונה היא תוצאה של אמת.

אמת ואמונה הולכים ביחד. 

                            ↓

אז מהי האמת?

האמת היא שאדם צריך לזכור תמיד "אני כלום בלי השם יתברך, אני אפס". זוהי האמת!

בלי בורא עולם אני לא יכול לעשות מאומה, כלום, שום דבר. לא שווה כלום, לא יכול להצליח בכלום.

אם יש לך את האמת הזו, תגיע לאמונה הנכונה, שכל מה שיש לך צריך להגיד תודה רבה, כי קיבלת כל דבר מבורא עולם במתנת חינם, וכל דבר שאתה רוצה לעשות לבקש מבורא עולם.

לכן, כל עוד יש לך טענות על עצמך זה גאווה, כפירה.

אל לו לאדם ליפול לעצבות, לייאוש והאשמות עצמיות אם עשה עברה או שלא הולך לו כמו שצריך.

 

☼אם כך, איך מצד אחד לא ליפול לעצבות ולייאוש והאשמות עצמויות, ומצד שני לקחת אחריות על המעשה שעשיתי?

בורא עולם הוריד אור נפלא גדול ועצום לרב שלום, בוא ותקראו טוב;

לפני מעשה, דעו לכם, אסור לעשות שום עברה. אין שום היתר. אסור לזוז מדברי הקדוש ברוך הוא וכ"א צריך שיהיה לו רצון לעשות כרצון השם מא` ועד ת` ולא לזוז ימין ושמאל, גם מדברי צדיקים והתורה הקדושה. אך אם כל זאת, הדרך ארוכה... ארוכה... עד שמגיעים שאדם לא יחטא יש דרך ארוכה...

אז כשאדם נמצא עדיין בדרך, כמה שירצה לא לחטוא הוא יחטא.

מה שכן, עליו לעשות השתדלות לא לעבור עברה. קרה שהשתדל וכן עבר עברה, עליו לקחת אחריות על העברה שעשה.

 

☼קיימים 2 דרכים של לקיחת אחריות:

 

1. לקיחת אחריות בדרך לא נכונה –

שרב בני האדם חיים אותה, שהאדם מאשים את עצמו האשמה עצמית, הרס עצמי, רדיפה עצמית, כגון אני לא בסדר, אין לי תקנה, אני לא יוצלח, כולם יותר טובים ממני, כולם מומחים בזה חוץ ממני, למה להוא ולי לא... וכן הלאה... כולם חולים במחלה הזו שנקראת "רדיפה עצמית".

וזה כמובן לא נקרא לקחת אחריות, זו גאווה בסוג של האשמה עצמית.

 

2. לקחת אחריות בדרך נכונה –

לקחת אחריות על מעשיי. עברתי עברה, לקחת אחריות ע"פ האמונה, האמת.

תזכרו טוב! וב"ה יתברך ייכתב על לוח ליבנו וייחרט בנשמתנו.

כעת כל הבחירה של האדם נצטמצמה. מכיוון שהאדם נמצא במצב של אחרי המעשה.

והבחירה היחידה שנותרה בידיך היא לבחור אחת מתוך השתיים:

אם במצב הזה,

תזכור שאתה אפס – בחרת נכון

אתה לא זוכר שכבר אתה אפס – לא בחרת נכון 

                      ↓

אם אינך זוכר שאתה אפס, אתה חי בכפירה, בגאווה ובשקר. וכבר התוצאות הרעות לא תאחרנה לבוא לעומת אדם שחי שהוא אפס, אזי מתפלל על כל דבר. למשל, עומד לפני עברה-מתפלל וזוכר שהוא אפס, יודע שלא יכול להתגבר על היצר הרע בלי תפילות לשם, מבין שיש לו פה ניסיון ומבקש מבורא עולם עזרה, תן לי את הכוח, תעזור לי.

כלומר, יש לך אמונה=תפילה=אתה הולך עם השם, והשם עוזר לך.

וגם אם התפללת ונכשלת, אזי חסרות לך תפילות, תקדיש לזה יותר תפילות.

אם זכרת שאתה אפס, ממילא התוצאות נפלאות כי אתה חי עם השם, והאחריות שתיקח על עצמך – כי שכחת שאתה אפס.

 

← הבחירה למעשה היא בין החשיבה שאני אפס לבין שאני לא חושב שאני אפס.

אם אני אפס, מיד מתפלל ואם שכחתי שאני אפס, משמע חייתי בשקר.

מכאן יוצא, שהעברה מחזירה אותך בתשובה. (פירושו לעבוד על המידות שלך, האמונה והאמת). כלומר, העברה נותנת לך לזכור את הידיעה, למה עברתי עברה? כי שכחתי שאני אפס...

 

לפני כל עברה, לזכור שאני אפשר, להתחבר אל השם יתברך, להתפלל ולבקש עזרה.

כשאדם מאשים את עצמו הוא חי בשקר. חז"ל כתבו בגמרא הקדושה, "אילולא השם עזרו לו יכול לו". זה הפשט של הגמרא, תדע שאם הקדוש ברוך הוא לא יעזור לך לא תוכל לנצח את היצר הרע, אתה אפס בלי בורא עולם.

 

☼יש טעות עצומה ונוראה שלא יודעים מהי הבחירה, חושבים שזה עדיין בעשייה, וכל העשייה שייכת רק לקדוש ברוך הוא, אדון כל המעשים, עושה ויעשה לכל המעשים.

העשייה וכל הכוח שיש בעולם הזה – זה רק השם.

 

← אז מהי הבחירה שלנו? הרצון והידיעה.

← כשהרצון זה התוצאה של הידיעה.

 

הידיעה שאני אפס בלי השם, ולשם יש את כל הכוחות, אזי אני יודע נכון. יש לי רצון נכון. אני רוצה ללכת בדרך של השם לא לעשות עברות.  (מבקש מבורא עולם שיעזור לך לא לעשות עברות, וללכת איתו יתברך, כי ללכת בלי פירושו כוחי ועוצם ידי).

מיד כשהאדם שכח שהוא אפס, חושב שהוא מציאות, השם עוזב אותו והוא לא יכול להצליח בכלום.

 

למה כאשר האדם מאשים את עצמו האשמה כלשהיא, רדיפה והרס עצמי נחשבות כעברות? הכי יכולת לא לעבור עברה? יש לך איזה כוח שמחייה אותך מלבד השם?

דע לך, אני עברתי עברה וזה תוצאה של עוון ששכחת שאני אפס.

בלי השם, פירושו שחשבתי שאני מציאות בעצמי. כלומר, "אין אני והוא יכולים לדור ביחד.." הקדוש ברוך הוא והגאוותן. אז השם משאיר אותו להסתדר לבד, והוא ממילא כבר נופל.. כי בלי בשם אי אפשר כלום. 

ועוד דבר, האמונה זה תפילה.

מי שהולך עם השם מתפלל, ואם זוכר שהוא אפס על כל דבר מתפלל ומודה, שאדם לא יראה שום דבר כמובן מאליו, כל יום יודה על כל דבר.

על כל דבר ישנה השגחה פרטית ושום דבר אינו סתם.

הכל בורא עולם נותן לך.

אדם מרוצה מהקדוש ברוך הוא, אבל יש לו טענות כלפי עצמו, זו כפירה.

 

"ישמרו לכם פן יפתה לבבכם וסרתם ועבדתם אלוקים אחרים" הבעל שם טוב אמר שמפסיק שהאדם רק חושב שהוא לא אפס, אתה כבר נחשב כעובד עבודה זרה.

 

כעת נחזור לשאלה בתחילת השיעור, שהשם יתברך הוכיח את משה רבנו, "למה אמרת לי הריעות?" אני השם כולי רחמים.

שאף אחד לא ידמה לעצמו שיש לו אמונה יותר ממשה רבנו. משה רבנו לא חי בשביל עצמו בלל, מההתחלה יצא לעם שיראל, ראה בסיבלותם, בוכה בדמעות עליהם, מצטער עליהם – רק חי בשבילם ולא עניין אותו מעצמו. משה רבנו עבר גם על עצמו אישית ניסיונות מאוד קשים ואף פעם לא שאל את הקדוש ברוך הוא שאלות.

היה יוצא לעם ישראל, חושב את פצעיהם, את עיניהם, מבקש מותו עליהם "מי ייתן מותי עליכם". משה הרג את המצרי למען יהודי, פרעה חיפש אותו וברח ממצרים בגיל 16, ובגיל 80 חזר ולא שאל שום שאלה את הקדוש ברוך הוא, משה רבנו גורש מארצו, ממולדתו, מעמו, ממשפחתו, ולא שאל שום שאלה. ניסיון קשה ונורא להתנתק מהכל, לא יודע מה יהי ובורח. לא יכול לחזור למצרים. ואע"פ כן לא שאל שלאה, ולא אמר מילה, כולו אמונה. ראה שעם ישראל סובלים מאוד מאוד, על עצמו ויתר, אבל ראה שקשה לעמו ולא יכול לעמוד בסבלם, כאב לו מאוד ולא יכול לעמוד בניסיון, ולכן אמר "למה הריעות?"

הוא משה רבנו, הרב שלנו. ואת זה צריכים ללמוד ממנו, לדעת, להרגיש את כ"א מעם שיראל שהם ממש חלק ממני.

כל צער של כל יהודי שייך לי, להצטער על כ"א מעם ישראל. צריכים ללמוד זאת ממשה רבנו.

אם לא כ"א יקבל על עצמו 1/2 שעה ביום ויתפלל שתבוא הגאולה, לא תהיה גאולה.

מי שלא מתפלל לא רוצה גאולה.

כל דבר שאתה רוצה להשיג תתפלל עליו. וזה סימן שאתה רוצה אותו.

 

עם ישראל לא רוצים גאולה.. כי אם היו רוצים גאולה היו מתפללים ובוכים על עם ישראל. אם לא רוצים גאולה, למה שיקבלו? בורא עולם לא ייתן משהו שלא רוצים, "בדרך שאדם רוצה ללכת מוליכן אותו..".

אם אתה מבקש על זה, סימן שאתה רוצה. לא מבקש לא רוצה.

 

אחרי 120 שנה ישאלו אותך האם ציפית לישועה ומה עשית. צריך לומר 2 דברים: התפללתי והפצתי ספרים.

היום יואר בסיבלותם – הכוונה להפצה, לרדת לעם ישראל ולהתפלל, לבקש ולהתחנן לבורא עולם שירחם עלינו.

"בורא עולם, אתה בראת את העולם בשביל מטרה, למלוך על העולם ואין מלך ללא עם.. בורא עולם רוצה דירה בתחתונים..."

מי שרוצה זיווג או שיש לו בעיה בפרנסה או בעיה כלשהיא, בשביל זה לא צריך לבקש משיח. בשביל זה יש את הספר בגן האמונה ויפתור את הבעיה.

משיח יבוא בשביל שתתגלה מלכות השם בעולם, שתהיה לו דירה בתחתונים. שיבנה בית המקדש.

הקדוש ברוך הוא ברא את העולם להכיר ולדעת מלכותו.

כל מי שרע לו, שלימד את הספר בגן האמונה ויהיה לו טוב. כל בעיה אישית ניתן לפתור ע"י הספר בגן האמונה. ותעשה כל יום שעה התבודדות, תלמד אמונה ודיסקים ויהיו לך חיים יפים, בשביל זה צריך להביא משיח?

 

להביא משיח כדי להביא את העולם לתכלית שתתגלה מלכות השם בעולם, שנזכה שהם ימלוך עלינו.

שדוד המלך יהיה המלך שלנו, ריבנו של עולם, תרחם עלינו שנזכה לראות מלכותך, רוצים לראות שאתה הוא המל. המלך על כל העולם. תודה שלמידת אותנו שאתה המלך. שתבנה את בת המקדש. תעזור לנו".

תפילה על הגאולה = תפילה על ההפצה.

 

בורא עולם הוריד אור של אמונה לעולם. והאור הזה צריך להגיע לכולם שיכירו מלכותו וימליכו ותו עלינו. כ"א יקבל על עצמו 1/2 שעה להתפלל על עם ישראל.

 

יהודים שנמצאים בחו"ל חייבים לעלות לארץ ישראל. מתחילות שם שואות. רעידת אדמה בהאיטי. עיר שלמה נמחקה כלא הייתה. וזה מה שיהיה כל פעם במקום אחר בעולם יפגעו רק ארץ ישראל תישאר שמורה. אם כל שומרי המצוות יעלו לארץ, תהיה פה ארץ קדושה, אין מה ליהודים לחפש בחו"ל, גם לא לצורך פרנסה,שהרי ידוע שכל הפרנסה כתובה וידועה מראש ומפתחות הפרנסה אצל בורא עולם. כל השפע של כל העולם נמצא בא"י. כתוב בזוהר ובליקוטי מוהר"ן, שכל השפע יוצא מארץ ישראל.. אנשים חשובים בחו"ל ולא מבינים שמפה יוצא הכל. חייבים לעלות לא"י.

ישנם כאלו שמרווחים את הכסף, אבל מפסידים את העיקר – הילדים שלהם, שהולכים עם גויים וגויות... מה אתה מצפה? ללמוד בבי"ס יהודי עולה 1000$ לחודש ובבי"ס רגיל חינם אין כסף. אז לכן שולחים לחינוך רגיל ולא לבי"X יהודי, ואח"כ גם מתפלאים למה פתאום לבן יש חברה גויה? מתפלאים למה? הרי חיים בחושך ובגיא צלמוות. אין מה לעשות בחו"ל! כ"א שיש לו יראת שמים בליבו יודע שצריך לעלות לארץ. ויהיו עוד ועוד הרים של תורה, כי מציון תצא תורה.. האור יוצא מא"י. אגב, גם ההנהגה של א"י תראה אחרת.

למה יהודים לא עולים לארץ ישראל???

בתפילה "קבצנו" 4 קצוות, תכוונו, שייתן בליבם שירצו לעלות לא"י וגם על זה יש להתפלל בחצי שעה לעם שיראל בשביל הגאולה.

תפיצו הלאה, לחברים,ש כנים- מכירם, בחנויות, מספרה, בתי מרקחת, קניונים, בתי חולים...

אתם לא מבינן אפילו מה זה להפיץ ספר אחד.. מצילים עולם ומלואו. כמה אור זה מושך לעולם ולעד.

אנחנו רוצים להביא את הגאולה, להתפלל על עם ישראל, להפיץ ולהוציא את הדברים החוצה.


שעורים וכנסים הרב ארוש שלום שליט"א
 

http://www.breslev.co.il/billboard.aspx?language=hebrew&category=165

 


הרב שלום ארוש  מושב יציץ  20:30-24:00 052-8952031  

11/01/2010 הרב שלום ארוש  מצפה רמון  20:30-24:00 052-8952031  

12/01/2010 הרב שלום ארוש  ישוב נריה  20:30-24:00 052-8952031  

17/01/2010 הרב שלום ארוש  קיבוץ בארות יצחק  20:30-24:00 052-8952031  

18/01/2010 הרב שלום ארוש  שדרות  20:30-24:00 052-8952031  

19/01/2010 הרב שלום ארוש  רמת בית שמש  20:30-24:00 052-8952031  

24/01/2010 הרב שלום ארוש  נתיבות  20:30-24:00 052-8952031  

25/01/2010 הרב שלום ארוש  מושב זיתן  20:30-24:00 052-8952031  

26/01/2010 הרב שלום ארוש  גני תקוה  20:30-24:00 052-8952031  

31/01/2010 הרב שלום ארוש  רמת גן  20:30-24:00 052-8952031  

01/02/2010 הרב שלום ארוש  כרמיאל  20:30-24:00 052-8952031  

02/02/2010 הרב שלום ארוש  בני ברק  20:30-24:00 052-8952031  

07/02/2010 הרב שלום ארוש  אלעד  20:30-24:00 052-8952031  

08/02/2010 הרב שלום ארוש  תל אביב - שכונת התקוה  20:30-24:00 052-8952031  

09/02/2010 הרב שלום ארוש  מצפה יריחו  20:30-24:00 052-8952031  

14/02/2010 הרב שלום ארוש  אשקלון  20:30-24:00 052-8952031  

15/02/2010 הרב שלום ארוש  קרית שמונה  20:30-24:00 052-8952031  

21/02/2010 הרב שלום ארוש  מושב פקיעין החדשה  20:30-24:00 052-8952031  

22/02/2010 הרב שלום ארוש  חיפה  20:30-24:00 052-8952031  

07/03/2010 הרב שלום ארוש  באר-שבע  20:30-24:00 052-8952031  

08/03/2010 הרב שלום ארוש  ראשון לציון  20:30-24:00 052-8952031  

14/03/2010 הרב שלום ארוש  פדואל  20:30-24:00 052-8952031  

15/03/2010 הרב שלום ארוש  לוד  20:30-24:00 052-8952031  


  


כתובות אינטרנט נלוות:
שעורים וכנסים הרב ארוש שלום שליט"א

זעקות אל השם יתברך! חשוב ביותר
בס"ד בזרה"ק

חברים וחברות יקרים,

אתם הולכים להיות בהלם עכשיו, וכל זה אמיתי לגמרי.

חזרתי משיעור של הרב בחולון כולי נסערת.. הרב נתן דרשה אחת מבין החזקות שלו איי פעם!! שבו דיבר על זעקות של עם ישראל אל השם יתברך, את הסיכום המלא ב"ה יתברך אפיץ בזמן הקרוב, אבל רציתי להעלות לכם תמצית ממש ככה על קצה המזלג.

דעו לכם, שהרב בכה בדמעות ממש, בדמעות ממש כשאמר את המשפטים הבאים, תקראו ותפנימו טוב וטוב;

"הרב שמע מצדיק נסתר ל"ו צדיקים, שאמר השבוע: הקדוש ברוך הוא מינה וועדות להביא את הגאולה, וצריכים להודיע לכל אלה שבחו"ל שיעלו לארץ ישראל, כי הולכת לבוא שואה גדולה שמה. זה הזמן לפעול לגאולה..."

זאת ועוד אמר הרב, שכל אחד מאיתנו הוא איבר קטן מעם ישראל, יש גלות השכינה בצער גדול מאוד, צריך לבכות ולהתפלל לעם ישראל, לצאת לעם ישראל.

אדם לא יכול להגיע לתיקון הפרטי אם לא צועק על עם ישראל לגאולה, כי לא יכול לקבל ענווה, ובלי ענווה אין כלום, אין התחלה של תשובה. הענווה זה היסוד של כל הטוב. ואיך לזכות לענווה? להתפלל רק על עם ישראל.

למה השם יתברך רוצה שיצעקו? כי הצעקה זה הביטוי של האמונה. תאמינו שהשם יכול לגאול.

תקשיבו טוב טוב,

בורא עולם יושב בשולחן שבת ובוכה.. איך לא אבכה על כמה בנים ובנות חסרים לי על השולחן... איפה הם...?

תפיצו! תחזרו אנשים בתשובה! תקרבו אותם אל השם יתברך, שידעו ויכירו אותו, שימליכו את השם יתברך! שיזכו לאור! שנתקרב עוד אל האמונה..

אנשים תתעוררו...

חזק חזק ונתחזק

רוחמה

פרשת שבוע שמות דברי נחמן מברסלב
בס"ד


יעקב ובניו -הצדיקים שבכל דוד {יעקב ובניו "} בכוחם הגדול מחיים ומשמחים נפשות כל ישראל בכל מה שעובר עליהם ,{גם כשהם במצרים ,בנפילות ובעצבות},


ויוסף היה במצרים - יוסף הצדיק הפך את העצבות לשמחה , וכמובא במדרש שיוסף היה מפזז ומרקד , וכן דוד המלך כשהיה אצל אבימלך , עשה מעשי שטות ועל ידי זה נצול , וכן הזהיר רבנו נחמן שבדורות הללו אי אפשר לבוא לשמחה אלא כשיעשה האדם שטות וקפיצות ובדיחות כדי לבוא לשמחה,



אמרו רבנו " " לבדיחה צריך שלוש תנאים : 1} לבלי לפגוע בשני , 2} לא לגבל את הפה , 3} לא להתכון לכבוד עצמו ", והפטיר :" כעת כבר יכולים הנכם להתבדח ",,,,


אשר עבדו בהם בפרך -יצר הרע מפתה בפה רך לאדם : א אפשר כל היום ללמוד ולהתפלל בבית המדרש , וההכרח לצאת לעסוק בעבודה .... וכי אתה רוצה למות או להיות עני ? ,,,,, וכך משליך את האדם למרירות החיים עד שאפילו ירויח כסף רב אינו מספיק לו כל ימיו ,כי "אוהב כסף לא ישבע כסף "


את פיתום ואת רעמסס - היצר מפתח לאדם לבנות  בנינים גדולים ובית מפואר לעצמו,


והנה נער בוכה ותחמול עליו - כשהאדם בוכה בתפילה ,אז תכף הקב"ה חומל עליו ,


והנה חסנה בוער באש- משה רבנו בתחלה סרב לקבל על עצמו לגאול את ישראל , ,כי ראה אריכת הגלות שהגם שכבר יבער איש הישראלי להתקרב להשם יתברך ,אבל

והסנה איננו אכל - אף על פי כן מתגבר עליו העצבות ולכן התפלא משה ,

מדוע לא יבער הסנה - מדוע לא כלה כוח הרע,,,,

{כי רצה משה להגיע עד סוף הקץ האחרון ,איך יזכו ישראל לגאולה שלימה }


ויקרא אליו ה' .... של נעליך מעל רגליך - אמר לו שאי אפשר לכלות הרע לגמרי אלא צריכים להמתין הרבה ,

ויהי לנחש - הראה השם למשה שרוב העם מנחים בארציות בגלל יצר הרע שהוא נחש הקדמוני , ואחר כך אמר ה'


שלח ידך ואחוז בזנבו .... ויהי למטה - יש בידך כוח לעזור לאלו מישראל שנפלו ביותר {ותאיר בהם כי עדיין השם עמו } עד שיתהפכו מנחש למטה ,


ויאמן העם - כשישראל ראו את משה אזי האמינו , וכן בכל דור על ידי שרואה האדם את הצדיק אזי מאידה ,בו האמונה וזוכה לגאולת נפשו,  אשרי מי שיתקרב לרבנו נחמן מברסלב ותלמידיו שבזה הדוד וספריו ויתבונן בהם בעין האמת ואז יזכה לכל הנ"ל.....


ספר רבנו!!!! היה יהודי עני מטפל בידלים ששכר בית מרוח והתפרנס ממנה שנים רבות ,והנה הופיע יהודי אחר שנתן סכולם גודל לבעל הבית -מרוח ושכר אותו ,ונאלץ היהודי העני לצאת משם באמצע החורף עם בניו הקטנים , והיהודי ששכר את בית המרוח , לא היו לא שנים רבות זרע קימא , ובדיוק באותה שנה זכה לבן זכר ,,,, והיה הדבר לפלא ,שלא די שעשה עולה לעני כזה, עוד זכה לבן זכר...."

וסיים רבנו:" כך הקב"ה מנהיג את עולמו..."



למה הרעות עלם הזה -עיקר הגאולה תבוא כשהאדם בזמן צרותיו ועוונותיו - בתחלה יבקש :" רבש"ע איכה !!! למה שזכתני!!!" וכיוצא וכשיבקש את השם מתוך ההסתרה אזי יזכה לעלות לתכלית העליה ,
כמו שמשה אמר להשם "למה הרעות וכו'" כי השם יתברך הסתיר עצמו אז מאוד , ומשה עצמו לא הבין דרכיו ושאל :" איה הבטחתך לגואלם ועכישו הכול הפוך ?..." ואז על ידי דוקא נגאלו ,




ליקוטי מוהר"ן – חלק א – רבי נחמן מברסלב

ליקוטי מוהר"ן – חלק א – רבי נחמן מברסלב

ליקוטי מוהר"ן – חלק א – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/likutey-moharan.asp
ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה – מִסּוֹד גְּדֻלַּת הַתַּנָּא הָאֱלקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי זַ"ל
לכו חזו מפעלות ה` התגלות נפלא מסוד גדלת התנא האלקי רבי שמעון בן יוחאי ז"ל רבי שמעון בן יוחאי הבטיח שלא תשתכח תורה מישראל על ידו כמובא בדברי רבותינו, זכרונם לברכה: `כשנכנסו רבותינו לכרם ביבנה אמרו: עתידה תורה שתשתכח מישראל ואמר רבי שמעון בן יוחאי שלא תשתכח: `בהאי חבורא דאיהו ספר הזוהר יפקון בה מן גלותא` …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה – שִׁיר נָעִים מֵאֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה
ואלה דברי רבנו זכרונו לברכה שיר נעים כולל ענינים רבים בדברים מעטים מעט מחזיק המרבה ידבר נפלאות משבח תורתנו הקדושה ומשבח משה רבנו עליו השלום ומוסר נפלא והתעוררות עצום שיעורר כל אחד את נפשו וידבר מגדלת הבורא יתברך ונפלאות בריותיו וינצח בשירו להזכיר נפלאות ערבת נעימת תענוגי העולם הבא ושעשועיו לכל הזוכים …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה א – אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ
אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה` . דע, כי על ידי התורה נתקבלים כל התפילות וכל הבקשות, שאנו מבקשים ומתפללים והחן והחשיבות של ישראל נתעלה ונתרומם בפני כל מי שצריכין הן ברוחני הן בגשמי. כי עכשו בעוונותינו הרבים חן וחשיבות האמיתי של ישראל נפל כי עכשו עקר החשיבות והחן הוא אצלם. אבל על ידי התורה, נתעלה החן …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה ב – אֱמר אֶל הַכּהֲנִים
[לשון רבנו, זכרונו לברכה] ויאמר ה` אל משה: אמר אל הכהנים בני אהרון ואמרת אליהם: לנפש לא יטמא בעמיו . איתא בספרא דצניעותא `מנוקבא דפרדשקא משך רוחא דחיי למשיחא` כי עקר כלי זינו של משיח הוא התפילה שהוא בחינת חטם, כמו שכתוב: "ותהלתי אחטם לך" ומשם עקר חיותו וכל מלחמתו שיעשה וכל הכבישות שיכבש הכל משם כמו …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה ג – אַקְרוּקְתָּא
אמר רבה בר בר חנה: לדידי חזי לי ההיא אקרוקתא, דהוי כאקרא דהגרוניא. ואקרא דהגרוניא כמה הוי ? שתין בתי ! אתא תנינא בלעה. אתא פושקנצא ובלעה לתנינא, וסליק יתיב באילנה. תא חזי כמה נפיש חיליה דאילנא רשב"ם: אקרוקתא = צפרדע: כאקרא דהגרוניא = גדול היה כאותה כרך: ואקרא דהגרוניא כמה הוי ? שתין בתי = תלמודא קאמר …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה ד – אָנכִי ה` אֱלהֶיךָ
[לשון רבנו, זכרונו לברכה] אנכי ה` אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים כשאדם יודע שכל מארעותיו הם לטובתו זאת הבחינה היא מעין עולם הבא כמו שכתוב: "בה` אהלל דבר באלוהים אהלל דבר" וזאת הבחינה היא מעין עולם הבא כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה "ביום ההוא יהיה ה` אחד" וכו` והקשו: וכי האידנא לאו הוא אחד …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה ה – בַּחֲצוֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר
[לשון רבנו, זכרונו לברכה] בחצוצרות וקול שופר הריעו לפני וכו` כי צריך כל אדם לומר. כל העולם לא נברא אלא בשבילי נמצא כשהעולם נברא בשבילי צריך אני לראות ולעין בכל עת בתקון העולם ולמלאות חסרון העולם ולהתפלל בעבורם וענין התפילה הן בשני פנים קדם גזר דין מתפללין כסדר התפילה ואין צריך להלביש התפילה אבל לאחר …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה ו – קְרָא אֶת יְהוֹשֻׁעַ
[לשון רבנו, זכרונו לברכה] ויאמר ה` אל משה, קרא את יהושע וכו` כי צריך כל אדם למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום כי מי שרודף אחר הכבוד אינו זוכה לכבוד אלהים אלא לכבוד של מלכים, שנאמר בו: "כבד מלכים חקר דבר" והכל חוקרים אחריו ושואלים. מי הוא זה ואיזהו, שחולקים לו כבוד הזה וחולקים עליו שאומרים שאינו ראוי …

ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה ז – וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים
[לשון רבנו, זכרונו לברכה] ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם אמרו חכמינו, זכרונם לברכה: השוו אשה לאיש ואיתא במכילתא: `יכול יהיו התלמידים לומדין ואינם מבינים תלמוד לומר: "אשר תשים לפניהם" ערכם לפניהם כשלחן ערוך` דע, כי עקר הגלות אינו אלא בשביל חסרון אמונה כמו שכתוב: "תבואי, תשורי מראש אמנה" ואמונה הוא בחינת …

כתובות אינטרנט נלוות:
ליקוטי מוהר"ן – חלק א – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/likutey-moharan.asp

ליקוטי מוהר"ן – חלק ב – רבי נחמן מברסלב

ליקוטי מוהר"ן – חלק ב – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/likutey-moharan2.asp

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה – אחד היה אברהם
`אחד היה אברהם` . שאברהם עבד ה` רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי ה` ומונעים אותו, ולא על אביו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם, וזהו: `אחד היה אברהם`. וכן כל הרוצה לכנוס בעבודת ה`, אי אפשר לו לכנוס כי אם על ידי בחינת שיחשוב שאין בעולם כי …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה א – תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ
תקעו בחדש שופר בכסא ליום חגנו כי איש הישראלי נברא, שיהיה לו ממשלה על המלאכים וזה התכלית והסוף של ישראל כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה . `עתידין צדיקים, שיהיה מחצתן לפנים ממלאכי השרת` שנאמר: "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל אל" שהמלאכים יצטרכו לשאל מישראל, כשירצו לידע מה פעל אל וצריך כל אחד לראות, שיבוא …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ב – יְמֵי חֲנֻכָּה הֵם יְמֵי הוֹדָאָה
ימי חנוכה הם ימי הודאה כמו שכתוב: `וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל` וכו` וימי הודאה זה בחינת שעשוע עולם הבא כי זה עקר שעשוע עולם הבא להודות ולהלל לשמו הגדול יתברך ולהכיר אותו יתברך שעל ידי זה סמוכים וקרובים אליו יתברך כי כל מה שיודעין ומכירין אותו יתברך ביותר סמוכים אליו ביותר כי שאר כל הדברים …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ג – כְּשֶׁחָלָה רַבִּי אֱלִיעֶזֶר הַגָּדוֹל
כשחלה רבי אליעזר הגדול, אמר לרבי עקיבא: חמה עזה בעולם כי לא היה אז מי שיוכל להמתיק הדין כי היה צריך לפדיון להמתיק הדין ולא נמצא כי באמת אחר ההמתקה והפדיון אז דיקא טוב לרפאות החולה על ידי רפואות כי אזי דיקא אחר הפדיון וההמתקה יש רשות לרופא לרפאות כי הנה באמת איך יכול הרופא לחגר מתניו לרפאות החולה על …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ד – וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים
וביום הבכורים בהקריבכם מנחה חדשה לה` בשבעתיכם, מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו . "ואת הערבים צויתי לכלכלך" זה בחינת צדקה כי בתחלה כשמתחילין להתנדב לצדקה אזי צריכין לשבר את האכזריות שלו להפכו לרחמנות וזהו עקר עבודת הצדקה כי מי שהוא רחמן בטבעו ונותן צדקה מחמת רחמנות שבטבעו אין זה עבודה כי יש גם …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ה – תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר, הָעִקָּר הוּא הָאֱמוּנָה
תקעו בחדש שופר בכסה ליום חגנו, כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב העקר הוא האמונה וצריך כל אחד לחפש את עצמו ולחזק את עצמו באמונה כי יש סובלי חלאים, שיש להם מכות מפלאות והם סובלים החלאים רק בשביל נפילת האמונה בבחינת: "והפלא ה` את מכתך מכות גדלת ונאמנות וחלים רעים ונאמנים" `ונאמנים` דיקא כי הם באים על ידי …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ו – עַל יְדֵי זֵעָה טוֹבָה, עַל יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה שִׂמְחָה
על ידי זעה טובה [כגון כשמזיעין על ידי דבר שבקדשה] על ידי זה נעשה שמחה, בחינת: "ושמחת בחגך" בחינת שמחה של יום טוב [ולאו דוקא יום טוב ממש אלא כל יום שהוא בחינת טוב, נקרא יום טוב] כי השמחה על ידי הדמים כי העצבות מן הטחול, וטחול היא עכירות הדמים וכשמתגבר, חס ושלום, עכירת הדמים של הטחול על ידי זה באין חלשות, …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ז – וַיְהִי מִקֵּץ – כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם
ויהי מקץ שנתים ימים, ופרעה חלם וכו` . כי מרחמם ינהגם הינו מי שהוא רחמן, הוא יכול להיות מנהיג כי על רשעים או על רוצחים וגזלנים אסור לרחם וכן מי שאינו יודע איך להתנהג עם הרחמנות אזי יוכל לרחם על תינוק של ארבעה ימים לתן לו מאכל הצריך לגדול ולא לקטן כזה כי קטן כזה צריכין לזונו רק על ידי חלב דוקא על כן צריך …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ח – תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר
תקעו בחדש שופר בכסא ליום חגנו כי חק לישראל הוא משפט לאלקי יעקב אף על פי שתוכחה הוא דבר גדול ומטל על כל אחד מישראל להוכיח את חברו כשרואה בו שאינו מתנהג כשורה, כמו שכתוב: "הוכח תוכיח את עמיתך" אף על פי כן לאו כל אדם ראוי להוכיח כמו שאמר רבי עקיבא `תמה אני, אם יש בדור הזה מי שיכול להוכיח` ואם רבי עקיבא …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה ט – אֶל אֲשֶׁר יִהְיֶה שָׁמָּה הָרוּחַ לָלֶכֶת יֵלֵכוּ
אל אשר יהיה שמה הרוח ללכת ילכו איתא בתקוני זוהר . כלהו ערקין דלבא מתנהגין בתר רוחא הדא הוא דכתיב: "אל אשר יהיה הרוח ללכת" וכו` דהינו הרוח היוצא מכנפי הראה כי `אלמלא כנפי ראה דנשבין על לבא, הוי לבא אוקיד כל גופא` כי על ידי הרוח מכבין הנר ומדליקין הנר כנראה בחוש שלפעמים נכבה הנר על ידי הרוח המנשב ולפעמים …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה י – הָעוֹלָם רְחוֹקִים מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך, מֵחֲמַת שֶׁאֵין לָהֶם יִשּׁוּב הַדַּעַת
מה שהעולם רחוקים מהשם יתברך ואינם מתקרבים אליו יתברך הוא רק מחמת שאין להם ישוב הדעת ואינם מישבין עצמן והעקר להשתדל לישב עצמו היטב מה התכלית מכל התאוות ומכל עניני העולם הזה הן תאוות הנכנסות לגוף הן תאוות שחוץ לגוף, כגון כבוד ואז בודאי ישוב אל ה`. אך דע, שעל ידי מרה שחורה אי אפשר להנהיג את המח כרצונו …

ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה יא – כְּשֶׁאָדָם מִתְפַּלֵּל בַּשָּׂדֶה
דע, כשאדם מתפלל בשדה אזי כל העשבים כלם באין בתוך התפילה ומסיעין לו, ונותנין לו כח בתפילתו וזה בחינת שנקראת התפילה שיחה, בחינת: "שיח השדה" שכל שיח השדה נותנין כח וסיוע בתפילתו "ויצא יצחק לשוח בשדה" שתפילתו היתה עם סיוע וכח השדה שכל עשבי השדה נתנו כח וסיוע בתפילתו כנ"ל שבשביל זה נקראת התפילה שיחה כנ"ל …

כתובות אינטרנט נלוות:
ליקוטי מוהר"ן – חלק ב – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/likutey-moharan2.asp

 

 
סיפורי מעשיות – רבי נחמן מברסלב

סיפורי מעשיות – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/moharan-life.asp

שיחות הר"ן – אות ג
הפליג מאד בגדלת הבורא יתברך שמו ואי אפשר לבאר זאת בכתב ואמר: כי לגדלת הבורא יתברך אין שעור כי נעשים דברים נוראים בעולם, נפלאים ונוראים מאד ואין יודעים כלל הינו שעדין אין יודעים שום ידיעה כלל כלל לא וגם מה שמובא כי תכלית הידיעה אשר לא נדע הינו גם כן אצל כל ידיעה וידיעה הינו שאפילו כשמגיעין להתכלית של …

שיחות הר"ן – אות ד
עכשו בעתים הללו קשה מאד מאד שיהיה מעות לאיש כשר כי צריך שיהיה לו ירידה גדולה מאד, חס ושלום, עד שישיג מעות ואפילו אחר הירידה חס ושלום, מעבודתו יתברך עדין לאו כל אחד משיג מעות כי גם הרשעים וקלי עולם לאו כל אחד משיג מעות אבל איש כשר באמת רחוק מאד שיהיה לו עשירות כי דע, שמיום שחרב בית המקדש נפל העשירות …

שיחות הר"ן – אות ה
היה מגנה מאד את ספרי המחקרים והפילוסופים ואמר שאין שם כלל שכל גמור כמו שיש באיזה מאמר מהרש"א או מהר"ם שיף וכיוצא מספרינו הקדושים שיש בהם עמקות ושכל נפלא ונעים מאד אבל באלו הספרים לא נמצא זה השכל כלל כי הם מדברים רק בדרך הקשים מנה ובה עד שבאים לאיזה מופת אבל השכל שיש בתורתנו הקדושה להבדיל אין שם כלל …

שיחות הר"ן – אות ו
היצר הרע דומה כמו מי שהולך ורץ בין בני אדם, וידו סגורה ואין אדם יודע מה בתוכה והוא מרמה בני אדם ושואל לכל אחד מה אני אוחז ? ולכל אחד נדמה כאלו הוא אוחז מה שהוא מתאוה ועל כן הכל רצים אחריו כי כל אחד סובר שיש בידו מה שהוא חפץ ואחר כך הוא פותח את ידו ואין בה כלום כמו כן ממש היצר הרע שהוא מרמה את כל העולם …

שיחות הר"ן – אות ז
טוב מאד מי שיכול לשפך שיחו לפני השם יתברך ברחמים ותחנונים כבן המתחטא לפני אביו כי הלא השם יתברך כבר קראנו בנים כמו שכתוב: "בנים אתם לה` אלקיכם" על כן טוב מאד לפרש שיחתו וצערו לפניו יתברך כבן שקובל לפני אביו בתנועות של חן ורחמים ואף אם נדמה להאדם שלפי מעשיו אינו כבן לפניו יתברך עם כל זה הלא השם יתברך …

שיחות הר"ן – אות ח
כשלומדין מלי דפורענותא כגון כשלומדין הלכות אבלות וכיוצא אין לעין שם הרבה כי אין צריכין להעמיק המחשבה במקומות כאלו כי המחשבה יש לה תקף גדול כמבאר במקומות אחרים ועל כן צריכין לעבר במהירות מקומות כאלו …

שיחות הר"ן – אות ט
בשם הבעל שם טוב זכרונו לברכה שסכין אין נותנין במתנה הינו שאחד לא יתן לחברו סכין במתנה …

שיחות הר"ן – אות י
הרשעים הם מלאים חרטות והם אינם יודעים כלל מהו חרטה כי זהו בעצמו שהם מתגברים בענין רשעתם, זהו בעצמו חרטה כי מחמת שבא בדעתם חרטות, על כן הם מתגברים ביותר ברשעתם כמו שני אנשים שנלחמים זה כנגד זה שכשאחד רואה שחברו מתגבר נגדו, אזי הוא מתגבר ביותר כנגדו כמו כן ממש כשהרע רואה שמתחיל איזה טוב להתעורר אצלם אזי …

שיחות הר"ן – אות יא
אשרינו שהשם יתברך היטיב עמנו מאד שזכינו לקדשת ישראל ואמר שיש לו שמחה גדולה על שזכה להיות בארץ ישראל כי כמה מניעות וכמה בלבולים וכמה מחשבות וכמה עכובים וסכסוכים היה לו על ענין הנסיעה לארץ ישראל, ומניעות מחמת ממון והוא קפץ על כלם וגמר העבדה בשלמות והיה בארץ ישראל ואמר: זה אני מאמין וגם אני יודע הרבה בענין …

שיחות הר"ן – אות יב
אלו הרוצים להיות אנשים כשרים ולכנס בעבודת ה` ואזי יש להם בלבולים גדולים ומניעות גדולות ואינם יכולים לתת עצה לנפשם איך לעשות מחמת גדל הבלבולים והמניעות שיש להם וכל מה שרוצים לעשות בעבודת ה` קשה להם לעשות כראוי דע שזה בעצמו שהם מתיגעים ולהוטים לעשות איזה עבודה או לקדש עצמו באיזה קדשה אף על פי שאינם יכולים …

שיחות הר"ן – אות יג
יש אנשים כשרים שאין להם פרנסה ויש להם דחק ובלבולים גדולים מזה והוא טובה להעולם ודע שיש דבורים יקרים שיוצאים על ידי בלבולים דיקא אך יש חלוקים בין הבלבולים וכמובא במדרש שיש תרדמה של נבואה כמו שכתוב "ותרדמה נפלה על אברם" ויש תרדמה של שטות וכו` תרדמה הוא בלבול הדעת …

כתובות אינטרנט נלוות:
שיחות הר"ן – רבי נחמן מברסלב

חיי מוהר"ן – רבי נחמן מברסלב

חיי מוהר"ן – רבי נחמן מברסלבו

http://breslev.eip.co.il/books/moharan-life.asp
חיי מוהר"ן – א – שיחות השיכים להתורות
התורה בחצוצרות [סימן ה] אמר בראש השנה פה ברסלב שנת תקס"ג. וראש השנה חל אז ביום שני ושלישי. והוא היה ראש השנה הראשון לישיבתו פה ולהתקרבותי אליו. ואז נשמע בעולם הגזרות שרצו לגזר בעולם אשר יצאו בימינו בעוונותינו הרבים הינו לקח את בני ישראל לחיל רחמנא לצלן מעתה כי אלו הגזרות התחילו לצמח בימי מלכות פולין …

חיי מוהר"ן – ג – שיחות השיכים להתורות
אות ג קדם שאמר התורה משפטים אמונה בסימן ז`, שמעתי ממנו זכרונו לברכה, התורה צהר תעשה לתבה בסימן קי"ב, וכתבתי מה ששמעתי כפי מה שנדפס בסימן הנ"ל. אך אחר כך אמר התורה תהמת יכסימו בסימן ט`, ושם נכלל התורה צהר הנ"ל, והתורה תהמת יכסימו נאמרה בשבת שירה תקס"ג בדרך, ואחר כך התחיל לומר התורה משפטים הנ"ל, ואמרה …

חיי מוהר"ן – ז – שיחות השיכים להתורות
אות ז כשאמר התורה ויהי הם מריקים שקיהם בסימן י"ז בשבת חנוכה תקס"ו. באותה השנה נתגירו גרים הרבה מחמת שמצאו בספריהם הפך אמונתם וזה הענין מבאר היטב שם באותה התורה הנ"ל מהיכן בא זאת שימצאו עכו"ם בספריהם הפך אמונתם וכו` עין שם. ובאור הענין כפשוטו כי כבר נשמעו דברים כאלו מפי כמה גרים ובפרט באותה השנה שאמר …

חיי מוהר"ן – טז – שיחות השיכים להתורות
אות טז לענין המקיפים המבארים בהתורה עתיקא סימן כ"א שכל אחד ישיג לעתיד כפי טרחו ויגיעתו וכו` בעבודת ה` אמר שיש עבדות כאלו בזה העולם שזוכין על ידם שגם בעולם הבא יזכה בכל פעם לעלות מדרגא לדרגא ולהשיג בכל פעם מקיפין חדשים ומה שכתב שם בענין מרים שפגמה בכבוד משה, ואהרון בקש: "אל נא וכו` בצאתו מרחם אמו" שזה …

חיי מוהר"ן – יב – שיחות השיכים להתורות
אות יב אחר כך נסע לדרך ואמר התורה עתיקא הנ"ל שם בדרך בשבת נחמו כנ"ל. בהיותו בדרך נפטרה בתו הקטנה מרת פיגא זכרונה לברכה, ובבואו לביתו העלימו ממנו ולא הודיעו לו כלל, כי לא נתגדלה בביתו רק בעיר הסמוכה בלאדיזין שהיתה שם אצל מינקת, ועל כן היו יכולין להעלים ממנו. והוא זכרונו לברכה, תכף כשירד מהעגלה ונכנס …

חיי מוהר"ן – יד – שיחות השיכים להתורות
אות יד בעת שנתן לנו התורה תשעה תקונין הנ"ל בכתיבת ידו היינו עומדים לפניו, והוא חתך הדפין של התורה הנ"ל מתוך ספרו כדי לתנם לנו להעתיקם. ותחלת התורה היתה מתחלת באמצע הדף שהיה כתוב עליו תורה אחרת שלא רצה לתן אותה לנו להעתיקה. והכרח לומר לי אלו הדברים בעל פה מלה במלה ואני ישבתי אצלו והייתי כותב מפיו הקדוש. …

חיי מוהר"ן – כא – שיחות השיכים להתורות
אות כא בעת שאמר התורה מישרא דסכינא בסימן ל` בשבת חנוכה תקס"ז בסעדה השלישית של שבת. והתחיל התורה על פסוק ויהי מקץ ולא גמר לגלות פרוש הפסוק איך שיכה תורה הזאת לפסוק הנ"ל. ובמוצאי שבת אחר הבדלה דבר עמנו ואמר שאם היה רוצה לסים התורה על פסוק הנ"ל היה צריך לומר עוד הפעם תורה כמו זו שאמר. ואחר כך אמר אני דומה …

חיי מוהר"ן – כד – שיחות השיכים להתורות
אות כד פעם אחת באנו אליו אני וחברי רבי נפתלי סמוך לשבועות תקס"ה, ואמר לנו שעתה אינו יודע כלל רק זאת נודע לי בעתים הללו שעל ידי לשון הרע שבעולם אין הצדיקים יכולין להיות ענוים וכו` כמבאר בסימן קצ"ז ויתר מזה אינו יודע ואמר בפרוש כמו שאתה אינך יודע, כך ממש אני איני יודע עכשו כלום. ואמר שעכשו הוא מתנהג בפשיטות …

חיי מוהר"ן – כה – שיחות השיכים להתורות
אות כה שיך למאמר פתח רבי שמעון אחר שאמר רבנו זכרונו לברכה מאמר זה הנ"ל אמר בדרך צחות. היום אמרתי שלשה דברים שלא כדברי העולם. א העולם אומרים שספורי מעשיות מסגל לשנה. ואני אמרתי שעל ידי ספורי מעשיות מעוררין בני אדם משנתם. ב העולם אומרים שמספורי דברים אינם באים לידי הריון ואני אמרתי שמספורי דברים של הצדיק …

חיי מוהר"ן – כט – שיחות השיכים להתורות
אות כט זה שיך למאמר חמר אסור גזלה סימן ס"ט. בשעה שאמר רבנו זכרונו לברכה המאמר הנ"ל, עמד אז לפניו איש עשיר אחד שלא היו לו בנים ואחר איזה ימים הפציר העשיר הנ"ל את רבנו זכרונו לברכה להתפלל עליו שיהיו לו בנים השיב לו רבנו זכרונו לברכה הלא אמרתי לך תורה על ראש השנה ולא הבין כונתו. ואחר כך נודע לו שכונתו …

חיי מוהר"ן – לו – שיחות השיכים להתורות
אות לו ספר לי איש אחד מאנשי שלומנו כשאמר רבנו זכרונו לברכה התורה בטח בה` בסימן ע"ט באותה העת היה הולך בביתו אנה ואנה כדרכו ואחז מטה בידו ואמר ומטה אלהים בידי. ודחק ומשך תבת בידי כלומר שבידו המטה אלהים להטות כרצונו. כי מרמז שם בהתורה הנ"ל שמטה אלהים מרמז על הבחירה שהוא בחינת מט"ט מסטרה חיים ומסטרה מות …

חיי מוהר"ן – מא – שיחות השיכים להתורות
אות מא קדם שאמר התורה הגדולה תקעו אמונה בלקוטי תנינא בסימן ה` בראש השנה תק"ע, דבר עמנו קדם אותו ראש השנה וספר שהרבה אנשים קבלו לפניו בקובלנא רבה על חסרון אמונה וכמה סובלי חלאים היו מהם שקבלו גם כן לפניו על חסרון אמונה אחר כך אמר התורה הנ"ל שמדבר מכל זה. גם קדם ראש השנה הנ"ל בעת החזרה מהטיול היה משיח …

חיי מוהר"ן – מג – שיחות השיכים להתורות
אות מג בהתורה "תקעו תוכחה", בלקוטי תנינא בסימן ח` מובא לענין גדל עצם המעלה כשזוכין שנתוסף נפש אחד להקבוץ הקדוש של ישראל שעל ידי זה נתרבין הבתים של התפילה אלפי אלפים ורבי רבבות מה שאין הפה יכול לדבר והלב לחשב כי איתא בספר יצירה שתי אבנים בונות שני בתים שלש אבנים בונות ששה בתים ארבע עשרים וארבעה בתים, …

חיי מוהר"ן – מד – שיחות השיכים להתורות
אות מד לענין מה שמבאר בלקוטי תנינא סימן נ` שהמחשבה ביד האדם לתפסה בידו, ולהטותה כרצונו. ואפילו כשנוטה מחשבתו לדברים אחרים, או להרהורים חס ושלום, יכול לתפסה להחזירה למחשבה אחרת טובה כרצונו כמו סוס שיוצא מן הדרך שיכולין לתפסו באפסר להטותו כרצונו לדרך הטוב. ספר לי איש אחד מאנשי שלומנו שפעם אחת דבר רבנו …

חיי מוהר"ן – מח – שיחות השיכים להתורות

כתובות אינטרנט נלוות:
חיי מוהר"ן – רבי נחמן מברסלב

ספר המידות – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/midot.asp
ספר המידות – אבדה
מי שמחזיר אבדה לבעלים, בכח הזה מגיר גרים. …

ספר המידות – אהבה
כשאין אהבה בין בני אדם, על ידי זה הם הולכי רכיל, ועל ידי רכילות באים לליצנות, ועל ידי ליצנות הם דוברים שקר. על ידי שנאה בא בהלות, ועל ידי שנאה בא שרפה. על ידי אהבת השם יתברך נשמר הנפש מכל פגעים רעים. כשתשוב בתחלה על עוונותיך, תוכל לבוא לאהבת השם יתברך. מי שמתפלל על ישראל במסירת נפש, הכל אוהבין אותו. …

ספר המידות – אכילה
ממה שאתה אוכל תשיר, כדי שיחול ברכת השם במזונותיך. שלחנו של אדם מטהר לו מכל עוונותיו. שלחנו של אדם מזכה לו לעלמא דאתי ומזכה לפרנסה, והוא רשום לטוב לעלא ולעלא, ומזכה לה לאתוספא לה כח וגבורה בשעה שאצטריך לה. בעוון ענוי הדין ועוות וקלקול הדין וביטול תורה בצרת בא, ובני אדם אוכלים ואינם שבעים ואוכלים לחמם …

ספר המידות – אלמן
מי שמתה אשתו, יאמר בכל יום פרשת אשם, עד שישא אשה אחרת. על ידי שקר דבריו אינם נשמעים, גם על ידי שקר מאלמן, חס ושלום, כמה נשים. כשמתה אשתו של אדם, אזי כאלו נחסר לו עצם מעצמיו, אבל הצדיק, אף על פי שאשתו מתה, אינו נחסר לו עצם. וזהו: אלמן אותיות א’חת מ’הנה ל’א נ’שברה. ארץ ישראל …

ספר המידות – אמונה
צריך להאמין בהשם יתברך בדרך אמונה ולא בדרך מופת. על ידי ענווה תזכה לאמונה. בראותך שנוי מעשה, אל תאמר מקרה הוא, אלא תאמין כי זה השגחת השם יתברך. יש דברים שהם מביאים הזק גדול לעולם. והדבר קשה: למה נבראו ? תדע, שבודאי יש בהם צד אחד לטובה. מי שיש לו הנאה מדבור של אפיקורוס אפילו שאינו מדברי אפיקורסות, על …

ספר המידות – אמת
על ידי שקר דבריו אינם נשמעים. גם על ידי שקר מאלמן, חס ושלום, כמה נשים. על ידי אמת נתגלה יחודו בעולם. כשאתה רואה שקרן, תדע, שגם המנהיג של האיש הזה שקרן. על ידי שקר בא לידי גלוי עריות ושפיכות דמים, וגם מכשיל את הכשרים בגלוי עריות ושפיכות דמים, ומראה התר מן התורה. מי שאינו משנה בדבורו, הוא יכול להשפיל …

ספר המידות – ארץ ישראל
על ידי ישיבת ארץ ישראל משיגין השגחת השם יתברך על העולם. לפי החדוש שאדם מחדש בתורה, כן נמשך לו הארה מקדשת ארץ ישראל. על ידי השתוקקות שאדם משתוקק לביאת ארץ ישראל, על ידי זה נשפע פרנסה גדולה. מי שהוא מפרנס את הרבים, על ידי זה ממשיך הברכה מארץ ישראל לחוץ לארץ. מי שמשתוקק לארץ ישראל, על ידי זה מעורר השתוקקות …

ספר המידות – בגדים
בגדי אדם מרמזים על מדותיו של אדם. מי שהולך יחף, בידוע שהוא חוטא. על ידי עזות מצח נענש בבגדים גם על ידי שבועות. מי שאינו נזהר להסתכל בערות אביו, לסוף שילכו בניו "ערום ויחף". מי שאוכל קדם, התפילה הוא נענש בבגדים. על ידי גאוה נענש בבגדים. מי שמסית את חברו מדרך הטובה לדרך הרעה, על ידי זה אין לו במה ללבש. …

ספר המידות – בושה
מי שמביש פני חברו, נתאלם ושוכח. מתר לביש את הרבנים, ששוכרין את הרבנות לשם גאוה, וראוי לבזותן ולהקל בכבודן, ואין עומדין בפניהם, ואין קורין אותן רבי, והטלית שעליו כמרדעת של חמור. טוב לבטל תורה מלביש בן ישראל. המבזה תלמיד חכם או חברו בפני תלמיד חכם הוי אפיקורוס, גם נקרא מגלה פנים בתורה. כתנת של צדיקים …

ספר המידות – ביטחון
מי שיש לו בטחון, אין לו שום פחד. על ידי בטחון בא שלום. בטחון בא על ידי יראת שמים. על ידי אמונה יבא לבטחון. מי שאין לו בטחון, הוא דובר שקרים. על ידי שקרים אינו יכול לבטח באמת. מי שבטוח בהשם יתברך, הקדוש ברוך הוא מצילו מכל צרות ובפרט מהריגה. על ידי בטחון אין אדם צריך לחברו גם אין אדם מכלימו. ט. על ידי …

ספר המידות – בית
בית שאין דרין בו יזהר מלהכנס בתוכו, כי הוא מקום שדים. מאן דביש לה במתא דא ילך למתא אחריתא. כשהבית מזמן לברכה, אזי כשהצדיק בא לבית הזה גם הברכה באה. יש מקום מזמן לטובה והוא הדין להפך. לענין טובות ורעות הבאות לאדם קרוב לדרך הטבע, הכל לפי הזמן ולפי המקום. דפרע קנאה מחריב ביתו. מקום שאדם יוצא ממנו אינו …

ספר המידות – בכיה
מי שאינו יכול לבכות, יסתכל על הרקיע, כי הוא גרם בכיה למים. הבכיה מבטל הרהורי זנות. סגלה לחולי הצואר, שיבכה על חרבן הבית המקדש. …

ספר המידות – בנים
כל הבוכה ומתאבל על אדם כשר, זוכה לגדל את בניו. צריך לשמר את התינוק, שלא ילך בגלוי הראש. אין צריך לאדם לדאג על פרנסת בניו, כי כשהם גדלים גדלה פרנסתם עמהם. מי שמבטל את חברו מפריה ורביה, הולך לשאול בלא ולד. כל הכופה אשתו לדבר מצוה, הוי לה בנים שאינם מהגנים. אשה שדמיה מרבים צער גדול בנים שלה יותר בעצבון.

כתובות אינטרנט נלוות:
ספר המידות – רבי נחמן מברסלב

http://breslev.eip.co.il/books/midot.asp

< קודם 3 4 5 6 7 הבא >
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש