סבא ישראל אומר נ נח נחמ מאומן זה גאולה
קבר הציון באומן
סבא ישראל שמח
קבר הציון
לתמונות נוספות...

לקישורים נוספים...

*^* חיפשת ולא מצאת? - זה כאן *^*, הפצת ספרי רבנו ז

ראשי >*^* חיפשת ולא מצאת? - זה כאן *^*, הפצת ספרי רבנו ז
בס"ד בזרה"ק

בס"ד בזרה"ק

 

בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב "האור של חנוכה – סיכום מורחב"

 

כ"א צריך לדעת ולהבין היטב שנקודת המלחמה היא הנקודה שבה רב האנשים כפשוטו נופלים ונכשלים, ושמשם מתחילה הנפילה שלהם.

אם נתבונן לאורך כל ההיסטוריה, מה הסיבה שאנשים עזבו את היהדות, התרחקו ממנה או לא התקשרו בפנימיות אלא רק הסתפקו בהתקשרות חיצונית, אם כן מהי הסיבה?

הסיבה פשוטה, הם לא הבינו את האור של התורה שהם מצוות ושמחה.

 

כשאדם לומד תורה בלי שמחה זה חושך.

כשאדם לא רואה את התורה והיהדות הוא בסכנה מכמה אפשרויות, או שיישאר ככה, כלומר יהיה קשור רק בחיצוניות ליהדות או שייפול לגמרי.

ואחד מן ההכנות לחג החנוכה זה האור של התורה המצוות והשמחה.

 

יהודי צריך לדעת שהשמחה זה היהדות.

רק השמחה זה היהדות.

אין שמחה, אין יהדות, אחרת זה סתם חושך.

 

אם האדם לא הולך בעבודה של השמחה, אז הוא לא הבין כלל מה זה יהדות, והוא לא קשור בכלל לבורא עולם.

 

שורש כל הבעיות והצרות שיש בעולם הזה, שהאדם לא בשמחה. (שמחה=שמח בחלקו).

האדם לא שמח בחלקו, לא שמח להיות יהודי וזה סיבת כל הדין שיש עליו.

כשאדם לא שמח זה הסיבה שיבואו עליו כל הצרות (בחומש, מסכת קללות).

יהדות זה שמחה. אין יהדות בלי שמחה. לשמוח בכל מצווה, בכל מילה של תורה, בכל תפילה, מעצם היותך יהודי.

בורא עולם אוהב בדיחות, ספרו בדיחה לבורא עולם.. מספיק להתבכיין;רק רע לי..קשה לי..לא יכול יותר.. נמאס לי..

 

תכניסו לראש, יהדות זה שמחה, אין שמחה – זה לא יהדות, זה סתם הדמיון של היצר הרע.

 

שכר של השמחה של המצווה הרבה יותר מהמצווה עצמה. מי שעושה את המצווה בשמחה, זה פי 1000 יותר מאשר המצווה עצמה, כי רק שמחת המצווה זה הנחת רוח לבורא עולם. מזה בורא עולם מרוצה.

 

יש גם לשמוח מכל מצווה גם הכי קטנטונת, שאע"פ אין לדעת שכר כל מצווה. לעיתים, אדם מקבל מצווה קטנטונת ואומר לעצמו, מה כבר בורא עולם נתן לי ולא שמח גם בדבר הפעוט הזה לכאורה. אבל אם יהודי היה יודע מה זה אפילו המצווה הקטנטונת הזו, היה שמח ורוקד שמח ורוקד 120 שנה...

 

דעו לכם, הדבר שעושה נחת רוח לבורא עולם זוהי השמחה. החיוך, סבר פנים יפות, הכרת הטוב והתודה. ואם האדם לא עושה כן, מידת הדין מקטרגת עליו.

(יהודי למעשה כל רגע זוכה בפיס/לוטו/טוטו של מצוות וזכויות).

 

אם תעשה מצווה בלי אור ושמחה, היא לא תאיר לך מבחינה רוחנית ויהיה לך חושך. וכשהאדם נמצא בחושך זה גם מרגיש ככה.

 

לפעמים האדם רוצה להתפלל וחושב, אם אני אתפלל זה יעורר עליי קטרוג, אני לא יודע איך להתפלל, מה לבקש, אני לא ראוי וכן הלאה...  אז אם כן, מה לעשות?

רק תשבח את בורא עולם. למשל,

אדם צריך רפואהרק תשבח ותהלל את בורא עולם - אתה רופא הרופאים, יכול לרפא כל אדם בכוס מים, בורא עולם תברך את המים ואני אתרפא. אתה כל יכול אתה ה-רופא ואתה וודאי יודע מה בדיוק אני צריך.

צריך ילדים? שבח את בורא עולם על הילדים. בורא עולם, איזה פלא וניסי ניסים, ממה אתה עושה ילדים? מכלום.. איזה פלא עצום. נתת לשרה אמנו ילדים שלא היה לה אפילו רחם. בורא עולם, אם תרצה אתה יכול להוציא ילד מהקיר. תשבח את השם בנושא.

חסר לך פרנסה? בורא עולם אתה מפרנס  את כל העולם, אפילו נמלה, לא שוכח אף אחד, שום ברייה בעולם, יש לך מיליארדים מיליארדים של בריות ואת כולם אתה זן ומפרנס.

זיווג? וכן הלאה..

                   

שבח את בורא עולם.

למה תפעל כאשר אתה משבח את בורא עולם?

כי על שבחים אין קטרוגים.

אם מלאך יקטרג על שבחים, ישרפו אותו בו בשנייה. הרי בשבחים מגדלים את בורא עולם, מפארים ומהדרים ומהללים את שמו והמלאך חולק על זה במקום להוסיף?הוא לא יעז.. ולכן אין מי שיעצור את התפילה הזו.

כשבורא עולם שומע את השבחים של פלוני הוא רוצה לעזור לו.

 

בליקוטי מוהר"ן כתוב, כשאדם אומר תפילה בשירה, הוא ממתק את כל הדינים. מלביש את התפילה (השכינה) במלבושים יפים; וכשהמלך –בורא עולם רואה את השכינה ממלא את כל בקשתה לבניה.

 

שערי תודה והודאה לא ננעלו, כך כתוב בזוהר הקדוש. ומי שמהלל ומשבח בשמחה, נותנים לו משמיים כי רוצים לתת לו, רוצים להשפיע עליו – וזה גבוהה מאוד, לעומת האחר שבכה אפילו בכייה אמתית.   

 

בורא עולם בודק את הנאמנות של האדם, האם אתה חי את שפלותך ומודה על הדברים הקטנים. קודם כל ניתן לך דברים קטנים ואח"כ גדולים.

תלמד להגיד תודה לאשתך, להורים שלך, לילדים, למכרים, ועל כל פרט ופרט תודה, צא מהגאווה, צא מהחושך שלך, תתחיל לשמוח בחלקך.

 

השמחה והענווה, אחד מתקשר בשני. הכיצד?

האדם חי את השפלות שלו, ועל כל דבר מודה וזה התוצאה של השמחה.

שמחה = להיות שמח בחלקך.

 

למשל, כשאסתר המלכה באה להתחנן בפני המלך – בורא עולם, התחננה על עמה, ואמרה "אם טוב בעיני המלך להעלות את בקשתי." היא באה בשפלות, חיה בשפלות.

וזה הנקודה היסוד של הכול. זו האמת.

אסתר המלכה ידעה שהיא אפס מאופס וכלום בלי בורא עולם.

כול מה שיש לי וקיבלתי זה מבורא עולם במתנת חינם "אם טוב בעיני המלך..".

לשיר ושלמוח ולהיות נאמן. הבדיקה של הנאמנות זה הבדיקה של הדברים הקטנים, על כל דבר יש לשמוח ולהעריך.

שימו לב, כאשר למשל, נותנים סוכרייה לילד קטן, הוא שמח בזה, וכ"כ טוב לו. וזה למה? מפני שעוד לא התקלקלה בו מידת השמחה, לא נכנסה בו גאווה, ועדיין לא התקלקלה בו התמימות.

 

תשמח, תודה, תשיר ותפאר את השם, תשמח בחלקך שבזה תלוי הכול. תמחק את הגאווה שלך, האנוכיות שלך, תחיה את האפסיות שלך.

 

אמירת תודה מקפלת בתוכה הכרת הטובה.

בהכרת העובדה בקבלת הטובה מאת הבורא יתברך שמו.

 

הרמב"ם מסביר את חשיבות ההודיה, "שאין לעליון (בורא עולם) חפץ בתחתונים (בני אדם) מלבד ההודיה."

כלומר, בורא עולם חפץ מאתנו רק הודיה.

צריכים לדעת ולהבין מהי תכלית התפילה שהיא התחברות עם בורא עולם (כפי שכתבו בליקוטי מוהר"ן).

ומהי שיא ההתחברות עם בורא עולם?

זה התודות. הודאות ושבחים.

(בשבחים אין כלום, ואין אני ואין בקשות...)

כשאדם רוצה לפעול בתפילות רק שבחים.

השבים פותחים לך את הדרך ונכנסים פנימה, וכאשתה כבר בפנים איך שלא תבקש זה יתקבל.

 

בעולם הזה חיו אנשים ענקיים, אברהם, יצחק ויעקב, והם בחרו בשם יתברך שיהיה האלוהים שלהם – קדוש, קדוש, קדוש, משך קדוש. ויש לכוון בשלושת הברכות הראשונות לכוון כי זה רק שבחים.

 

תדעו טוב, שההתחברות העיקרית עם בורא עולם זה בשבחים ובהודאות, לא רוצה כלום, רק להתחבר איתך, לא מבקש כלום.

קרבנות התודה לא מתבטל. כשאדם משבח הוא בדרגה של קורבן ומתחבר לבורא עולם.

לשיר שירים, להודות בלי שום רצון זו עבדוה ראשונה וכך מצליחים ביהדות על ידי השמחה.

ומי שלא שמח יש סכנה שיעזוב את היהדות או יחיה יהדות בחיצוניות.

 

תקראו שוב את הספרים בגן האמונה, בגן החכמה, בגן הגעגועים-אבידת בת מלך, שמעו דיסקים, יצא דיסק חדש "הילולה" על רבנו הקדוש, תלמדו לחיות באמונה ולהגיד תודה, לעזוב את האני הזה, הוא כלום..   


 

כ"א צריך לדעת ולהבין היטב שנקודת המלחמה היא הנקודה שבה רב האנשים כפשוטו נופלים ונכשלים, ושמשם מתחילה הנפילה שלהם.

אם נתבונן לאורך כל ההיסטוריה, מה הסיבה שאנשים עזבו את היהדות, התרחקו ממנה או לא התקשרו בפנימיות אלא רק הסתפקו בהתקשרות חיצונית, אם כן מהי הסיבה?

הסיבה פשוטה, הם לא הבינו את האור של התורה שהם מצוות ושמחה.

 

כשאדם לומד תורה בלי שמחה זה חושך.

כשאדם לא רואה את התורה והיהדות הוא בסכנה מכמה אפשרויות, או שיישאר ככה, כלומר יהיה קשור רק בחיצוניות ליהדות או שייפול לגמרי.

ואחד מן ההכנות לחג החנוכה זה האור של התורה המצוות והשמחה.

 

יהודי צריך לדעת שהשמחה זה היהדות.

רק השמחה זה היהדות.

אין שמחה, אין יהדות, אחרת זה סתם חושך.

 

אם האדם לא הולך בעבודה של השמחה, אז הוא לא הבין כלל מה זה יהדות, והוא לא קשור בכלל לבורא עולם.

 

שורש כל הבעיות והצרות שיש בעולם הזה, שהאדם לא בשמחה. (שמחה=שמח בחלקו).

האדם לא שמח בחלקו, לא שמח להיות יהודי ← וזה סיבת כל הדין שיש עליו.

כשאדם לא שמח זה הסיבה שיבואו עליו כל הצרות (בחומש, מסכת קללות).

יהדות זה שמחה. אין יהדות בלי שמחה. לשמוח בכל מצווה, בכל מילה של תורה, בכל תפילה, מעצם היותך יהודי.

בורא עולם אוהב בדיחות, ספרו בדיחה לבורא עולם.. מספיק להתבכיין;רק רע לי..קשה לי..לא יכול יותר.. נמאס לי..

 

תכניסו לראש, יהדות זה שמחה, אין שמחה – זה לא יהדות, זה סתם הדמיון של היצר הרע.

 

שכר של השמחה של המצווה הרבה יותר מהמצווה עצמה. מי שעושה את המצווה בשמחה, זה פי 1000 יותר מאשר המצווה עצמה, כי רק שמחת המצווה זה הנחת רוח לבורא עולם. מזה בורא עולם מרוצה.

 

יש גם לשמוח מכל מצווה גם הכי קטנטונת, שאע"פ אין לדעת שכר כל מצווה. לעיתים, אדם מקבל מצווה קטנטונת ואומר לעצמו, מה כבר בורא עולם נתן לי ולא שמח גם בדבר הפעוט הזה לכאורה. אבל אם יהודי היה יודע מה זה אפילו המצווה הקטנטונת הזו, היה שמח ורוקד שמח ורוקד 120 שנה...

 

דעו לכם, הדבר שעושה נחת רוח לבורא עולם זוהי השמחה. החיוך, סבר פנים יפות, הכרת הטוב והתודה. ואם האדם לא עושה כן, מידת הדין מקטרגת עליו.

(יהודי למעשה כל רגע זוכה בפיס/לוטו/טוטו של מצוות וזכויות).

 

אם תעשה מצווה בלי אור ושמחה, היא לא תאיר לך מבחינה רוחנית ויהיה לך חושך. וכשהאדם נמצא בחושך זה גם מרגיש ככה.

 

לפעמים האדם רוצה להתפלל וחושב, אם אני אתפלל זה יעורר עליי קטרוג, אני לא יודע איך להתפלל, מה לבקש, אני לא ראוי וכן הלאה...  אז אם כן, מה לעשות?

רק תשבח את בורא עולם. למשל,

אדם צריך רפואה – רק תשבח ותהלל את בורא עולם - אתה רופא הרופאים, יכול לרפא כל אדם בכוס מים, בורא עולם תברך את המים ואני אתרפא. אתה כל יכול אתה ה-רופא ואתה וודאי יודע מה בדיוק אני צריך.

צריך ילדים? שבח את בורא עולם על הילדים. בורא עולם, איזה פלא וניסי ניסים, ממה אתה עושה ילדים? מכלום.. איזה פלא עצום. נתת לשרה אמנו ילדים שלא היה לה אפילו רחם. בורא עולם, אם תרצה אתה יכול להוציא ילד מהקיר. תשבח את השם בנושא.

חסר לך פרנסה? בורא עולם אתה מפרנס  את כל העולם, אפילו נמלה, לא שוכח אף אחד, שום ברייה בעולם, יש לך מיליארדים מיליארדים של בריות ואת כולם אתה זן ומפרנס.

זיווג? וכן הלאה..

                    ↓

שבח את בורא עולם.

למה תפעל כאשר אתה משבח את בורא עולם?

כי על שבחים אין קטרוגים.

אם מלאך יקטרג על שבחים, ישרפו אותו בו בשנייה. הרי בשבחים מגדלים את בורא עולם, מפארים ומהדרים ומהללים את שמו והמלאך חולק על זה במקום להוסיף?הוא לא יעז.. ולכן אין מי שיעצור את התפילה הזו.

כשבורא עולם שומע את השבחים של פלוני הוא רוצה לעזור לו.

 

בליקוטי מוהר"ן כתוב, כשאדם אומר תפילה בשירה, הוא ממתק את כל הדינים. מלביש את התפילה (השכינה) במלבושים יפים; וכשהמלך –בורא עולם רואה את השכינה ממלא את כל בקשתה לבניה.

 

שערי תודה והודאה לא ננעלו, כך כתוב בזוהר הקדוש. ומי שמהלל ומשבח בשמחה, נותנים לו משמיים כי רוצים לתת לו, רוצים להשפיע עליו – וזה גבוהה מאוד, לעומת האחר שבכה אפילו בכייה אמתית.   

 

בורא עולם בודק את הנאמנות של האדם, האם אתה חי את שפלותך ומודה על הדברים הקטנים. קודם כל ניתן לך דברים קטנים ואח"כ גדולים.

תלמד להגיד תודה לאשתך, להורים שלך, לילדים, למכרים, ועל כל פרט ופרט תודה, צא מהגאווה, צא מהחושך שלך, תתחיל לשמוח בחלקך.

 

השמחה והענווה, אחד מתקשר בשני. הכיצד?

האדם חי את השפלות שלו, ועל כל דבר מודה וזה התוצאה של השמחה.

שמחה = להיות שמח בחלקך.

 

למשל, כשאסתר המלכה באה להתחנן בפני המלך – בורא עולם, התחננה על עמה, ואמרה "אם טוב בעיני המלך להעלות את בקשתי." היא באה בשפלות, חיה בשפלות.

וזה הנקודה היסוד של הכול. זו האמת.

אסתר המלכה ידעה שהיא אפס מאופס וכלום בלי בורא עולם.

כול מה שיש לי וקיבלתי זה מבורא עולם במתנת חינם "אם טוב בעיני המלך..".

לשיר ושלמוח ולהיות נאמן. הבדיקה של הנאמנות זה הבדיקה של הדברים הקטנים, על כל דבר יש לשמוח ולהעריך.

שימו לב, כאשר למשל, נותנים סוכרייה לילד קטן, הוא שמח בזה, וכ"כ טוב לו. וזה למה? מפני שעוד לא התקלקלה בו מידת השמחה, לא נכנסה בו גאווה, ועדיין לא התקלקלה בו התמימות.

 

תשמח, תודה, תשיר ותפאר את השם, תשמח בחלקך שבזה תלוי הכול. תמחק את הגאווה שלך, האנוכיות שלך, תחיה את האפסיות שלך.

 

אמירת תודה מקפלת בתוכה הכרת הטובה.

בהכרת העובדה בקבלת הטובה מאת הבורא יתברך שמו.

 

הרמב"ם מסביר את חשיבות ההודיה, "שאין לעליון (בורא עולם) חפץ בתחתונים (בני אדם) מלבד ההודיה."

כלומר, בורא עולם חפץ מאתנו רק הודיה.

צריכים לדעת ולהבין מהי תכלית התפילה שהיא התחברות עם בורא עולם (כפי שכתבו בליקוטי מוהר"ן).

ומהי שיא ההתחברות עם בורא עולם?

זה התודות. הודאות ושבחים.

(בשבחים אין כלום, ואין אני ואין בקשות...)

כשאדם רוצה לפעול בתפילות רק שבחים.

השבים פותחים לך את הדרך ונכנסים פנימה, וכאשתה כבר בפנים איך שלא תבקש זה יתקבל.

 

בעולם הזה חיו אנשים ענקיים, אברהם, יצחק ויעקב, והם בחרו בשם יתברך שיהיה האלוהים שלהם – קדוש, קדוש, קדוש, משך קדוש. ויש לכוון בשלושת הברכות הראשונות לכוון כי זה רק שבחים.

 

תדעו טוב, שההתחברות העיקרית עם בורא עולם זה בשבחים ובהודאות, לא רוצה כלום, רק להתחבר איתך, לא מבקש כלום.

קרבנות התודה לא מתבטל. כשאדם משבח הוא בדרגה של קורבן ומתחבר לבורא עולם.

לשיר שירים, להודות בלי שום רצון זו עבדוה ראשונה וכך מצליחים ביהדות על ידי השמחה.

ומי שלא שמח יש סכנה שיעזוב את היהדות או יחיה יהדות בחיצוניות.

 

תקראו שוב את הספרים בגן האמונה, בגן החכמה, בגן הגעגועים-אבידת בת מלך, שמעו דיסקים, יצא דיסק חדש "הילולה" על רבנו הקדוש, תלמדו לחיות באמונה ולהגיד תודה, לעזוב את האני הזה, הוא כלום..   


כנסים וארועים הרצאות של הרב ארוש שלום
2009
הרב שלום ארוש 
באר שבע 
20:30-24:00
052-8952031 
08/12/2009
הרב שלום ארוש 
מבשרת ציון 
20:30-24:00
052-8952031 
09/12/2009
הרב שלום ארוש 
ישיבת "חוט של חסד", שמואל הנביא 13 ירושלים 
20:45-22:00
052-8952031 
10/12/2009
הרב שלום ארוש 
רחוב המעפילים פינת המצודה, חולון 
22:00-24:00
052-8952031 
21/12/2009
הרב שלום ארוש 
נצרת עילית 
20:30-24:00
052-8952031 
22/12/2009
הרב שלום ארוש 
רחובות 
20:30-24:00
052-8952031 
28/12/2009
הרב שלום ארוש 
גדרה 
20:30-24:00
052-8952031 
29/12/2009
הרב שלום ארוש 
תל אביב - מרכז 
20:30-24:00
052-8952031 
03/01/2010
הרב שלום ארוש 
בית שאן 
20:30-24:00
052-8952031 
04/01/2010
הרב שלום ארוש 
קרית אונו 
20:30-24:00
052-8952031 
05/01/2010
הרב שלום ארוש 
מעלה אדומים 
20:30-24:00
052-8952031 
10/01/2010
הרב שלום ארוש 
מושב יציץ 
20:30-24:00
052-8952031 
11/01/2010
הרב שלום ארוש 
מצפה רמון 
20:30-24:00
052-8952031 
12/01/2010
הרב שלום ארוש 
ישוב נריה 
20:30-24:00
052-8952031 
17/01/2010
הרב שלום ארוש 
קיבוץ בארות יצחק 
20:30-24:00
052-8952031 
18/01/2010
הרב שלום ארוש 
קיבוץ בארות יצחק 
20:30-24:00
052-8952031 
19/01/2010
הרב שלום ארוש 
רמת בית שמש 
20:30-24:00
052-8952031 
24/01/2010
הרב שלום ארוש 
נתיבות 
20:30-24:00
052-8952031 
25/01/2010
הרב שלום ארוש 
מושב זיתן 
20:30-24:00
052-8952031 
26/01/2010
הרב שלום ארוש 
ישוב נריה 
20:30-24:00
052-8952031 
31/01/2010
הרב שלום ארוש 
רמת גן 
20:30-24:00
052-8952031 
01/02/2010
הרב שלום ארוש 
כרמיאל 
20:30-24:00
052-8952031 
02/02/2010
הרב שלום ארוש 
בני ברק 
20:30-24:00
052-8952031 
07/02/2010
הרב שלום ארוש 
אלעד 
20:30-24:00
052-8952031 
08/02/2010
הרב שלום ארוש 
תל אביב 
20:30-24:00
052-8952031 
14/02/2010
הרב שלום ארוש 
אשקלון 
20:30-24:00
052-8952031 
15/02/2010
הרב שלום ארוש 
קרית שמונה 
20:30-24:00
052-8952031 
16/02/2010
הרב שלום ארוש 
מבשרת ציון 
20:30-24:00
052-8952031 
21/02/2010
הרב שלום ארוש 
מושב פקיעין החדשה 
20:30-24:00
052-8952031 
22/02/2010
הרב שלום ארוש 
חיפה 
20:30-24:00
052-8952031 
23/02/2010
הרב שלום ארוש 
רחובות 
20:30-24:00
052-8952031 
07/03/2010
הרב שלום ארוש 
באר-שבע 
20:30-24:00
052-8952031 
08/03/2010
הרב שלום ארוש 
ראשון לציון 
20:30-24:00
052-8952031 
09/03/2010
הרב שלום ארוש 
שדרות 
20:30-24:00
052-8952031 
14/03/2010
הרב שלום ארוש 
פדואל 
20:30-24:00
052-8952031 
15/03/2010
הרב שלום ארוש 
לוד 
20:30-24:00
052-8952031 
 
מתנה מקורית !!!ספרו של הרב שלום ארוש שליט"א "בגן האמונה המבואר". לפרטים פנו לחנות האתר או בטלפון 0522240696 
 
להזמנות הספרים של הרב שלום ארוש שליט"א

רבים שקראו את הספר "בגן האמונה" שכתב הרב שלום ארוש סיפרו שהספר שינם את חייהם בצורה מדהימה. הספר מומלץ לכל אדם המחפש את הדרך להיות בעל אמונה ושמח בחלקו! בנוסף כתב הרב ספרים נוספים המפורטים כאן לפניכם. אלו ספרים שחובה בכל בית. פשוט חובה.

 

בגן האמונה

``על ידי אמונה, החיים בעולם הזה, יפים מאד ובכח האמונה כל העולם כולו הוא כגן פורח המצמיח אין סוף מינים וסוגים של צמחים מרהיבים, בשמים נפלאים ופירות מתוקים...``(ליקוטי מוהר``ן - ר` נחמן מברסלב).

הספר ``בגן האמונה`` נכתב על ידי הרב שלום ארוש, ראש מוסדות ``חוט של חסד`` שבירושלים. זהו הספר השלישי בסדרה שיצא לאור במהדורה שלישית מורחבת, מבוארת ומנוקדת. הספר הוא למעשה מדריך מעשי לחיים מאושרים, פשוטים ומלאי סיפוק, תוך התמקדות בנושא אמונת האדם. הכותב מקפיד לפרט על האמונה כטעם החיים, התמודדות עם קשיי היום יום, שמחה, פרנסה, עבודה על המידות, קבלות, חינוך ילדים, שלום בית, החיים והמוות, עצות לרפואה שלמה ועוד. 

בספר זה, ימצא הקורא בקלות הדרכה מעשית וברורה כיצד לחיות את חייו בעולם זה, באמונה ובפשטות, ולמצוא את האושר האמיתי והשמחה בחיים. הספר מלווה במעשיות, סיפורי צדיקים, משלים ודוגמאות רבות בכל נושא רלוונטי מחיי היום יום, כשהוא מתואר בשפה נעימה ומקרבת למען יוכל כל קורא למצוא את העצה הנכונה עבורו, וזאת באופן פשוט ומחמם את הלב.

רבים שקראו את הספר, מספרים שהוא השפיע עמוקות על חייהם ושינה אותם לטובה. אני, שגם שזכיתי לקרוא את הספר, נהניתי מכל רגע. הספר מרתק ומושך, וקל מאד להתחבר למילים ולדוגמאות המובאות, מהסיבה הפשוטה שכל מה שנכתב בספר הוא חיים שלמים של אדם רגיל,  ופשוט וקל מאוד להתחבר ולהזדהות. שהתוצאה הסופית היא המסקנה שהחיים הם לא עד כדי כך נוראים, וכדאי בהחלט להיות שמח ושלו ולקחת את הדברים בפרופורציות נכונות. הגישה משתנה והכל נראה אחרת. הרב שלום ארוש כותב מצויין והקורא מרגיש כבן שקורא מכתב מאביו האוהב.   

הספר הוא ניסיון עז לקרב כל אחד מאיתנו אל הדרך הנכונה, דרך האמונה והאמת. למי מאתנו אין שאלות על החיים? למה לי רע ולאחר טוב? למה זה קורה לי? ועוד. הספר נותן תשובות פשוטות לכל השאלות, והכותב מסביר כיצד הבורא בעצם משגיח על כל אדם ואדם בהשגחה פרטית ומיוחדת, וכיצד האדם יכול למצוא את הייעוד והתכלית האמיתית שלו, חיי שפע, שמחה ואור.

הוצאת מוסדות חוט של חסד, 347 עמודים.


 

בגן האושר

בספר זה מוסבר בהרחבה אודות "התופעה הנפוצה", שאנשים רבים "סובלים" ממנה והיא - החובות - ומה שורשה, ומה הן נזקיה ברוחניות ובגשמיות, וכיצד ניתן להינצל ממנה, והנהגות נכונות וברורות לחיים של פרנסה וכלכלה נכונה, והדרכים לצאת ממצולת החובות למי שכבר שקע בהם.

הספר הוא פרי עבודה של יותר משלושים שנה שם ציבור רחב של אנשים בעלי חובות ובעלי בעיות בפרנסה, שרובם ככולם נושעו על ידי שהלכו בדרכים ובעצות המבוארות בספר זה, שהוא מעט הכמות ורב האיכות.
 
הספר נקרא "בגן האושר - מדריך מעשי לעשיר האמיתי", לרמוז שהעושר האמיתי הוא מידת השמח בחלקו, שהאדם מאושר במה שיש לו, כמו שאמרו חז"ל: "איזהו עשיר השמח בחלקו..." כי רק זו עשירות אמיתית, שחי באמונה ומקבל באהבה את כל השגחת הבורא עליו בענייני הפרנסה.
 
הספר גדוש עצות חשובות וטיפים לחיים טובים יותר, חיים ללא חובות בליווי דוגמאות מחיי היום יום, סיפורים ועוד.נכתב ע"י המחבר בלשון רכה, נעימה ופשוטה החודרת אל הלבבות.
 
הוצאת מוסדות חוט של חסד,223 עמודים.
 
מומלץ ביותר !!!

בגן השלום

"עיקר השמחה לאישתו כשרואה אותה בעין חיובית תמיד רואה את הנקודות הטובות שלה ומשבח אותה ומחמיא לה..."

"כאשר יש אהבה, אחווה, רעות ושלום אמיתיים בין איש לאשתו, אפילו יעשו טעויות בחינוך זה לא יזיק לילדים כלל..."
 
"כל הדברים הכי טובים בעולם, מההשפעות הגשמיות דרך ההשפעות הרוחניות ועד הגאולה של כל העולם תלויים בדבר אחד, שלום בית..."
 
הספר `בגן השלום` הוא המדריך המעשי לגבר האמיתי, ובו ימצא הקורא הדרכה מעשית וברורה לשלום בית אמיתי. מלווה במעשיות, משלים ודוגמאות רבות, והכל בשפה ברורה וקלה השווה לכל נפש.
הלימוד והקריאה בספר זה הוא לגברים בלבד!
 
מומלץ ביותר!!!
 
 הוצאת מוסדות חוט של חסד, 323 עמודים.

בשדי יער

ההתבודדות היא הדבר הראשון המעיד על האמונה של האדם.

כי אדם שמאמין בה` הוא מדבר אתו, ואיך יתכן לומר שהוא מאמין בה`, אם הוא לא מדבר אתו? הלא זו משואה פשוטה ביותר: אתה מאמין - אתה מדבר. אתה לא מדבר - אתה לא מאמין. וזו עקר העצה כאן למעשה, שיהיה לאדם הרגל להתבודד בכל יום שעה, וידע שבמקום שיתבודד, שם יחכו לו כבר הדבורים שה` הכין לו, ואם רק יבוא לשם, הוא כבר ימצא את הדבורים לדבר. גם באותם זמנים, שמרגיש חשך נורא אופף אותו, והוא מרגיש שאין לו שום התעוררות לדבר עם ה`, ובכל זאת הולך הוא להתבודד, על ידי זה הוא זוכה בכל זאת לדבר אילו דבורים עם ה`, כי זו ההתעוררות המועטת, שרק הכריח עצמו לשרך רגליו אל אותו מקום, ולא לבטל את קביעותו בהתבודדות, על ידי זה ה` יתברך יכין את לבו ויתן לו דבורים ויוכל לשוב אל ה`. חובה בכל בית !

 הוצאת מוסדות חוט של חסד, 415 עמודים.


 

בגן החכמה

בכל העבודה של האדם, עבודת היום, תפלה, למוד וכו`, אם יסתכל על כל מה שעשה, הוא יראה שישנם בלי סוף חסרונות בעבודתו, ושזו למעשה נעל משלשת, ואם כן, עלול הוא ליפול בדעתו ולהיות מאכזב, כמו שאכן מצוי מאד, שרב בני אדם אינם מרצים מעצמם כלל. אבל רבינו מלמד אותנו שאלו חכמות, גאוה וכפירה, ושצריכים ללמד מהתם שכל כך יגע וטרח, ובסוף יצא לו מנעל משלש, והוא שמח והתענג מאד מהמנעל, ושבח אותו: "כמה יפה ונפלא המנעל הזה! כמה מתוק המנעל הזה! כמה מנעל של דבש וצוקיר(סכר) המנעל הזה!..." - והוא באור נפלא מלא בהתעוררות והתחזקות על מעשה ט`, "מעשה מחכם ותם", מספר "ספורי מעשיות" למוהר"ן מברסלב, מאת הרב שלום ארוש שליט"א.

הוצאת מוסדות חוט של חסד.


 
בגן הגעגועים
 
 
ספורי המעשיות שסיפר רבי נחמן מברסלב זיע"א מאז ומתמיד היו כר עשיר ופורה לפירושים וחידושים מלאים בהתחזקות נפלאה והתעוררות נמרצת לעבודת האמונה הקדושה. במעשיות אלו טמונים - הן סודות נוראים וכוונות שאין לנו בהם שום תפיסה, הן רמזים עמוקים ורחבים מיני ים והן רמזים השווים לכל נפש שכל אדם כפי הבנתו יכול לפרשם וללמוד מהם עצות טובות. על הרבדים הרבים שבמעשיות אלו, הטעם שטועמים בהם הוא אחד:טעם מתוק של תמימות רעננה עם ניחוח המסתורין של דברים שכיסה עתיק יומין. ובפרט המעשיה הראשונה שסגולותיה רבות, הן לעורר מן השינה, הן לפקוד עקרות והן להמשיך לאדם עשירות, כמו שאר המעשיות, ובמיוחד מה שמסוגלת לעורר את לב האדם לקול הנשמה הפועמת בתוכו, מתגעגעת, כוספת ומשתוקקת להכלל בשורשה, להגיע לתכליתה, לאור באור החיים, אור האמונה והשמחה. ובכן קראנו את שם הספר בגן הגעגועים, ויהי רצון שיעשה פירות כאחיו:ספר "בגן עדן מקדם" וספר "בגן האמונה", ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן. מומלץ ביותר !!!

בגן עדן מקדם

 
"בגן עדן מקדם"- רוצים שלום בית אמיתי? מחפשים את הדרך לזוגיות נכונה ואמיתית? לטעום מהכרת הטוב שבין השניים? את התשובות תוכלו למצוא בספרו הנפלא של הרב שלום ארוש שליט"א, ובו שיחות נפלאות מתוך נסיון רב שנים והשכנת שלום בין אלפי בני זוג, אשר הובאו למכבש הדפוס בשפה בהירה ופשוטה לכל נפש. על אהבה, תחילתו של קשר והמשכתו לחופה וקידושין. כמו כן מצורפות הלכות טהרת המשפחה מפי הרב יעקב אמזלג שליט"א וכן צורפו תפילות לבניית בית קדוש וחזק. מומלץ!!!
להזמנות הספרים:האש שלי תוקד עד ביאת המשיח !

ספרי הרב שלום ארוש שליט"א
ספרי רבנו נחמן ,כיפות,שרשראות,דיסקים,קלטות,,מדבקות,מחירי עלות !
ניתן להשיג במסרים או:מסנגר
ronenn10@netvision.nat.il

 0547395033הודעות
להזמנות וברורים -  טל` :
העולם הזה הוא לא ,ואי אפשר לקבלו,תורה ותפילה זה כן ! ואפשר לקבלו ..

אמר רבנו נחמן"הלא מי שנוגע בי באצבע הקטנה מה גדולה מעלתו לעד ולנצח נצחים!!!!"
עדכונים חדשים מחנות ברסלב ישראל

בס"ד וברה"ק.

יצאו עוד שני דיסקים חדשים ומחזקים של:

 מו"ר הרה"צ נר"ו הרב שלום ארוש שליט"א




מפניני הרב ארוש שלום שליט"א – האור של חנוכה

סיכום השיעור מוקדש לרפואת ובריאות מו"ר הרב שלום בן ימנה, אמן :)

בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב – האור של חנוכה

 

האור של התורה והמצות זה רק השמחה.

אם אדם מקיים תורה ומצוות בלי שמחה, פירושו בלי אור.

 

אדם בא לעולם כדי לעבוד על עצמו, על המידות, לתקן את עצמו, לחנך את עצמו.

והעבודה הראשונית זה להיות בשמחה. להיות שמח. זה הדבר הכי חשוב גם בשביל החברה, אי אפשר לחיות בלי זה.

שמח פירושו, להיות שמח בחלקו.

כלים מצויינים ללמוד כיצד להיות שמח בחלקך, ניתן למצוא בספר "בגן החכמה", ספר הכי גבוהה על שמחה. דיבורים שניתן למצוא בו, לא קיים בשום מקום אחר.

תשמח בעצמך, במי שאתה, על כל מה שיש בך ולך, על כל הנקודות הטובות שיש לך, תשמח בעבודת השם, במצוות, בהיותך יהודי.

 

מהו הכלי להגיע לשמחה? תפילה.

אפשר לשמוע מיליון הרצאות וזה אולי יוסיף לאדם רצון וחשק, אבל בשביל להשתנות בפועל צריך לעשות משהו, שהרי אנחנו חיים בעולם העשייה. צריך להתפלל.

מה זה תפילה?

תפילה = התבודדות = לדבר עם בורא עולם בשפה שלך, במילים שלך.

(כיצד להתבודד נכון? ספר "שדי יער" שנותן כלים מצויינים ומסביר מהי התבודדות נכונה).

אם כן, מי זוכה יותר?

מי שמתפלל, פירושו שהולך עם הכוח של בורא עולם. דבר עם בורא עולם הוא ישנה אותך.

 

אם האדם נאמן לבורא עולם, מתפלל ומבקש הוא מקבל עזרה ממקור כל הברכות.

לדוגמא על דרך המשל,

אם אדם מבקש להלוואות 10,000 ₪  רב הסיכויים שלא יקבל מייד את הלוואתו, אולי יקבל 1,000 ₪, ואותו אחד שלווה דאג להחזיר את החוב במלואו ובזמן. בפעם השנייה שיבקש יקבל שוב, כי הוכיח את נאמנותו, אח"כ אם יבקש סכום יותר גבוהה יקבל, מפאת נאמנותו.

כך הקדוש ברוך הוא, בוחן את האדם דווקא בדברים הקטנים. האם אתה נאמן, אומר תודה על כל דבר, מדבר קטן ועד לדבר גדול. כך גם ברוחניות.

 

האר"י ז"ל זכה לשמחת המצוות, כי העריך כל דבר שהשם יתברך נתן לו וכך המליך את השם עליו , והלך עם השכל שלא מגיע לו כלום.

האדם צריך להיות נאמן ומעריך.

 

אם האדם אומר תודה לבורא עולם ונאמן לו, אז בורא עולם יגלה לו עוד ועוד.

"איבד אדם צלם דרכו ועל השם יזעף ליבו"

מה פירוש המשפט?

אדם מגיע לתפילה ועושה פרצוף להשם וכולו בכיות. מה איתך? תן חיוך לשם J

למה לשם רק צריכים לבכות? תנו חיוך לבורא עולם.  לא לבוא עם פרצוף תשעה באב..

אפשרי בכייה שבאה מתוך געגועים, שמחה וכסופים ולא עצבות, יש הבדל מהותי בין הדברים.

תפילה בשמחה גבוהה פי אלפים מתפילה בבכייה.

שאדם אומר תודה לקדוש ברוך הוא, ישר משמיים אומרים על אותו אדם, מה חסר לו שניתן לו, כי הוא מכיר את הטוב.

 

כשעל האדם יש דינים משמיים ח"ו, ישנם מצבים שאסור להזכיר את שמו, כדי לא לעורר עוד דינים, מה שכן, על אותו אחד צריך לעורר מחשבות טובות (ידוע שלמחשבות יש המון כוח) , וגם צריך לשבחו – בשבחים אי אפשר לקטרג, ואז המלאכים שמחים בזה.

לכן לשבח ולהודות וזה בטוח מגיע לקדוש ברוך הוא. (אוי ואבוי למלאך שעוצר את התודה וההודאה לקדוש ברוך הוא, ישרפו אותו מיד).

כל תודה שאתה מודה עולה לקדוש ברוך הוא; אז כשמעלים שבחים מפלוני אז מבלי לבקש הוא יקבל.

לדעת להודות על כל דבר, גם על מה שלכאורה נראה רע.

תנו חיוך J J J

 



הרצאות של הרב ארוש שלום חודש חשון כסלו
תאריך מרצה כתובת שעות פרטים
26/10/2009 הרב שלום ארוש  ראשון לציון  21:00-24:00 052-8952031 
 
27/10/2009 הרב שלום ארוש  תל אביב  21:00-24:00 052-8952031 
 
01/11/2009 הרב שלום ארוש  קרית ארבע  20:30-24:00 052-8952031 
 
02/11/2009 הרב שלום ארוש  תל אביב  20:30-24:00 052-8952031 
 
03/11/2009 הרב שלום ארוש  אשקלון  20:30-24:00 052-8952031 
 
08/11/2009 הרב שלום ארוש  אשדוד  20:30-24:00 052-8952031 
 
09/11/2009 הרב שלום ארוש  אור עקיבא  20:30-24:00 052-8952031 
 
10/11/2009 הרב שלום ארוש  פתח תקוה  20:30-24:00 052-8952031 
 
15/11/2009 הרב שלום ארוש  רמלה  20:30-24:00 052-8952031 
 
16/11/2009 הרב שלום ארוש  קרית ביאליק  20:30-24:00 052-8952031 
 
17/11/2009 הרב שלום ארוש  כוכב יעקב  20:30-24:00 052-8952031 
 
22/11/2009 הרב שלום ארוש  חדרה  19:00-21:00 052-8952031 
 
23/11/2009 הרב שלום ארוש  דימונה  20:30-24:00 052-8952031 
 
24/11/2009 הרב שלום ארוש  צפון תל אביב  20:30-24:00 052-8952031 
 
29/11/2009 הרב שלום ארוש  ראשון-לציון  21:00-24:00 052-8952031 
 
30/11/2009 הרב שלום ארוש  אשקלון  20:30-24:00 052-8952031 
 
01/12/2009 הרב שלום ארוש  נופים (שומרון)  20:30-24:00 052-8952031 
 
06/12/2009 הרב שלום ארוש  קרית אתא  21:00-24:00 052-8952031 
 
07/12/2009 הרב שלום ארוש  באר שבע  20:30-24:00 052-8952031 
 
08/12/2009 הרב שלום ארוש  חשמונאים  20:30-24:00 052-8952031 
 

מפניני הרב-חיים באמת או חיים בשקר

בס"ד בזרה"ק

 

"מפניני הרב - חיים באמת או חיים בשקר"

 

שקר מזיק ברוחניות, וכך לא יכולים רואים את האמת, מאבד את עיני השכל.

עיני השכל נפגמים, הוא מאבד את היכולת לראות את האמת ואת השקר, לראות את החושך ואת האור.

טועה בעולם הזה ובבא.

שקר זה שקר כפשיטא.

הרבה דיבורים זה גם שקר; כל דיבור שאינו אמת = שקר, לשון הרע, רכילות, דברי חנופה, דברי כעס, גם ההורים נכשלים, שאימא או אבא אומרים אני יעשה לך ככה, מאיים להפחיד את הילד אבל משקר.. דברים בטלים זה שקר.

גם תפילה יכולה להיות שקר, שאומר משהו ולא באמת מתכוון.

 

אם אדם חי כדי לנפח את האני שלו ומדמיין שיש אני בעולם, אז גם אם ילמד תורה ויהיה בישיבה הוא כבר חי בטעות ובשקר. הוא מנפח, מעצב, מפסל, מגדל את האני שלו.

יש אחד שמנפח את הגוף שלו והשני מנפח בלימודי תורה, שניהם נחשבים כעבודה זרה.

הרבה יגידו אין עוד מלבד, חוץ מהאני שלו...

חז"ל לימדו, שאדם חושב אני, הקדוש ברוך הוא אומר; "אין אני והוא יכולים לדור יחד", אין אנוכי.

אדם צרך לדעת שזה לא ענווה בכלל, זה רק אמת. אדם עושה עם עצמו חשבון נפש שאני לא שווה כלום בלי השם, אבל עם השם שווה הרבה מאוד. אני אפס וזה המציאות.

 

תלוי איפה מוסיפים את האפס לאחד שהוא הקדוש ברוך הוא :

1. אם מוסיפים לאפס אחד = 10, האפס נשאר אפס והאחד נשאר אחד. אחד זה השם יתברך. וביחד עשר וזה שילוב מנצח.

אבל תדע שאתה יודע את הידיעה הפשוטה הזו, להיות כל הזמן עם השם, זוהי הבחירה.

(משה אף פעם לא חשב להיות משה, גם אברהם אבינו, הם רק רצו להיות אפס, וכך גם כל צדיק וצדיק, רוצה לחיות עם השם, והשם יעשה איתך מה שצריך וימליך אותך).

2. אם מוסיפים את האפס לפני האחד, זה השם יתברך לבד והאדם לבד.

 

מה פירוש שאדם אפס? (חי כאפס)

פירושו, כל דבר מבקש מהשם, חי כאפס הוא לא יכול לעשות כלום בלי השם, בלי השם לא יכול, עם השם אני כל יכול, מבקש שיוליך אותי, ידריך אותי, תציל אותי, לפי העניין מבקש.

עוד נקודה,

שניתן לראות שהאדם חי שהוא אפס, על כל דבר אומר תודה, כי השם נתן לי את זה. על כל דבר אומר תודה וכל דבר מבקש.

עוד נקודה,

האדם מבטל רצונו לרצון השם. לדוגמא, אם יש לך עיכוב, כי זה ככה השם רוצה, תבטל רצונך לרצונו. מי הרי מעכב אותך? הקדוש ברוך הוא.

 

אם תחיה את האפסיות שלך יהיו לך חיים מתוקים, כי אתה מתחבר עם השם.

ברגע שאתה חושב אני, השם עוזב אותך.

תזכור תמיד, שהקדוש ברוך הוא מקור השמחות, המתיקות, כל הטוב והשפע בעולם, נועם, אור ← תתחבר לבורא עולם.

 

דע לך, שאינך מפסיד אם אתה מוחק את האני, אדרבא רק אז אתה מתחיל לקבל שמחת חיים, הצלחה, מקבל הארות וכל טוב. אור עולם יהיה לך, מתיקות, נועם, טוב של העולם.

                                            ↓

כל הסבל של העולם נגרם כי מתנתקים מהמקור של הטוב והשפע, ורק מחפשים לנפח את האני.

 

"ישמרו לכם פן יפתה ללבכם וסרתם ועבדתם אלוהים אחרים"

מה המשפט מזהיר?

הישמרו לכם.  שתחשוב שאתה משהו; אתה למדן, איזה תפילה אתה מתפלל, איזה טוב לב וכדומה.

 

לדעת שזוהי נקודת הבחירה, פה.

יש 2 אפשרויות, אך ורק 2 אפשרויות:

1. אם אתה חי את האפסיות שלך כל הזמן אתה מזכיר את שם השם בכל נקודה בחיים

2. אם אתה חי את עצמך והאני שלך, זה רק אני, אנוכי ועצמי.

 

בורא עולם רוצה להכניס את הדעת הזו בעולם.

כשאדם עובר מבחן ונבחן אצל בורא עולם יש 2 ציונים אני = 0, השם = 10.

מתי זה המבחן של האדם? בירידות. המבחן כשלא הולך לך.

כשאדם יורד, נכשל, שלא הולך לא כפי רצונו, פה זה המבחן באמת, האם אתה חי את האפסיות שלך או רק אי ואני. זה המבחן היומיומי.

כל דבר שלא הולך לך, אתה נכנס לעצבות, כי אתה כבר מגלה שאתה לא משהו, ואני זה לא אני, ואתה בדיכאון ובייאוש.

לעומת אם אתה יודע שאתה עם השם, אתה 10. תצליח. אז כשנכשלת, ירדת ונוכל להבין מה רבנו הקדוש אומר, "ירידה לצורך עלייה". כי הירידה מביאה אותך לנקודת האמת.

בירידה אתה מודה שאתה אפס בלי השם, הירידה כבר הפכה לעלייה, כי בירידה התחברת עם השם, וכל הדמיון של אני נעלם. השם יוליך אותך למסלול שלך, תתחבר לבורא עולם ישר. לכן לא שייך קנאות, שנאה, בלבולים, תחרות, ומי שחי את האני שלו, הוא קנאי, שונא, מבולבל, תחרותי וכן הלאה, כי הוא חושב שיש לו מציאות בכוחי ועוצם ידי. כלומר מתחבר עם האני, מה יהיה איתי, אין שום סיכוי, רודף את עצמו, נכנס לייאוש ועצמו – נופל לגמרי.

 

מי שהבין את השכל של היום ויש לו את הרצון ליישם את זה, ההתבודדות שלו תקבל מפנה, כי עכשיו הוא יעשה תשובה על השורש. הוא נכשל, וזו רק התוצאה, כי שכח שהוא אפס ושכח לחיות באמונה וחשב שיכל להיות משהו בלי השם יתברך,ולכן גם לא היה נכשל, נופל, יורד. אין יצר הרע, אבל כיוון שאתה חיית באני שלך נפלת.

התשובה לעשות תשובה על שאין עוד מלבדו, אמונה. ולא יש גם אני. כי כשאתה חושב שיש אני, השם עוזב אותך והאדם מימלא נופל ויורד, כי בלעדי בורא עולם אי אפשר. "לולא השם עוזרו לא יכול לו".

התשובה כולה על האמונה. העוון, הכישלון זה התוצאה של החוסר האמונה. מטרת הנפילה שתחזור אל השם, לבטל רצונך מרצוני, על כל דבר תתפלל ותודה.

 

ומה העיצה להצליח?

שעת התבודדות כל יום.

הרב ברלנד אמר שכל יום שעושים שעת התבודדות מקבלים נקודת ענווה, 365 נקודות במשך כל השנה כבר רואים קצת, וככה על זו הדרך במהלך החיים, עד שזוכים לדעת שאני אפס.

רבי נתן, שזה נקודת האמת  לדעת שהוא כלום ואז אפשר להתחיל לבנות (ואם בונה על דמיונות, זה מגדלים פורחים באוויר).

בניין חזק חופרים עמוק. וכמה שהבניין יותר גבוה חופרים עוד יותר עמוק שהיסודות יהיו יותר עמוקים בקרקע  ולפיכך יש למחוק את האני. ולדעת שאני הכי קטן בעולם, כלום.

בספר המידות כתוב, שכשעם ישראל יתחילו לחיות את האמת הזו, אז יבוא משיח.

 

 

היום יום חמישי בשעה טובה בשעה 1.45 עד שעה 2 בצהרים
בס"ד

היום יום חמישי בשעה טובה בשעה 1.45 עד שעה ברסלב2 בצהרים  משיח 5 רוצים משיח
שעת הרצון משיח 5 ברסלב

להתפלל לכל הישועות בס"ד נשעה ונצליח נקרב את ביאת משיח צדקנות במהירה
ברסלב משיח 5 רוצים משיח

 


האש שלי תוקד עד המשיח


 
 
ובכן,הרני מקשר את עצמי בכל דיבור מחשב של היום הזה לכל הצדיקים האמייתים שבדורנו ולכל הצדיקים האמיתיים שוכני עפר ובפרט להצדיק האמת נחל נובע מקור חכמה ושמחה ואמונה צדיק יסוד עולם רבי נחמן בן פייגא בן שמחה זתע"א!!!!!!!

בס"ד
** האש שלי תוקד עד ביאת המשיח **




כדאי מאוד!

כל ספרי מוהר"ן מברסלב במחיר עלות בלבד, כולל משלוח!


ספרים ,כיפות , קמיעות, מדבקות, ,  ברסלב
ספרים של הרה"צ שלום ארוש שליט"א : ברסלב
בגן האמונה- המדריך המעשי ליהודי ברסלב
בגן האושר-היכן נמצא האושר האמיתי שכולנו מחפשים?  ברסלב

חכמת הנשים- ספר חדש ומומלץ ביותר לנשים בלבד,  ברסלב

בשדי יער- מעלת התפילה וההתבודדות, ברסלב
בגן געגועים,  ברסלב

בגן השלום-ספר לגברים בלבד , ברסלב
נחמן הקטן- ספר מרתק לילדים  ברסלב

להזמנות וברורים :

מספר פלאפון להודעות: 0547395033 (להודעות sms בלבד )
טלפון לחיוג:0544604585 (בשעות הערב בלבד)
מסנג`ר
ronenn10@netvision.net.il 


             
             
             
מפניני הרב ארוש שלום שליט"א ללכת עם השם או בלי השם יתברך

בס"ד בזרה"ק

 

ללכת עם השם או ללכת בלי השם יתברך

 

רבנו נחמן הקדוש אומר שהתורה זה לא ספר סיפורים ולא ספר היסטוריה, התורה מלא בחוכמות ובידע ובמסרים, כל מילה שכתובה בה זה מסר לכל אחד ואחד מעם ישראל.

 

התורה מספרת לנו גם על הדמויות של הרשעים הכי גדולים בעולם, כדוגמת עשו, איך התנהג ומה עשה, פרעה, עמלק, מאחר ויש מוסר השכל לכל אחד מעם ישראל שילמד את דרכם הרעות ולדעת שצריך להתרחק מדרכיהם. ואם חלילה, יתנהג לא כמו שצריך יכול להיות עשו בעצמו.

 

רבנו כותב בתורה א` ליקוטי מוהר"ן, מה ההבדל בין יעקב לעשו.

אדם יכול להיות יעקב ויכול להיות עשו. לכן נלמד את השורש. לפני כן נעשה הקדמה, נבין מהו השורש, היסוד שבו תלוי הכל.

 

תמיד למדנו שהכל תלוי באמונה, העיקר זה האמונה. כמו כן, דברנו על האמונה בכל מיני אופנים.

אבל, לא למדנו ועמדנו על נקודה מהותית שהיא, איך לחיות את האמת באמונה.

אדם צריך להגיע למסקנה, שאני בלי השם לא שווה כלום.

לא יכול לעשות כלום. כלום. או במילים אחרות, בלי בורא עולם אני אפס.

וזה השאיפה שצריכה להיות לכל אדם וזה נקרא אמונה, זה נקרא לחיות את האמונה.

אם לאדם אין השאיפה הזו, הוא וודאי רחוק מהתכלית וגם לעשות משהו בעולם הזה. רק כשאדם מחליט לחיות את האמת, לא רוצה לחיות בשקר ובדמיונות, שזה אומר, אני כלום בלי השם.

שאדם נמצא עם השם יש לו את כל ההצלחות, הברכות. שהרי השם הכל יכול ואם האדם נמצא איתו, גם האדם כל יכול. למשל, יגשים את כל המשאלות שלו, יגיע לייעוד שלו – וזו הידיעה שאדם צריך להחליט, נמאס לי לחיות בשקר (אני ואני..) ובדמיונות. הגיע הזמן שלכל אחד ואחת תהיה השאיפה לחיות שאני אפס סלי בורא עולם. ולדעת כשהוא בלי השם הוא כלום.

 

בורא עולם נתן השבוע לרב את הדעת מה פירושו "להיות אפס".

להיות אפס = שאני לא יכול לעושת כלום בלי השם יתברך. זה האמת, היתר זה שקר.

ואם אתה הולך עם השם תצליח, תתגבר, תפעל, תאיר לך כל הצלחה שבעולם.

ההגדרה של אפס = לדעת שאני כלום בלי בורא עולם.

 

 

איך נראה אחד שהשאיפה שלו , לדעת שבלי השם יתברך הוא לא שווה כלום, לעומת אחד שהולך עם כוחי ועוצם ידי?

אותו אחד, יודע שהוא לא שווה כלום בלי השם יתברך על כל דבר הוא מתפלל, מבקש, מתחנן, פונה לבורא עולם; תעזור לי, תרחם עליי, יודע שבלי השם הוא לא יכול לעשות כלום.

וגם כמובן על כל דבר אומר תודה. אני כלום בלי השם יתברך, ואם יש לי דבר כזה או אחר זה רק בגלל שהשם רצה. מי נתן לי את זה? השם, ולכן יש להודות על כל דבר.

לעומתו, זה שלא חי את האמת שבלי השם הוא לא שווה כלום, הוא לא מתפלל על כלום, כי חי את האני שלו, כי הוא השיג את זה.

 

איכן ניתן לראות את הנקודה שרואים את ההבדל המהותי בין אחד ששואף לעומת כזה שלא?

בנפילות, בירידות, בכישלונות, בקשיים.

וכעת נבהיר את פני הדברים:

אותו אחד יודע וחי שבלי בורא עולם הוא כלום, מבין שכל נפילה, ירידה, כשלון רק מביאה ומקרבת אותו אל התכלית.

(מבין שאם הייתי זוכה לפני שנכשלתי/נפלתי/התייאשתי לדעת שאני בלי השם כלום, הייתי מתפלל וודאי שהייתי זוכה. וכעת יודע שאני אפס. כלומר, אצלו הירידה נהפכת להיות תכלית העלייה כי מביאה אותו לנקודת האמת שהיא, בלי השם אני כלום, וכעת יכול לעלות.

לעומתו,

האחד בלי הידיעה וההבנה שהוא כלום בלי בורא עולם, ושחי את כוחי ועוצם ידי, כשאשר נופל נשבר מיד ונכנס לעצבות. מדוכא, ונופל לרדיפה עצמית. כל המהות שלו שהוא שווה משהו (אגו),וכל מה ששאף התפוצץ לו ולא יכול לעשות כלום, הוא מבין  שהוא לא שווה כלום מתייאש ונשבר. למה? כי רצה להוכיח לעצמו (ולאחרים) שהוא משהו.ואצלו, התכלית היא להוכיח את כוחי ועוצם ידי, והוא נופל לעצבות, ייאוש, דיכאון.

 

אין גאווה יותר גדולה מרדיפה עצמית.

(רע=רדיפה עצמית). אדם נכשל, נפל, אז מתחיל לרדוף את עצמו, אני לא שווה כלום, אני לא יוצלח, כולם יותר טובים ממני, אין לי תקנה, מאשים את עצמו ונכנס לסחרור רציני. לעומתו האחד שהולך עם השם יתברך ויודע שהוא שווה מאד.. עם השם יש לך את כל התקנות שבעולם. וככה אתה יכול להגיע לייעוד שלך, לשליחות שלך.

 

ללכת עם השם =  זה תפילה (התבודדות)

בלי השם = בלי תפילה (כוח ועוצם ידי)

 

כל העבודה של האדם בעולם הזה, אם רוצה להתחיל להתקדם ולבנות את החיים, צריך להחליט שרוצה לחיות את האמת, לא רוצה לחיות יותר בשקר, ולדעת שאני כלום בלי השם, בשביל להיות שווה משהו באמת.

הדבר היחידי ששווה משהו זה השם יתברך.

לדעת שאתה אפס בלי בורא עולם, ועם בורא עולם אתה שווה מאוד, ואין מציאות אחרת!

וכל אחד צריך לשאוף לחיות את האמת הזו.

 

בתפילת 18, "השבנו השם לתורתך וקרבנו מלכנו לעבודתך והחזרנו בתשובה שלמה לפניך.." .

לכאורה המשפט אינו ברור, ונסביר;

השיבנו לתורתך – דבוק בתורה

עבודה – זה תפילה, כלומר להיות דבוק בתפילה

אז מה יש לחזור בתשובה אם לומד כל היום תורה ומתפלל, אז מהי התשובה?

התשובה שתדע שאתה אפס וכלום בלי השם יתברך.

אדם יכול ללמוד תורה, להתפלל ולהגיע לכיוון ההפוך, כלומר להתרחק מהשם. אדם יחשוב שהוא הולך בדרכי השם ובאחרית יבין שזה היה דרכי מוות = כלומר גאווה.

אם כן, מי מפריע לך לשוב לשם? האני שלך.

 

לשוב לשם = פירושו למחוק את האני שלך לגמרי. אין יותר אני אלא השם. שם שמיים שגור בפיו.

 

רבנו אומר, כשאדם רואה ולומד בספר (כל ספר שהוא, בראשית, גמרא, משנה, זוהר, איכן שלומד)  בכל מקום, רואה ולומד ומוצא את עצמו. מה פירוש מוצא את עצמו? היינו לוקח לעצמו מוסר ורואה פחיתותו ושפלותו. כל מקום שלומד רואה שאני בלי השם כלום, לא יכול לעשות מאומה, אפס.

כמובן שאם יילמד באופן הזה את התורה, או כל ספר שהוא, זהו סימן שחפץ לעשות את רצונו יתברך (אם יודע שהוא אפס).

לעומתו,

אם לומד שיהיה לו משהו (אני יודע, אני חכם וכן הלאה..סיפוק תאווה או יצר כשלהו) הוא לא חפץ לעשות רצונו יתברך.

רק כאשר שאפתו לדעת שהוא כלום, וחי באמת אזי רק אז הוא חפץ לעשות את רצון השם. כי הוא אינו חפץ לספק את התאוות שלו, כבוד, תואר, כסף ועוד.

 

אם כן, איך זוכים לגדול?

תלמד אתה כלום וזהו, כפשוטו.

למשל, אברהם אבינו עליו השלום, לא הייתה לו שנייה אחת של מחשבה של גדלות, שהוא אברהם אבינו, הוא ידע שהוא כלום).

האמונה שאין עוד מלבדו, פירושו, שאני כלום. אגב, זה לא ענווה בכלל, אלא זה לחיות כפשוטו את האמת.

 

בגן האמונה כתוב, שאדם מתחבר עם השם, אשתו מתחברת אתו. מתנתק מהשם, אשתו מתנתקת ממנו. ומה מפריע לו להתנתק? המחשבה של אני.

הקדוש ברוך הוא אומר, "אין אני והוא יכולים לדור ביחד..."

אדם שרוצה לחיות עם האני, חי עם האני שלו ובלי הקדוש ברוך הוא(לא מדובר בענווה, אלא אמונה).

אמונה = אין עוד מלבדו, יש רק את השם בעולם שהוא האמת האחת, חוץ מזה הכל שקר.

יצחק אבנו, משה רבנו וכל אבותינו הקדושים, לא היה להם פעם אחת רצון ו/או מחשבה להיות כאלו גדולים, אלא ידעו שהם כלום ורצו רק להיות עם השם, והשם עשה מהם מה שהם, הביא אותם אל התכלית.

 

בורא עולם בכבודו ובעצמו מדריך כל אדם להגיע לתכלית שלו, מדריך אישי (כתוב בליקוטי מוהר"ן). כל אחד צריך לעלות למסלול שלו, לתכלית שלו. אבל  האדם לא שומע, לא רואה, ממש נסתם... מדוע?

כי הוא לא למד את השפה של בורא עולם שהיא האמונה. לא מבין מה מדברים איתו ומה רוצים ממנו.

בורא עולם עוצר אותו, והאדם ממשיך בדרכו.

לכן יש ללמוד את הספר בגן האמונה, כדי שתהיה שפה משותפת עם בורא עולם.

 

לבורא עולם יש מפה מפורטת ומדויקת של כל אחד ואחת מאתנו להגיע לתכלית שלנו. אבל האדם לא יודע לקרא את המפה, כי הוא לא למד את השפה, הוא לא למד אמונה.

מי שילמד את הספר בגן האמונה, יוכל לקרא את המפה.

זה הספר שמלמד את כולם להתחיל לקרא את המפה.

בורא עולם שולח סימנים, איתותים, אותות, והאדם צריך להתבונן וללמוד את השפה.

 

שיר קצרצר :

1. כל מה שהאדם רואה בחיים – ככה השם רוצה, זה כלל ראשון באמונה.

    אבא תחזק אותי לגמרי, מלא אותי אמונה.

2. הכל לטובה, כלל שני באמונה.

    אבא תלמד אותי לגמרי שהכל לטובה.

3. מה השם רוצה – כלל שלישי באמונה.

    אבא תחכים אותי לגמרי להבין את כל הרמזים. אבא תן לי שכל לגמרי מה אתה רוצה

    ממני.

 

כהשם התחיל להחזיר את הרב שלום בתשובה, מורנו ורבנו, הרב אליעזר ברלנד אמר, "כל יום שאתה מתבודד אתה מקבל נקודה של ענווה. אי אפשר לראותה כי זו נקודה, עברו השנים ותבין שאתה כלום".

רבנו אומר, "ועיקר הכוונה שברא כל העולם בשביל ישראל.. עיקר הכוונה כדי שישראל יעשו כרצונו, שיחזרו וידבקו בשורשן. דהיינו, שיחזרו ויללו בו יתברך.

איך זוכים לזה?

אומר רבנו, איך לזכות להיכלל בשם יתברך בשורש שלו, באחדות השם יתברך?

אי אפשר לזכות כי אם ע"י ביטול.

ביטול = תדע שאתה כלום, ומממלא תתחבר עם בורא עולם.

"... ה` אחד." כלומר, שאתה מתחבר עם השם וזה אחד, לא מתחבר עם השם זה כבר 2, השם אחד ואתה אחד.

 

צריך לבטל את עצמו לגמרי, ועוד רבנו אומר, "ואי אפשר לבוא לידי ביטול כי אם ע"י התבודדות"

בלי התבודדות לא תוכל לבוא לידי ביטול.

כדי לחיות בביטול צריך כל יום שעה אחת התבודדות לפחות.

זה שהבנת את העקרונות זה מצוין, אבל זה לא מספיק, צריך ליישם. יישום זה ההתבודדות. 

מה זה התבודדות?

יש ספר שנקרא "בשדה יער" מסביר בצורה קלילה ונעימה מה זה להתבודד, איך וכיצד לדבר נכון עם השם יתברך.

 

עכשיו נחזור לנקודה ההתחלתית של השיעור, מה ההבדל בין יעקב לעשו?

אומר רבנו, "דע כי ע"י התורה הקדושה מתקבלים כל התפילות, שאנו מבקשים ומתפללים." כלומר ע"י תורה מתקבלים תפילות וגם החן מתרומם ומתעלה בפני כל (החן והחשיבות של ישראל), הכי חשוב שיהיה בעולם צניעות.

התורה של יעקב ולא עשו.

איש ישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר ולקשר עצמו לחכמה ולשכל של כל דבר, כדי שיאירו לו את השכל בכל דבר.

דעו, איש ישראלי כל דבר מקרב אותו לשם יתברך.

 

איש ישראלי זה יעקב = כל דבר מקרב אותו לשם, כל מה שעובר עליו. מי שיש לו את השכל הזה, זה אור גדול ויאיר לו בכל דרכו, וזה בחינת יעקב. כך אומר רבנו הקדוש.

והוא אף פעם לא נופך לעצבות, דיכאון, ייאוש.

נפל? זוכר שבלי השם הוא לא שווה כלום. בסדר, אז נפלתי, אבל מתוך זה אוכל להתקרב אל השם ולהגיע אל התכלית. וגם אומר תודה שקשה לו, כי בלעדיי השם תמיד קשה, ותודה לשם יתברך שמעיר אותך.. ואם ילך ביחד עם השם – יהיה לו קל.

זה השכל. וההצלחה רק הולכת וגדלה אינסופית.

 

בוא ונראה מה קורה עם עשו.

אומר רבנו, אבל מי שאינו מקשר עצמו אל השכל, החוכמה והחיות שיש בכל דבר, זה בחינת עשו שביזה את הבכורה (בכורה זה שכל, רשאית, ראשית חוכמה).

יעקב מסתכל בשל ומקשר עצמו בשכל של כל דבר ומקשר עצמו לבורא עולם, ועשו מבזה את הבכורה (שזה החוכמה) לא חפץ בה, כסיל בהתגלות חוכמה, אלא בהתגלות ליבו (אני ואני).

 

מה צריך לעשות כדי לזכות בשכל כזה?

רבנו אומר, מחמת שהשכל גדול, אי אפשר לזכות רק ע" מלכות.

מה זה מלכות?

לזכות לדעת שאין לו כלום מעצמו, אלא הכל מהשם.

למלכות אין כלום משל עצמה.

 

אברהם אבינו ידע שגם את האמונה קיבל מהשם, כל דבר ידע שזה אך ורק מהשם.

וזה בחינת הלבנה, שאין לה אור מעצמה אלא מקבלת מהשמש, אם אתה חשוב שאתה משהו לא יאיר בך כלום, ושם שכל. אם תבין שאתה כלום יאיר בך, וזה מלכות דקדושה.

מלכות רשעה דסיטרא אחרא = עצבות וייאוש. אני לא יוצלח, לא הולך לי כלום, מקבל דיכאון, מדוכא, חשוב שאינו משהו.

 

אך איך זוכים??

רבנו כותב, זה בחינת יצר טוב ויצר רע.

יצר טוב נקרא מסכן וחכם (מסכן, כלומר כלום אבל חכם) מבחינת מלכות ענייה ודלה. האדם יודע שהוא עני ודל בלי השם, אבל עם השם הוא עשיר גדול ומוצלח.

יצר רע נקרא: מלך, זקן וכסיל. בחינת מלכות דה סיטרא אחרא. מלך=כבוד, זקף=עייף, כסיל=טיפש.

אז זוכים? צריך ללמוד תודה.

כל העולם מתקיים ומתנהל רק על ידי התורה הקדושה בלבד.

כל ההשפעות והשפעים באים ממנה.

אם אדם  לא לומד תורה לשמה העולם נהרס ומתחילים מחלוקות.

 

רק לפי התארים ניתן לדעת ולהבין כמה העולם רחוק מהתכלית.

 לא כתוב ידיעותיו והשגותיו, חוכמתו וגאונותו של משה רבנו (וודאי שהיה כזה), אלא רק "איש יושב אוהלים", רק היה מבקש את השם. מה שהשם רוצה ממני אני גם רוצה, מה מרמז לי וכ"ו.

משה רבנו למד ודבר אמונה, התפלל וחי את השם. ביקש את השם.

 

בספר דעת תורה איך שאדם מבקש את השם זה מסביר הכל

יעקב "איש אוהלים", פירושו, מבקש את השם, ומבין שכך יגיע לכל המעלות,

לעומתו

עשו, "איש שדה", אונקלוס מסביר, נוח ובטל. רש"י הקדוש מסביר שאיש שדה זה איש בטל שאינו מחפש את השם וממילא מובן לאן יגיע. עשו מבקש את האני שלי.

                    

זה מבקש את השם וזה איש בטל

וזהו השורש.

מבקש השם = את האמת

מבקש את האני שלי = הנוחיות שלי, השלווה שלי, שקט ושלא יפריעו לי, התגלות ליבו

 

רבנו הקדוש אומר דברים נשגבים על מידת הענווה ובניהם כמה סעיפים:

מי שמשתף את הבריות ומתפלל על עם ישראל מגיע לענווה. ע"י אמת תזכה לענווה.

מה זה אמת = אני אפס, ענווה, הכנעה (תפילתו נשמעת כאילו הקריב את כל הקורבנות). ענווה גם מוסיפים לו גדולה על גדולתו, ומאריך ימים, אין מדקדקין אחרי מעשיו.   יום אחרי שאתה מקטין את עצמך זה נותן לך כוח ועוצמה למעלה.   ע"י ענווה יתגדל.

ע"י ענווה נתבטל פחד אויבים, לא פוחד מאף אחד בכלל כי הוא מחזיק עצמו ככלום, ע"י הענווה הכל שלום.

ע"י ענווה בא חן.

מי שיש לו הכנעה יש לו מורא. מי שאין בו הכנעה אין בו יראת השם.  

ע"י ענווה הקדוש ברוך הוא זוכר אותו.

סגולה לבנים, להקטין את עצמו.

 

 

ולסיום,

גדולי ישראל אמרו שיש להפיץ את הספר בגן האמונה שהגאולה תלויה בה.

אפשר להביא את הגאולה אם כולם יעסקו בהפצה.

 

עלו והצליחו Jhttp://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp
 
 
< קודם 3 4 5 6 7 הבא >
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש