גן סופיה
סבא ישראל מתוק
קבר הציון באומן
קבר הציון
לתמונות נוספות...

לקישורים נוספים...

*^* חיפשת ולא מצאת? - זה כאן *^*, הפצת ספרי רבנו ז

ראשי >*^* חיפשת ולא מצאת? - זה כאן *^*, הפצת ספרי רבנו ז
האש שלי תוקד עד ביאת המשיח
בס"ד
רבנו הקדוש אמר : "אני נהר המטהר מכל הכתמים..." את הכתמים שיש לנו מי יכול לנקות ?? רק רבנו הקדוש !!!!
כשצריכים רפואה אומרים ה"תיקון הכללי " מי שחס ושלום נפל אז תיכף, כאילו לא קרה כלום "תיקון הכללי " זה
אור של משיח!

התיקון הכללי " על ציון רבנו הקדוש זה תיקון כזה שאין לנו מושג !!!
עכישו רבנו הקדוש כבר ישנו בעולם , עכישו יש כבר הגאולה!

ישנו ה"לקוטי מוהר"ן " "וילקוטי תפילות" "לקוטי הלכות ועוד רבנו הקדוש הוא גילה חוכמה חדשה שעולה על כל
החוכמות!

הכול כתוב בכל דיבור של רבנו ז"ל בספריו הקדושים. יש לכל אחד מישראל את כל התיקונים וכל הרפואות וכל
הישועות בידיו וזה הפצה!

להדפיס ספרי רבנו זה חיות כל העולם !!!

אנחנו צריכים למסור כל נפשנו וזרענו על זה שיההי בכול מקום ספרי רבנו ז"ל אז יהיה הגאולה השלמה גאולה כזה
שלא היה מעולם !!!
כל מי שרוצה לרחם על עצמו ועל בניו שיקנה ספרי רבי נחמן ויעסק בהם ויקים אותם אז יהיה עולם חדש לגמרי...

הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהביםאותךךך

בס"ד
רבנו הקדוש אמר : "אני נהר המטהר מכל הכתמים..." את הכתמים שיש לנו מי יכול לנקות ?? רק רבנו הקדוש !!!!
כשצריכים רפואה אומרים ה"תיקון הכללי " מי שחס ושלום נפל אז תיכף, כאילו לא קרה כלום "תיקון הכללי " זה
אור של משיח!

התיקון הכללי " על ציון רבנו הקדוש זה תיקון כזה שאין לנו מושג !!!
עכישו רבנו הקדוש כבר ישנו בעולם , עכישו יש כבר הגאולה!

ישנו ה"לקוטי מוהר"ן " "וילקוטי תפילות" "לקוטי הלכות ועוד רבנו הקדוש הוא גילה חוכמה חדשה שעולה על כל
החוכמות!

הכול כתוב בכל דיבור של רבנו ז"ל בספריו הקדושים. יש לכל אחד מישראל את כל התיקונים וכל הרפואות וכל
הישועות בידיו וזה הפצה!

להדפיס ספרי רבנו זה חיות כל העולם !!!

אנחנו צריכים למסור כל נפשנו וזרענו על זה שיההי בכול מקום ספרי רבנו ז"ל אז יהיה הגאולה השלמה גאולה כזה
שלא ההי מעולם !!!
כל מי שרוצה לרחם על עצמו ועל בניו שיקנה ספרי רבי נחמן ויעסק בהם ויקים אותם אז יהיה עולם חדש לגמרי...

הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהביםאותךךך
 
בס"ד
** האש שלי תוקד עד ביאת המשיח **
 
רות וידאל  

כדאי מאוד!book baging ברסלב

כל ספרי מוהר"ן מברסלב  במחיר עלות בלבד, כולל משלוח!book baging ברסלב


ספרים ,כיפות , קמיעות, מדבקות,  ,
ספרים של הרה"צ שלום ארוש שליט"א :
בגן האמונה- המדריך המעשי ליהודי
 בגן האושר-היכן נמצא האושר האמיתי שכולנו מחפשים?book baging ברסלב
 
חכמת הנשים- ספר חדש ומומלץ ביותר לנשים בלבד, book baging ברסלב

בשדי יער- מעלת התפילה וההתבודדות,
בגן געגועים, book baging ברסלב

בגן השלום-ספר לגברים בלבד ,
נחמן הקטן- ספר מרתק לילדים  

להזמנות וברורים : book baging ברסלב

מספר פלאפון להודעות: 0547395033 (להודעות sms בלבד )

טלפון לחיוג: (בשעות הערב בלבד)
 מסנג`ר בס"ד
האש שלי תוקד עד ביאת המשיח
 
 
 
 
 
 
 
ברוכים הבאים לרדיו 2000 - תקשורת חובקת עולם
ברסלב צדיק צדיקה ברוכים ברוכים בשורות טובות ברסלב

ברוכים הבאים לרדיו 2000 - תקשורת חובקת עולם

http://www.radio2000.co.il/


 ברוכים ברוכים ברוכים בשורות טובות בשורות טובות בשעה טובה בשעה טובה נחמן הקב
הגן היומי - בשדי יער הרב שלום ארוש שליט"א
מפניני הרב-שלום ארוש שליט"אכיצד לצאת זכאי בדין ?

בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב –  עיקר המשפט בראש השנה בין אדם לחברו, כיצד לצאת זכאי בדין?

 

יום חמישי, 2.9.2010 למניינם, שבוע פחות יום לפני ראש השנה תשע"א הבא עלינו לטובה התכנסו צדיקים גדולים (שחלקם נמנים מל"ו צדיקים) לכנס חשוב בחולון להלן עיקרי דברי מו"ר הרב שלום ארוש שליט"א שהתקיים במגרש לזרוס.

רגע לפני תחילת הכנס עצמו הגיעה עננת גשם קטנטנה משום מקום ומשך כמה דקות הורידה טיפות גשם.. היה קצת מוזר ואפילו הזוי שבתחילת ספטמבר בחמסין הנורא עם הלחות האיומה יורד עלינו גשם ומכל המקומות דווקא עלינו ודווקא במגרש.. זה היה כמובן אירוע מיוחד במינו, ועל זה פתח הרב שלום ואמר:

" בורא עולם הוריד עלינו גשם, ענן קטן רק פה מעל הכנס, וזה אומר שהוא מרוצה מאיתנו, מהכנס, ממורנו אברהם חי שהשם ישמרנו-אמן וכן כל הקהל הקדוש, ישתבח שמו לעד." עוד הוסיף ואמר, "ירד עלינו גשם נקודתי, דבר שלא הגיוני בחום המטורף הזה, ההפך מהטבע – וודאי שהקדוש ברוך הוא רצה להגיד לנו שהוא מרוצה מהכנס שלנו."

"עתידים בתי תיאטראות וקרקסאות להפוך לבתי מדרשיות..."  והנבואה מתקיימת לאט לאט, וזה עושה תיקון גדול מאוד מאוד. יכולנו לקיים את השיעור במקום הרגיל\ אך לבורא עולם החשבונות. ראו איזה השגחה פרטית היום, זהו יום השנה לפטירתו של מור בן שרה והשיעור מוקדש לעילוי נשמתו, וגם לסבתו רבקה סעיד בת שרה.

כבר בפתח ערב ראש השנה ומצפים ומחכים לרה"ש – יום הדין. כ"א רוצה להכין את עצמו ולצאת זכאי בדין ושכלל ישראל יצאו זכאים בדין.

הדבר העיקרי שכ"א צריך לעשות עליו תשובה , אך לפני כן לדעת שהיצר הרע דרכו להפוך את הכול (לבן שחור, טוב לרע וכן הלאה) וכמובן לעשות מן העיקר טפל ומהטפל עיקר, לבלב את האדם שלא יגע בנקודה העיקרית. אם כך, עיקר ההכנה שהאדם צריך להכין את עצמו לרה"ש ולחיים האלה, זה בן אדם לחברו. כי על זה עיקר המשפט. יום כיפור אינו מכפר בין אדם לחברו.  

בין אדם למקום בורא עולם חנון לסלוח אם רק אדם מהרהר/חושב בתשובה בראשו – מתחרט על הדרך בה הלך עד היום ורוצה ללכת בדרך חדשה, בדרך השם, אפילו רק מחשבה בלי לדבר, מוחלים לו על כל העוונות בין אדם למקום. קצת הרהור תשובה וזה נמחק.

כל המשפט של האשם בראש השנה זה בין אדם לחברו. וצריך לזכור בשביל מצוות שבין אדם למקום לא היינו צריכים לבוא לפה, יכולנו להישאר בעולם הנשמות, כל מה שבאנו לעולם הזה, זה אך ורק בשביל לעבור בהצלחה את כל הניסיון היומיומי שיש לאדם עם אנשים.

ü      כשגוי בא להילל הזקן וביקש ללמוד את כל התורה כולה במשפט אחד – "מה ששנוא עלייך אל תעשה לחברך" ושאר כל התורה לפרש איך אדם יזכה לקיים את המאמר שלעולם לא יצער שום אדם בעולם הזה, זה הפשט. כמו שאתה לא רוצה שיצערו אותך, כך אל תצער אף אדם בעולם הזה.  הילל הזקן רודף שלום, אוהב שלום, אוהב בריות ומקרבן לתורה.

ü      רבי עקיבא, גדול התנאים הקדושים אומר, "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה.."

ü      האר"י ז"ל, אומר שצריך כל אדם לקבל על עצמו קודם התפילה מצוות ואהבת לרעך כמוך.

ü      רבנו, רבי נחמן מברסלב, כותב בספר התפילות, שאם לאדם יש בעיות שלום עם אנשים, תפילותיו אינן מתקבלות. לכן אדם צריך שיהיה לו שלום עם כל העולם.

ü      דוד המלך אומר "אני  שלום" אם פגעת באדם וודאי לבקש סליחה, ואם הוא לא סולח ומוחל, הוא הופך להיות הפוגע.

 

      דרכו של עם ישראל:

  • ביישנים
  • רחמנים
  • גומלי חסדים
  • הולכים בדרכו של הקדוש ברוך הוא, הווה אומר, רחמנים, למחול וסלוח. וכאשר אתה לא מוחל וסולח אתה הופך להיות הפוגע.

אנחנו בני אדם ויכולים לטעות, כמו שאנו מבקשים סליחה מהקדוש ברוך הוא, כך גם האדם צריך למחול.

הגאון מוילנה בספר הוראות והנהגות כותב, ר' חיים מוליז'ין, שעיקר העמל של האדם צריך להיות על עברות או מצוות שבין אדם לחברו בכל ההיבטים ופה היצר הרע מסית את האדם לעשות ההיפך, לדרוס את כולם, להביך ואתה בכלל לא יודע מהי עבודת השם והתורה הקדושה, כי עיקר העמל בין אדם לחברו.

ü      חיים שמולביץ',   אחד מגדולי המוסר אומר בגמרא כתובות, מספרת כך הגמרא רבי רחומי היה צדיק גדול מאוד, כל ערב כיפורים רק פעם בשנה היה מגיע הביתה ונשאר ללמוד עד צאת היום וחוזר לישיבה. הגיע ערב יום הכיפורים ואשתו חכתה בכיליון עיניים לבואו. כמעט נכנס ערב יום כיפור ורבי רחומי לא שם לב לשעה  כי למד בכזו התלהבות ועומק, עד כי שכח שעליו לחזור הביתה. אך אשתו חכתה.. ואף הזילה 2 דמעות ובאותו הרגע, איכן שישב נשבר החלון והוא נפל ומת.  נשאלת השאלה המתבקשת, מה הרוויחה האישה הזו? השם הרג אותו כי הוא ציער אותה, וכעת השם ציער אותה כפול, כעת לא יהיה לה את בעלה רבי נחומי. אז מה הרעיון פה? אומר ר' חיים שמולביץ' כשאדם פוגע בחברו הוא ייענש. זה לא עיניין של מידה כנגד מידה אל חוק טבע פשוט, למשל כמו ששחקת באש אתה תישרף. תשים מים על האש, החוק טבע אומר שהמים יכבו את האש. תשים את המים במקפיא המים יקפאו וכן הלאה. שיחקת באש - תיענש. וזה גם ההיגיון.

ü      זה גם מה שהיה עם חנה ופנינה. פנינה ציערה את חנה לשם שמיים שתבכה הרבה כדי שתביא ילדים, ובסופו של דבר מתו לפנינה כל הילדים שלה. פגעת בבן אדם – אתה תיענש.

מסביר אברהם אלימלך, שאם אדם פגע בחברו ולא בא לבקש סליחה יש עליו קטרוג למעלה שמונע ואין לו שום כפרה ואין כיפורים מכפר. מדוע? יש קטרוג למעלה ואינו מניח לכפר עליו עד שישלים עם חברו. כל עוד לא ביקש סליחה. אך אם ביקש סליחה הכדור מתהפך והאחר נהיה הפוגע במידה ולא סלח. לכן, ביקשו ממך סליחה – תמחל.

צריך להיזהר שאדם לא יפגע בזולת..

ü      מהי שיא הדרגה שאליה אדם יכול להגיע בעולם הזה? אומר החזון איש, לעבור את העולם הזה מבלי לפגוע בבן אדם זה שיא הדרגה.

למדנו מכל זה שעיקר הדרגה של האדם ועבודתו בעולם הזה, רק לעבור את העולם הזה בלי לפגוע בשום אדם. דעו לכם, הניסיון העיקרי הוא דווקא בשלום הבית. מדוע? אנשים חושבים שצריך להיות זהיר רק מחוץ לבית, בבית השם ישמור.. בכלל לא מודעים שמה שקורה בין בני הזוג גם זה שייך לבין אדם וחברו.

רבנו הקדוש כותב בליקוטי מוהר"ן שעיקר ההכנה שצריך להכין עצמו לרה"ש, שיעבור את הדין בשלום, שאדם יזכה לבוא לרה"ש עם שלום בית.

 

ספר שמות כ"ב מסביר, אדם עובר עברה בין אדם למקום, נהיה בעל מום (חסר אצבע, רגל רחמנא ליצלן) אך אם עובר עברה בין אדם לחברו הוא נהיה טרפה. ונסביר כעת את הדברים.

מצוות מעשר בהמה. נאמר ולאדם פלוני יש עדר צאן, 100 כבשים. משך כל השנה נולדים עוד כבשים לעדר, ופעם בשנה נותן להם לצאת מן הפתח אחת וסופר אותן. כל בהמה עשירית יש לעשר וזה נקרא "מעשר בהמה" ונחשב לקודש. את הבהמה העשירית יש להביא לבית המקדש כקורבן מעשר.  ידוע ע"פ ההלכה שאם הבהמה שיצאה עשירית היא בעלת מום אע"פ שאי אפשר להביאה כקורבן נחשב מעשר, אך אם טרפה פסולה למעשר.

כל באי העולם עוברים לפני בורא עולם כבני צאן, והקדוש ברוך הוא מוכן לקבל את בעלי המומים, כלומר האנשים שעברו בעברות שבין אדם למקום, אבל לא את הטרפות, כלומר האנשים שעברו עברות שבין אדם לחברו. וזה עיקר התשובה ועיקר הדרגה של האדם.

ü      בספר המידות, רבנו מדבר על עניין השלום. מידת השלום, זו המידה שעל ידה ניתן לזכות בכל הטוב שבעולם הזה. ע"י רדיפת שלום זוכים לכבוד בעולם הזה ולחיים בעולם הבא.

בניין ירושלים תלוי בשלום. רוצים גאולה? תעבדו על מידת השלום. שימו לב כמה וכמה טובות באים ע"י מידת השלום, להלן רק כמה דוגמאות מיני רבים:  

  • ע"י השלום באים בשורות טובות
  • -   "   -     זוכים להתגלות אליהו
  • -   "   -   סימן לחיים
  • -   "   -   מציל בניו ממיתה וגלות
  • -   "   -   הברכה באה ע"י השלום
  • -   "   -   כשיש שלום בעולם אין פחד

אומר רבנו ע"י שיהיה שלום בין הרשעים, ע"י זה יש להם כל טוב. אפילו רשעים.. אז כ"א יעשה לעצמו חשבון נפש, אם יהיה שלום בין הצדיקים, איזה כל טוב יהיה...

 

          שלום הלכה למעשה.. הכיצד?

  • וכעת במה תלוי שיהיה לאדם מידת שלום ויזהר בין אדם לחברו? כיצד ניתן להשיג שלום? שלום בא על ידי אמת. שלום ואמת נשקו.
  • מדוע לאדם אין שלום? כי אין לו מידת אמתמי שאוחז באמת – מכבד את כולם.
  • איזהו מכובד? שיודע לכבד את הבריות כולם. את כל הקבוצות בעם ישראל.
  •  ואיזהו חכם? הלומד מכל אדם.
  • כל רב צריך ללמד את דרך האמת, כמו בישיבה שאף אברך ותלמיד לא מדבר על אף אחד וכל שכן על קבוצות, אלא כל עם ישראל קדוש, כל רב חשוב, כל הקבוצות חשובות ואסור לזלזל באף אחד. זה המסר שצריך כל רב להעביר לתלמידיו ולהשפיע עליהם, העיקר זה מידת השלום ואהבת ישראל. וכל רב באשר הוא צריך להודיע לתלמידיו אומנם אנחנו הולכים בדרך שהולכים בה אבל לא מזלזלים באף אחד מעם ישראל ובשום קבוצה.

 

ü      בספר דרך צדיקים, כתוב "ישמור את עצמו לשנוא שום אדם מישראל", צריך לדון כל אדם לכף זכות, כפי שהמשנה אומרת. והאדם מחויב לאהוב כל אדם מישראל בכל מאודו ונפשו, גדול הוא השלום וכל שכן אהבת חברים. כמו שכתוב בזוהר הקדוש, בדורו של ר' יוחאי היה גילוי סודות כי הייתה אהבה גדולה בין החברים.

ü      בדרך חסידים כתוב, מהי העיצה שכ"א יראה את היופי של כל יהודי וידון אותו לכף זכות? הסוד הוא, אם לאדם יש כל יום שעה התבודדות ותשובה, מה עשיתי מאתמול ועד היום ומה עליי לתקן, אז יהיה לו טבע לראות את חסרונותיו ולא את של האחר. ואם אדם זוכה לראות חסרונותיו, מזה יזכה לאהוב את הבורא. ומי שאוהב את אבא אוהב גם את הבנים שלו.. במילים אחרות, יזכה לאהוב את הקדוש ברוך הוא וגם כל יהודי "על כל הפשעים תכסה האהבה."

מדוע אדם רואה חסרונות אחרים ולא שלו? כי אינו רואה שפלותו ולא אוהב את הקדוש ברוך הוא.

מה הסוד פועלים ניסים וישועות? העיקר ע"י התחברות ואחדות ופועל ישועות ומסלק את כל המקטרגים. כל הסוד זה אהבה ישראל. לאהוב את כולם. את כל הצדיקים ואת כל עם ישראל. על ידי זה פועלים ישועות וזה כל הסוד.

כל אחד צריך להבין טוב, לא רק לפני רה"ש ויום כיפורים, אלא כל החיים לדעת את עיקר העבודה בעולם הזה, העיקר לא לפגוע באחר גם אפילו אם זה כרוך בלוותר.

 

  •  
    • אדם אשר פוגע באשתו מפסיד את השפע, הכלי של הברכה. איזו טיפשות היא זו להתנהג בחוסר כבוד כלפי אשתך.
  • בשביל שום דבר אסור לפגוע באדם. איפה שניתן לוותר, הכול תעשה שאף אחד לא יפגע. כל שכן לא לצער אף אחד. וכ"א צריך לעבוד על אהבת עם ישראל. ולא לדבר רע על שום אחד מעם ישראל.  (ודע לך שאם תדבר יביאו אותך ביחד עם היצר הרע להעיד ואתה עם יחיד, וביחד מצטרפים לעדות "פלוני דיבר כמוני.." על משיהו.. אם כך, אל תהיה עד חמס – בשם הבעל שם טוב).
  • אדם צריך להיזהר לא לדבר שום רע על שום יהודי, רק לדבר טוב על כל אחד ואחד. אל תהיה מוכן לשמוע שום רע על שום יהודי. וכאשר אדם בא לספר לך, אסור לך לשמוע, אלא אם זה 2, אסור לך לקבל עדות מיחיד.. ואם שומע יחיד ומאמין לו בלי לשמוע את הצד השני, אזי תסתכל על הנקודות הטובות שבו. "לדון כל אדם לכף זכות ואפילו מי שרשע גמור, לחפש נקודה טובה.." רבנו מלמד, אפילו רשע גמור וכל שכן, חבר שלך שמלא מצוות כרימון.. וכ"א צריך לקבל על עצמו לא לשמוע שום רע על יהודי וכל שכן לא לדבר על שום יהודי. (עד לשמיים העוונות מגיעים..).
  • "כשאין אהבה בין ישראל נעשים הולכי רכיל " , אומר רבנו. אם כ"א יעבוד על אהבת ישראל, כל יהודי הוא בן שלך בורא עולם ממלא לא לדבר על אף אחד כי אוהב אותו ולא ידבר עליו כלום וכשאין אהבה נעשים הולכי רכיל וע"י רכיל נעשים ניצים.

איך נצלים מלשון הרע? ע"י אמת.

ע"י לשון הרע אינו מקבל פני שכינה, ראוי לסוקלו באבן ובעוד...

עלינו להתבונן ולהתעורר בנקודה הזו, שמהיום עיקר העבודה של האדם לא לפגוע בשום אדם ובטח לא בבן/ת הזוג שלך. זה העבודה. זו התורה. זה התשובה. זו הדרגה. מה ששנוא עלייך אל תעשה לחברך. זה לא אמרה זו האמת.

לכבד את הבריות. לאהוב את עם ישראל. כל אחד יעשה תשובה, מה שהיה היה. להשתדל לפייס את כולם. לקבל על עצמך מהיום לתקן מידות בכל מה שקשור בין אדם לחברו. וודאי מי שיעשה כך תשובה יהיה בטוח שייכתב לחיים ולגאולה שלמה. לעבוד על אהבת ישראל ומידת השלום. זכרו, העיקר לא לפגוע ולא לצער שום אדם. לא מעניין אותך מה שיהיה אתה אל תפגע ותעליב ותצער.

לקחת את עצמך בידיים, וזכרו היצר הרע מסית לדרוס את כולם העיקר שתמלא את תאוותיך. זכרו מה העיקר ומה הטפל.

עבודת השם שאדם זוכה לדעת מה השם רוצה מאיתנו. באנו לעולם הזה כדי לדעת איך לשמח כל אחד ולא לצער.

כאשר אין שלום בית, האישה מתנגדת לבעל. תעבוד על שלום הבית שלך, זה הדבר הראשון.

דבר נוסף, כל אישה צריכה לשלוח את בעלה לאומן, כדי שיזכה להתעורר ולחזור בתשובה. כל אחד צריך לדעת שיש לעבוד על שלום הבית ובין אדם לחברו וזה עיקר היהדות והתורה.. וכל הרבנים לא לחלוק אחד על השני, אלא רק לאהוב ולכבד ועל ידי האהבה הזו נזכה סוף סוף לגאולה שלמה.

 

 

 

שנה טובה ברוכה ומבורכת.

שנת שלום, אחווה, חברות טובה,

שנת אהבת חינם וכבוד לזולת.

שנת וותרנות וסלחנות.

שנה שמחה ומלאת ברכות.

 http://www.breslev.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=28622&PN=1

 

 


חדש!! חדש!! חדש!! ספר שעריו בתודה - בגן התודה, טוב להודות להשם!!! ספר חדש של הרב שלום ארוש שליט"א
 
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs315.snc4/41105_143097309060819_100000816525120_192368_6957930_n.jpg



מתנה נפלאה לכבוד ראש השנה!!!

כונת חבור זה, ללמד את עם ישראל את היסוד הנפלא הזה, ללכת עם תודה! כי התודה תביא את האדם למדרגה הרוחנית הראויה לו, ותפתח לו את כל השערים שישנם: שערי שמחה, שערי פרנסה, שערי זיווגים, שערי רפואה שלימה, שע...רי תורה ותפילה וכו` - כל מיני שערים שאנו מבקשים שיפתחו לנו, התודה היא המפתח לפתוח את כל אלו השערים ועוד כהנה וכהנה שערים, ככל העולה על דעתו של כל אדם.

כל מי שילך בדרך של ההודיה בתמימות, ידע שודאי הוא יפעל ישועות וימתיק את כל הדינים. וזה עיקר העבודה שתביא לגאולה הפרטית והכללית, לעקור את מידת הבכינות וכפיות הטובה, ולעבוד על הכרת הטוב ועל הודאה והלל ושבח לה`, ובזה יתוקן הכל ונזכה לגאולה השלמה. כי בהודיה תלויה כל הגאולה, שיכולה להיות קלה מאוד ונעימה בזכות ההודיה!!!

מאת: הרב שלום ארוש שליט"א, מחבר הספרים `בגן האמונה המבואר`, `בגן השלום` ועוד. 423 עמ`, כריכה רכה. מומלץ ביותר, ספר חובה בכל בית!!!

http://www.breslev.co.il/store/%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%95_%D7%91%D7%AA%...

מלימודי היומי גן אמונה של הרב ארוש שלום שליט"א‏
שיעורי הרב ארוש שלום שליט"א עם ציפה כל שבוע

שיעורי הרב ארוש שלום שליט"א עם ציפה כל שבוע

 

הדבר שהכי קובע את עניין הברכה או הקללה, הגן עדן או הגיהינום במילים

מפניני הרב – " הכנה לחודש אלול, להרגיש כאב חטאיו.."דברי הרב ארוש שלום שליט"א
בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב – " הכנה לחודש אלול,  להרגיש כאב חטאיו.."

פרשת "ראה".

שיעורי הרב ארוש שלום שליט"א עם ציפה כל שבוע

 

הדבר שהכי קובע את עניין הברכה או הקללה, הגן עדן או הגיהינום במילים אחרות, המצווה הכי ברורה אם תחייה בברכה או בקללה זה העיניים.  לכן כדאי לכ"א להתפלל על העיניים "טוב עין הוא יבורך." מי שיש לו טוב עין, יש לו את כל הברכות. האדם עובד עבודה זרה בעיניים "וזכרתם את כל מצוותי ..." ולא תתורו בעיניים ← וזה המקור של כל הברכות או הקללות. והניאוף זה בעיניים.  להתחנן שיעבור עוד יום נקי, העיניים כל הזמן מצלמות וכל תמונה לא טובה שצילמת זו הקללה בעצמה. לא לעבור על לא תחמוד.

כשיש תאווה בוערת בעינייך ואתה מתפלל ועוצם את העיניים, המעלה שלך גדולה מאוד וזה מעלה את השכר שלך. תתגבר ותשמור את העיניים שלך.

חז"ל למדו אותנו "אין כלי מחזיק ברכה אלא השלום" אהבה. אהבת עם ישראל. כל הזמן מדברים על בוא המשיח. הוא כבר פה.. הוא נמצא כבר פה.. עוד יומיים.. הוא נמצא במעלית.. הוא באוטובוס.. אנחנו מחכים לו כל יום שיבוא. מתפללים לבואו בכל יום. להתפלל ולחכות בסבר פנים יפות ובזרועות פתוחות ובשמחה, עד שיבוא משיח לא לדבר בעניין משיח בכלל. דבר נוסף, אם כ"א ירצה שיבוא משיח בשביל הצרות הפרטיות שלו, בשביל זה לא צריך משיח. יום יום הרב פוגש אנשים שהיו מלאי צרות שקיבלו דיסקים וספרים ועושים שעת התבודדות וכעת יש להם חיים מתוקים.

יש לשמוע את הדיסק "תפסיק להתבכיין" בלי סוף. סיפור אמיתי שקרה בשבוע שעבר, הרב מלווה אמא ובנה שחולה במלחה קשה. האמא כל יום הייתה שומעת את הדיסק "תפסיק להתבכיין". בשבוע שעבר הבן התאשפז בבי"ח במצב קריטי, באמצע הניתוח עבר מוות קליני תוך כדי החייאה וכך מספר פעמים קרה במהלך הניתוח עצמו. הרופאים אמרו נואש והרימו ידיים, הוא נכנס לקומה (תרדמת), האמא לא אמרה נואש, להיפך היא נאחזה הכי חזק שרק אפשר באמונה וביקשה מיד את הדיסק "תפסיק להתבכיין" והשמיעה לו תוך שהוא בקומה, היא התחילה לשיר ולרקוד, להודות לשם יתברך – וראו איזה ניסי ניסים ממש, הבן התעורר לחיים והרופאים לא האמינו בכלל, הרופאים קראו לסיפור "תחיית המתים".

נחזור לעיניין משיח. בשביל זה להביא משיח? בשביל צרות פרטיות? התשובה היא לא! בשביל זה יש ספרים ודיסקים. ראו דוגמא חיה וממשית עם האם ובנה. כאשר יבוא המשיח הבן אדם יישאר באותה דרגה רוחנית. מה שכן, אם תתבודד כל יום שעה כן תוכל להמשיך לעלות בדרגה רוחנית אע"פ שהמשיח כבר הגיע. אחרת, זה המקום שתישאר ולא תוכל לעלות.

כל הזמן מדברים מלחמה, משיח – אותנו זה לא מעניין. מה שכן צריך לעניין זה כל יום שעת התבודדות. מי שיעבוד על אמונה ואהבת ישראל, תהיה לו שמירה ושערה מראשו לא תזוז לא משנה מה יהיה.. אין לו מה לדאוג. הוא שמור ונמצא בבונקר ואף אחד לא יוכל לגעת בו. עיקר אהבת עם ישראל זה הפצה. האור שקיבלת תפיץ. תפיץ בכל היכולת, הממון והכוחות להעביר לעוד יהודי. זכית לכזה אור וכאלו ישועות אל תשמור רק לעצמך, תעביר גם לעם ישראל.

השלום הראשון שצריך להיות לאדם הוא "שלום הבית". בדורנו ישנם חיים מאוד קשים עם שלום הבית והרבה מקרי גירושים. (האדם צריך לבוא בביטול כדי לקבל דברים ולא עם השכל שלו, לכן הרבה אנשים לא זוכים לקבל את האור של הספרים והדיסקים, צריך לקבל ענווה ואמונה כדי לחיות את האמונה. אדם בא לרב וביקש להתגרש כי אשתו עושה לו הרבה בעיות וצרות ומאוד מציקה לו עד כדי כך שניסה לשכנע את הרב שכדאי לו להתגרש, אותו אדם רק לא הבין שאשתו היא המקל של בורא עולם ואי אפשר לברוח מהייסורים. אתה רוצה לברוח מהמקל? אין בעיה... תקבל מקל אחר.. הרב התפלל עליו שיקבל אמונה וענווה וקיבל כזו אמונה שבכל מקום שפתח את הספרים דברו על ענווה, הוא התחיל להתבונן ועכשיו מקבל את הספרים ב-100% לא זז ימינה ושמאלה. לקבל את האור של הספרים פירושו יכולת להבין וליישם אותם גם בעזרת התבטלות וענווה ואמונה ולזרוק את השכל.

מכאן, כאשר אדם מקבל בזיון באהבה זה מנקה אותו ממחלות מסוכנות, מ200 שנים של ייסורים, מכאבים, מתאונות.. הביזיון משתלם. אותו בעל שפנה לרב הבין שלקבל את הביזיונות מאשתו באהבה ובאמונה פתר אותו מצרו וייסורים וזה בדיוק ההכנה לחודש אלול.

ü     רבנו הקדוש כותב בליקוטי מוהר"ן תורה ו`, כשאדם לומד אותה ומיישם אותה זה תיקון גדול ויש בה את כל הסגולות והרפואות.  מנקה מכל המחלות, מוצא זיווגו, ואם נשוי אז שלום בית, בנים, פרנסה. כל הסגולות וכל הישועות יש בתורה הזו, תורה ו`. כמו כן, צריך ללמוד אותה בחודש אלול, כי יש בה סוד כוונת אלול. מי שחי אותה ומבצע אותה זוכה לכל הישועות ושמירת הברית.

עוגןעוגן

ü      לפני כמה חודשים הרב הסביר בשיעור שלאדם צריך שיהיה תכלית. היינו מה רוצה להשיג בעולם הזה ע"י תפילות, מצוות, לימוד – והתכלית, שיזכה לדעת שהוא אפס בלי השם, כלום בלי תפילה. רק כאשר אדם מגיע שרצונו למעט בכבוד עצמו ולהרבות בכבוד המקום – רק אז מתחילה התשובה שלו. כל עוד רוצה כבוד אין לו שום קשר עם תשובה.

ü      כל עוד אדם רוצה כבוד הוא חולה נפש, כי כל הזמן פגוע ובדמיונות (פגעו בי... עשו לי..) ונמצא במחלות ובייסורי נפש נוראיים, שבור ועצוב תמיד כי לא משיג את הכבוד שרוצה..

ü      מי שרוצה כבוד החליט לבחור לעצמו גיהינום ואין לו שום קשר לתשובה. על מה אתה רוצה כבוד?

ü      אדם צריך למעט בכבוד עצמו ולא לשכוח שהתכלית שלו לחיות את האמת שאני אפס בלי השם, אני כלום בלי תפילה – לחיות את האמת הזו, ואז החיים נהיים מתוקים. וכשאדם זוכה וזה הרצון שלו, שכלא הולך לו יודע יש אמת אחת ויחידה, שהאדם הוא אפס. חוץ מזה הכול דמיונות. אדם אפס בלי השם ואפס בלי תפילה – זו האמת האחת והיחידה.

ü     איך זוכים להגיע לאמת הזו? לאמת שאני אפס בלי השם ובלי תפילה? שאדם ירצה למעט בכבודו.

עוגןעוגן

ü      ואיך להגיע לזה? רק ע"י תשובה.

 

ü    ועיקר התשובה "ישמע בזיונו יידום וישתוק."

  • מה זה עיקר התשובה? ישמע בזיונו יידום וישתוק. לא רק לשתוק בפה ולרתוח מפנים.. אלא מה שיגידו עליי זה נכון..
  • ומי מבזה את האדם הכי הרבה? המחשבות שלו והדמיונות שלו.. הוא לא מוכן להשלים עם העובדה שהוא כלום בלי השם, שהוא אפס. משה רבנו החזיק את עצמו שהוא הכי קטן בעולם והגרוע שבגרועים.. אז מה אני אם משה כזה? אני הקטן שבקטנים.. וכל מחשבה אחרת היא שקר. אין אני ואין אתה.. יש רק את השם בעולם, אין עוד מלבדו ואתה אפס ועיקר התשובה לשמוע בזיונו יידום וישתוק. זה העיקר. זוהי התחלת התשובה.

ויבוא כאלה וישאלו, רבי נחמן יכול לכתוב תורה חדשה, מה זה תשובה? אם כל הכבוד, יש גם את הרמב"ם. ומה זה תורה חדשה בכלל? ועל כך ענה רבנו, אם יזכה שירגיש באמת כאב חטאיו. ומתי יזכה לכאב חטאיו? שימול את עורלת ליבו.

  • כי כל זמן שליבו ערל ואטום אי אפשר לו להרגיש באמת את כאב חטאיו. רק שימול עורלת לבבו יהיה לו חלל בלב וירגיש באמת.. וידוי וחרטה – זוהי תשובה. (ולא וידוי ואח"כ חארטה..).

רבנו הסביר מהם דברי הרמב"ם:

  • חרטה צריך למול את עורלת הלב
  • וכיצד? ע"י ביזיונות. זה הסכין שמנקה את עורלת הלב.

אם לא תקבל ביזיונות לא יהיה לך קשר לתשובה ותהיה מלא טומאה, גאווה נוראית.

לעשות תשובה שכ"א ירצה רק לכבד את השם ולא ירצה לפעול פעולה עצמית, רק לגדל כבוד השם.

 

כעת, כיצד להתייחס למי שביזה אותי? דעו לכם, זה הכול השם רצה שיבזו אותי. השם משגיח בכל שעה פרטית על כל בן אדם. מזמין מחשבה דיבור ומעשה – כל זה בא לקרב אותך לשם יתברך. אם תסתכל על כך באמונה, שאתה לא שווה כלום זה יקרב אותך לשם יתברך. נכון.. אני באמת לא שווה כלום בלי השם יתברך.

ü      כל דיבור שמישהו ביזה אותך זה השם נתן לך לשמוע או להגיד. תסתכל על זה באמונה.

כשמבזים אדם אז יזכה לעלות למעלות, רק אז. כאשר פגעו בדוד המלך, אמר שפגעו בכבוד השם יתברך ולא בו, אז יצאה בת הד ואמרה שיהיה רגל רביעי במרבה, לא היה איכפת לו מכבודו אלא מכבוד השם.

אדם צריך לדעת שהוא לא מוצלח, אפס וכלום בלי השם ורוצה את האמת הזו לדעת ולחיות, ואז ממילא יהיה בשמחה. אם בעצבות אין לו שייכות לתשובה. למה אדם עצוב? כי זה לא הלך לי כפי שרציתי.. האדם רוצה לראות רק את ההצלחה שלו.. כאשר האמת היא, שההצלחה שלו, שהוא כלום. לכן שמח גם כשלא הולך, אני כלום בלי תפילה. לא הלך לי כי לא התפללתי או לא התפללתי מספיק. אני לא מציאות בעולם הזה. יש רק מציאות אחת בעולם – השם.

וזה עיקר התשובה, וזה כוונת אלול – להחליט שרוצים בתשובה, ותשובה זה לכבד את השם יתברך. לחשוב איך יתגדל כבוד השם בעולם. כל דבר לבקש מבורא עולם, להודות לשם על כל דב, לספר לשם. אין מה לעשות.. אנשים מלאים ייסורים, צרות וצער ואם לא ילמדו את הדעת הזו.. סתם ימשיכו ללכת בעצבות ובמרה שחורה ובחולאיי נפש נוראיים.

וכאשר יבוא משיח לכולם יהיה דעת. השם יתברך תמיד היה גדול, יהיה גודל וגדול. איזו דעת? ההבדל רק בדעת שאנשים כיום לא יודעים, אבל כאשר יבוא משיח יקבלו דעת שיתגדל שמיי רבא. יפאר, יודה ויברך את השם על הכול. אז למה לחכות למשיח אם אפשר כבר עכשיו? אין רע בעולם. תראה אמונה בכל מה שעובר עלייך זה השם.

·         "אמונתך בלילות."העולם הזה כלילה. העולם הבא כיום. בעולם הזה צריך אמונה. לראות הכול אמונה, אין עוד מלבדו והכול לטובה.

  • ואין לחפש אני.. אתה.. יש רק את השם בעולם. אין עוד מלבדו. תחפש את השם, תראה את השם, הכול השם. השם רצה, השם עזר, תודה לשם. שיהיה שם השם שגור בפיך כל הזמן. וכך אדם יזכה להרגיש כאב חטאיו. וליבו יהיה חרט.

כשאדם מאמין שמקבל מחשבות ובעיקר מחשבות שלך שבאות לבזות אותך, כל המחשבות שיש לך בראש השם שלח לך אותם.. והעיקר בא ללמדך שאתה אפס בלי השם ובלי תפילה ואין עוד מלבדו, זה האמונה שבאנו ללמוד בעולם.

אם תזכרו ותבינו שזו התכלית, צריך לחזור על זה כל יום, כי היצר הרע רוצה להשכיח את התכלית, לבלבל ולהרחיק.

אין עוד מלבדו.. ושלא יכנס לי מחשבה של גאווה של אני... גאל אותנו ממחשבות הגאווה. רפאני ממחלות הנפש של הגאווה. בתפילת 18 לכוון. כשאדם רוצה כבוד זה מחלת נפש וזה הסבל של כול העולם הזה. אין אני בעולם. רק השם. אנשים מחפשים כל היום רק את האני שלהם.. שיחפשו.. איפה ימצאו?? תזכרו טוב טוב את הנקודה שעיקר התשובה ישמע בזיונו יידום וישתוק ותתחילו לעשות תשובה , זו ההכנה לחודש אלול, תורה ו` של רבנו זה העיקר.

 

 

2 הודעות חשובות :

 

  1. יצאו 2 דיסקים חדשים :

  להתעורר מהשינה

  ששון ושמחה

  1. שלושת העיצות של רבנו שכתובות בקופת צדקה לעשות כל יום ובוודאי יתקן הכול, אנשים נרפאו ממחלות קשות והשם הושיע אותם. יש לקחת את הקופה ולעשות את 3 העיצות.

 

 

 

תקראו גם אותו צדיקים , חשוב חשוב חשוב לפרסם ולהפיץ לכולם
תקראו גם אותו צדיקים , חשוב חשוב חשוב לפרסם ולהפיץ לכולם
ה' מברך 70 ברכות את מזכי הרביםםםםםםם!!
http://www.shin1.co.il/ya.php?sid=7637159
 בס"ד    לקראת המלחמה ---- > מה יהיה על מי שלא יעשה תשובה בימים האלה ? ועל מי שיזכה לעשות תשובה ? (כדי לקרוא הכל !!) ראינו במאמר הקודם שכתבתי שצה"ל מתכונן למצב בו תותקף ישראל במאות טילים כל יום ! וכך גם אמר הרב הצדיק יורם אברג'ל .. עוד מעט יהיה זיקוקים בארץ .. מלחמה קרובה . אומר הזוהר הקדוש שלקראת סוף הגלות בני ישמעאל יעכבו את ישראל מלחזור לארצם .. מי אלה בני ישמעאל ? הערבים ימח שמם . ובאמת שעם ישראל בא לעלות לארץ לפני 60 שנה  הערבים שהיו בארץ לא נתנו לנו להעלות . יעכבו את ישראל מלחזור לארצם ..  פשש אשרייך רבי שמעון קלעת בול ! רבי שמעון בר יוחאי אומר עוד דבר בזוהר --> שלפני הגאולה כל העולם עתיד לצאת למלחמה על ירושלים !  האלקים נותן לנו לקראת סוף הימים את הסימנים הכי ברורים כדי שכל יהודי ויהודי יראה ויבין שהוא צריך לחזור בתשובה לאביו שבשמיים .. שמתם לב שכל הצרות הכי קשות מתקבצות להן לתקופה אחת  שבא ה' רומז לנו .. להתעורר להתכונן לגאולה  שה' הולך לנקום בגוים  הולך להתגלות מציאות ה' בעולם  .. כולם יראו את מציאות ה'  ! את שכינת ה' ! אור גדול אומר לרדת לעולם .  יש כאלה מישראל שלא יזכו להיגאל ! כי אין להם תורה ומצוות ! כל מה שקורה עכשיו זה נבואות של חז"ל לתקופה שלפני שמשיח בא .                                              מבול של אש עומד לרדת לעולם .. רק מי שיכנס לתיבה - ינצל ויזכה  לגאולה .. מה זו התיבה ? התשובה . בזמן עכשיו כל אחד קובע את המדרגה שתהיה לו בגאולה ע"י התשובה התורה ומצוות   שלו פתאום זה מגיע .. ה' מתחיל את הגאולה .. משיח ה' מופיע .. תחיית המתים . כולם קמים .. האבות הקדושים , משה רבינו , כל הצדיקים .. המשפחה שלך.. בית מקדש שלישי .. וכולם ירגישו את קדושת בית המקדש ונועם זיוו .. וזה עונג רוחני שאין מילים שיכולות להסביר אותו .. בית מקדש זה לא קניון עזריאלי .. מבית המקדש השלישי כולם יקבלו את השפע הרוחני  .. ושכינת ה' גלויה לעיני כולם ! ומה שעשית לפני הגאולה זו תהיה המדרגה שלך בגאולה ! אבל - יש כאלה שלא יזכו להיות בגאולה בכלל .. כי אין להם מספיק זכויות .. ומה יקרה איתם ? יחזקאל ל'ח :"והיה ביום ההוא ביום בוא גוג על אדמת ישראל נאום יהו-ה תעלה חמתי באפי ! ביום ההוא יהיה רעש גדול על אדמת ישראל ורעשו מפני דגי הים ועוף השמיים וחית השדה .. וכל האדם אשר על פני האדמה ונהרסו ההרים ונפלו המדרגות וכל חומה לארץ תפול . ונשפטתי איתו בדם וגשם שוטף ואבני אלגביש אש וגפרית אמטיר עליו ועל עמים רבים אשר איתו . והתגדלתי והתקדשתי ונודעתי לעיני גוים רבים וידעו כי אני יהו-ה" לא צריך פירוש רש"י אה .. ה' הולך לשרוף את הגוים שעשו לנו בלאגן . מה שמתואר שם זה פצצת אטום - נהרסו ההרים ונפלו המדרגות . ואז התגדלתי והתקדשתי לעיני כולם ! כולם יראו את ה' ! ומי שלא יתעורר עלול למצוא את עצמו בסיר של חמין עוד כמה זמן ..   הרב מרדכי אליהו זצוק"ל - חודש לפני שהוא נפטר הוא עבר מוות קליני .. הוא ראה בשמיים את הבאבא סאלי הקדוש ושאל אותו - מה קורה עם הגאולה ?! מתי ..  למה לא בא משיח .. הבאבא סאלי ענה לו  , שהגאולה כבר מוכנה .. המשיח כבר פה מזמן  זה ממש בקרוב - רק מעכבים את זה כדי שעוד יהודים יחזרו בתשובה לפני הגאולה האמיתית .. | כל אלו שרחוקים מה' .. שלא שומרים שבת .. שלא שומרים את העיניים , לא מניחים תפילין , לא הולכות בצניעות  - > ה' מעכב הגאולה בשבילכם .  ניתן זמן לעוד יהודים רחוקים לחזור בתשובה לפני שכל הבלאגן מתחיל !  שגם הם יזכו להיגאל ! כי ... לאחר שמשיח בא ---> לא מקבלים יותר חוזרים בתשובה !! רשום שמשיח יבוא פתאום . בלי שנשים לב פתאום הוא בא . ביום שחשבנו שהוא יהיה הכי רגיל - אז יבוא משיח .  אז בזמן הזה אני מרחם על כל יהודי ויהודי שלא עשה תשובה . כי אז הוא ירצה לתת כל מה שיש לו בעולם רק כדי לחזור לזמן שלפני ביאת משיח כדי שהתשובה  שלו תיהיה שווה משהו ! הנה אני שומר את הברית, הנה אני מניח תפילין,  תראה אחי .. מה זה נפרם לך המכנס ? לא לא זה ציצית ! חזק וברוך אחי רק שעכשיו זה לא שווה שקל וחצי חחחח אנשים אז ידעו את הערך של כל מצווה קטנה ! יגידו תנו לי לחזור ל5 דקות להניח  תפילין לקרוא כמה פרקי תהילים לשמור את העיניים ! הם יראו מה המעלה של אלו ששמרו את העיניים בזמן שכולם הלכו לTLV ורקדו עם כל מיני פוקימונים שמה  , יראו את המעלה של אלו שישבו ולמדו תורה , הלכו ברחוב - עברה איזה לידי גאגא אחת והם לא הסתכלו ! חשבו על ה' יתברך !   אותם מסכנים יראו את המעלה של אלו ששמרו את הברית קודש , ולא כמו כולם הלכו ועשו שטויות אלא המשיכו את הברית בינם לבין האלקים . יראו למה הם זוכים ! ירצו גם ! למה זוכות אלו שהולכות בצניעות ! מעכשיו אני שומר עיניים , שומר ברית , לומד תורה חחחחחחח סתום את הפה יא רשע שב בשקט ..התחילה גוג ומגוג פתאום אתה רוצה להיות צדיק ? תפסיק לדמיין מאוחר מדי אחי . יש לך הזדמנות עכשיו לחזור בתשובה תעלה על הגל אחי חבל לפספס אותו ! למה אני ככה כותב ומפיץ לכולם מה משעמם לי ? מצדי תעשו מה בא לכם אני ישב וילמד ויתחזק .. לא , אני ככה כי אני יודע שהמצב רציני וזה לא סתם סיפורים .. איך אנשים יתחרטו בעתיד שלא עשו תשובה עכשיו ! כמה שיותר להעיר ולדבר עם אנשים עכשיו . שלא יתחרטו אחר כך. ומי שלא יעשה תשובה יסבול בייסורים קשים עוד בלי גהינם, רק עצם זה שהוא יבין שהוא פספס את החיים שלו! היה יכול לחזור ולא חזר . כואב עליך אח שלי גיבור מלחמה ..  אבל אם את/ה חוזר/ת בתשובה עכשיו ?! אין גדול ממך ואין קדוש ממך ! אין עלייך אתה ענק !! כולם במסיבות כולם עם בנות כולם עושים שטויות מה אתה עושה ? לומד ?! שומר עיניים ? אין עלייך ! כל הבנות הולכות היום כמו פינגוין - לא לבושות ואת שומר שומרת צניעות? עם חצאית אחרי הברך ? כל צעד וצעד שלך זה קידוש ה' ! כל מצווה שלך עכשיו זה שקול כנגד 200 מצוות שקיימה הצדיקה הכי גדולה בדורות קודמים ! ה' שמח בך .. על כל התקרבות קטנה שלך !אני באמת מאד מצומצם בדיבור שלי , אני יודע הרבה ולא אומר כי אני לא רוצה להפחיד - אבל המצב באמת רציני , ואני מצדי ישב ילמד כל היום .. לא , כואב לי על כל אחד ואחד שיקרא מה רשמתי ולא יעשה עם זה כלום , כי זה הכל אמת . תעשו אם זה משהו . מי שחכם ? יעשה תשובה עכשיו !                        ישתבח שמו לעד !!         מצווה גדולה להפיץ ! 
מפניני הרב – ערכה של מילה אחת הרב ארוש שלום שליט"א
  • מפניני הרב – ערכה של מילה אחת הרב ארוש שלום שליט"א

    בס"ד בזרה"ק

     

    מפניני הרב – ערכה של מילה אחת

    פרשת השבוע "עקב". הפסוק אומר "והיה עקב תשמעון.." התורה מלמדת אותנו שלשון "והיה " זה שמחה. ע"י שמחה זוכים לכל. אם ישנה שמחה זוכים אפילו לדבר הכי גבוהה שיש בעולם הזה – שמירת הברית.

    רבנו כותב, "ושמר לך השם את הברית שתזכה לשמחה." אזי השם בעצמו ישמור לך את הברית.

    מי מוכן תמורת מיליון $ למכור מתווה אחת? או אפילו מילה אחת שאמר "ברוך השם" , ואפילו אם מתפלל ולומד תורה, למכור רק מילה אחת? מי שמוכן למכור אפילו רק מילה אחת, אין לו ערך אמיתי מה זה מצווה אחת ומילה אחת.

    אדם אומר עשרות אלפי מילים ביום, אז מה זו מילה אחת? אם אדם לא מבין את המשמעות אפילו של מילה אחת הוא ממש רחוק בתכלית מעבודת השם ומהקדוש ברוך הוא.

    מעשה שהיה באזור ת"א, חוזר בתשובה ביקש לקנות מצווה. חיפש וחיפש ולא מצא. יום אחד מצא את אשר ביקש, אחד שהסכים למכור לו מצווה. למחרת בבוקר זה שמכר את המצווה קם משותק בשתי רגליו. ישנם כמה הסברים. האחד, לאדם יש זכויות ועוונות כנראה שהיו במשקל שווה, מכר מצווה אחת וזה הכריע, כלומר העוונות את הזכויות. אך לדעת הרב שלום, זה הסבר אינו מספק ואינו ממצא. ההסבר הנוסף, היותר נכון, שאותו אדם העריך את המצווה בערך קטן, מכאן יוצא שלכל המצוות שלו יש ערך קטן. לכן הם לא יכלו להגן עליו מפני הפורענות שהייתה מזומנת לו. "איש כמעשהו..". כלומר, איך שאדם מעריך את מעשהו, כך משלמים לו. יוצא שכל המצוות שלו הן כמעט אפס לכן לא יכלו להגן עליו.

    האדם צריך להתבונן מה הפירוש למכור מצווה, וכאשר אדם מוכר מצווה זה מראה שהערך שלך והקשר עם בורא עולם נמוך מאוד. הרי לעשות מצווה גורם נחת ורצון לבורא עולם.

    v     אין מצווה שאדם מזלזל בה כמו מצוות השמחה. "והיה עקב.." – אדם דש בעקב, דש בהם.. במצוות השמחה מזלזלים הכי הרבה וזה בא מצד היצר שמכניס זלזול ועצבות בדברים הכי חשובים כמו למשל שמחה, תפילה, התבודדות. "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד.." אדם מזלזל בה ונראה לו שזה אפילו לא מצווה בכלל. שנזכה ב"ה שהשמחה תהיה ראש ולא עקב.

    v     כאשר אדם רואה את המצוות שלו, מה שזוכה לעשות, ואת נחת הרוח לבורא עולם ואת רצון השם יתברך – אז וודאי שעליו להיות בשמחה.בלי ההקדמה לא ניתן להבין את דברי רבנו. רבנו כותב: וכן צריך האדם למצוא גם בעצמו נקודות טובות, כי זה ידוע שהאדם צריך להיזהר להיות בשמחה תמיד. להרחיק העצבות מאוד מאוד." האדם צריך לחפש נקודות בעצמו "אפילו שמחפש בעצמו וראוה שאין בו שום טוב ומלא חטאים רוצה הבעל דבר להפילו לעצבות ומרה שחורה." אומר רבנו, אסור לך ליפול מזה, כי אם האדם ייפול לעצבות הוא ייפול לגמרי. השמחה זה הקשר עם בורא עולם. בעצבות למעשה איבדת את הקשר עם האמת ובורא עולם. צריך לחפש ולמצוא איזה טוב, כי אין מצב שכל חייו לא עשה מצווה אחת או אמר מילה טובה.

    v     מי שיודע ערך של מצווה אחת, אפילו מצווה אחת! כדאי לו לשמוח כל ימי חייו. הצדיק יודע להעריך את ערך המצווה. אם יש לאדם מליץ אחד מיני אלף ויש לו מיליון של מקטרגים, אבל מצווה אחת יש לו, כבר יציל אותו השם יתברך בשביל המצווה האחת.

    למשל, אדם נתן שקל צדקה וזו המצווה היחידה שעשה בחייו. בנוסף, הוא לא עשה זאת לשם שמיים אלא התכוון לכבודו, אע"פ כן גם אם המצווה לא הייתה טהורה ונגועה , היו בה מחשבות ופניות ואע"פ יש מעט טוב – עשה מצווה סוף כל סוף ובתוך זה יש לחפש את הטוב ולא את הפגמים. על כל פנים, ישנה נקודה טובה ובטוב שעשה, ובזה צריך לשמוח!  כלומר, מצווה הכי קטנה , לולא ידענו להעריכה היינו שמחים ומודים לשם. לכן צריך האדם לבחון ולדון לכף זכות.

    איך התם היה עושה נעל משולשת ושמל בה רוקד איתה ונהנה בעוד שכולם צחקו עליו..? התם כשמו כן הוא, היה תמים.. נכון עשה מצווה משולשת, אבל שמח בה מאוד..

    האדם צריך להיות מאוד מאוד בשמחה. וחייב לראות את עצמו בעין חיובית. אם רואה שלא שווה כלום, נכנס לעצבות לעומת עין טובה שבה שמח בעשיית מצווה קטנה ככל שתהיה – ובזה לשמוח כל החיים.

    אדם צריך להבין כמה צריך לשמוח בכל שנייה ושנייה ואם עושה מצוות אז בכלל.. קל וחומר בהפצה שאי אפשר בכלל להעריך את זה. דיסק וספר שמשנה ומציל לאנשים את החיים.

    נקודה חשוב להבהרה. "אני לא כלום.. אני לא עשיתי.." זה לא נקרא ענווה. זה דיכאון ועצבות. ענווה כאשר האדם יודע שבורא עולם זיכה אותו, מקרב אותו. אם כך, שוב, על כל נקודה קטנה לשמוח, לרקוד, להודות, לשבח את השם.

    v     הגמרא בעירובים נותנת עוד הסבר ליהודי מת"א. אמר ריש לקיש, פושעי ישראל, האש של הגיהינום לא שולטת בהם." פושעי ישראל שמלאים מצוות כרימון.. אפילו הריקניים שבך מלאים מצוות כרימון."

    v     כל מצווה שאדם עושה נהפכת להיות הלבוש של הנשמה. "טוב לי תורתך מאלפי זהב וכסף.." כל מילה של תורה, כל מצווה טוב לי תורת פיך.

    אדם אחרי 120 שיבוא לשמיים ויראה איך הייסורים מגנים עליו, יגיד על מה ולמה התלוננתי.. מי יכול למכור ייסורים? הכול לטובת האדם. כשאדם חי באמונה פשוטה, עשה מצווה איך שעשה ב"ה זה דבר גדול ועצום. למשל, אדם הולך עם כיפה, כל שנייה יש לו מצווה צמודה אליו. מצוות ציצית, אדם הולך עם ציצית, רבנו כותב שמצוות ציצית שקולה כנגד כל המידות, זוכה לאמונה, זוכה לקדושת א"י, זוכה לקרב את הגאולה, זוכה לפרנסה וזוכה שיתגלו לו כל החוכמות כשולחן ערוך ועוד ועוד.

    הכול נחשב. גם אם באת לביה"כ וחם לך וחלק עומדים ויש צער, הכול נחשב הכול מצוות.

    ü      עצם היות האדם שמח זה כבר מצווה אחת גדולה. כ"א צריך לראות טוב טוב ולחשוב שמצווה כלשהיא (אי אפשר לדעת מהי שכר מצווה וערכה ) קטנה כגדולה ולכן הסברנו ערכה של מילה אחת – בכל דבר לשמוח. רבנו לימד אותנו ששמחה זה דבר שאדם צריך להכריח את עצמו.

    ü      כאשר אדם מקבל את הדין באהבה, מהלל ומשבח את הקדוש ברוך הוא, מקבל באמונה ובאהבה, אומר רש"י, אותה דומיה ששותק, דומה לו כקורבן. לכן, עם ישראל יש להם אמונה בשם יתברך וגם הייסורים יודעים שהכול זה ע"פ דין אמת, צדק וזה נחשב כמו קורבן לקבל את הייסורים באהבה. רבנו הקדוש אומר שע"י השמחה וריקודים מתבטלים כל הצרות, הדינים. לא מובן בכלל הדבר הזה לכאורה.. צרות ייסורים, כ"א חושב שצריך להתבכיין ולהיכנס לעצבות. תתבכיין תקבל יותר מכות. אדם מתחזק, רואה בעצמו את הנקודות הטובות, שמח ורוקד, זה מבטל מעליו את כל הדינים הצרות והייסורים. זה הפוך מהשכל!

    ü      עוד עיצה צרבנו איך להמתיק דינים, אדם דן את עצמו וישפוט את עצמו, יפשפש במעשיו האם ראוי לעשות כך או כך. כאשר יש דין למטה אין דין למעלה! כלומר התבודדות.  כאשר אדם זוכה לעשות משפט כל יום זה אחד העיצות להיות בשמחה תמיד. אדם עושה מצווה הוא לא יפסיד אותה לעולם. ואחרי שעשה מצווה אי אפשר למכור אותה.

    מה פירוש עברה מכבה מצווה? במצווה יש אור אינסופי, אם נראה את האור שלה נשמח עד אינסוף. וכאשר אדם עושה עברה זה מכבה את האור של המצווה. אבל אם עושה כל יום שעה התבודדות הוא זוכה לראות את האור של המצווה.

    • ·        לא מספיק שאדם ישמח בלב. אלא השמחה תתפשט בכל הגוף עד הרגליים. וזה    יקרה אם האדם עושה משפט לעצמו, אזי מתבטל הדין למעלה. כלומר התבודדות.

     

    • וגם אל תשכחו שע"י השמחה הקדוש ברוך הוא שומר לך את הברית. כל עיניין פגם הברית והתאוות באות מהעצבות. אדם מחפש להמתיק את העצבות ע"י תאוות.. אל תברח לעברות כדי לשמוח! כי אח"כ תיפול יותר.. כך היצר הרע עובד עלייך..  נפלת בעוד עברה, זה וודאי לא ישמור אותך.  

    לעומת זאת,

    • האדם צריך כל יום לראות את הנקודות הטובות שבו, לשמוח בהם, להוקיר אותם. כל מילה בברכה זה מצווה… "שהכול נהיה בדברו" (3 מצוות). אתה גר בא"י זה כבר מצווה. יהודי משרת בצבא שלוש שנים – זה מצווה. עוזר לעם ישראל, שומר, נלחם, נמצא בסכנה. כולנו יהודים מלאים כמצוות. היום, בדור שלנו אין אחד כמעט שאין לו הוראת קבע לישיבה, קופה בבית, כל עם שיראל מלאים מצוות כרימון.

    משיח יבוא בדור שכולו זכאי או שכולו חייב. והודר הזה כולו זכאי!! מלאים מצוות כרימון. והעיקר זה הרצון. רוצים להתקרב אל השם. :"אני רוצה לעשות רצון השם, ללכת בדרך האמת והישר.." והרצון הזה משמח את האדם. לכן האדם יסתכל על הרצון שלו, וזה ישמח אותו מאוד. לשמוח ברצון. יש לך את העיקר שזה הרצון.

     

    לסיכום:

    • עיצה חשובה ללכת עם הרצון של האדם ולראות את הנקודות הטובות שבך, זה הדרך לעשות תשובה רק ע"י שמחה ואי אפשר בשום פנים ואופן ע"י עצבות, וכך מנצחים בעולם הזה!
    • אדם מעריך שיש לו טוב ומוכן לשמוח בשביל מצווה אחת שעשה, יודע שעשה נחת רוח לבורא עולם וזו נקודה מאוד חשובה. עצם הנחת רוח לבורא עולם כבר צריכה לגרום לו לשמחה עילאית. עשה את רצון הבורא ושמח אותו.
    • מי שמוכן למכור מילה אחת.. אין לו קשר עם בורא עולם ולתכלית. כי אינו יודע מה זה לשמח, והאם זה קל בעיניך שעשית נחת רוח לבורא עולם?
    • רק ע"י שמחה (ולא בכיינות..) אפשר לנצח את היצר הרע שכל הזמן רוצה להפיל את האדם לעצבות וייאוש. יש לרקוד, לשמוח ולהודות לשם. כ"א שיתחזק ויעבוד על מידת השמחה – הנשק הכיח גדול לנצח את היצר.
    • מי שבשמחה תמיד מצליח. אדם מצליח כפשוטו.. אתה רוצה לעשות איתו עסקים.. כייף לך בחברתו.. לעומת אדם מתבכיין אתה לא רוצה לראות את הפרצוף שלו…
    • מי ששמח תמיד מצליח ויהיה לו שפע של פרנסה
    • "מצווה גדולה להיות בשמחה. להיות בשמחה תמיד.."
1 2 3 4 5 הבא >
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש