אור רבינו
בס"ד
פה ושפתיים השפתיים הם מעור ובשר וגידים ועצבים ועצבים {כמו אברי ההולדה של הזכר והנקבה }וכלן נמצא בהם רוב ההרגש ומפני חוזק ההרגשה שבהם לכן החושקים והאוהבים זה את זה מנשקים זה לזה בשפתותיהם
מי שפיו גדול ושפתיו גדולים= מי שישתתף עמו יצליח בכל דבר הוא טוב לכל שתפות , זוהר פה עקום - לא שורה בו הקב"ה הוא מום , זוהר מי ששפתיו גדולות - זהו אדם שמדבר לשון הרע ואינו מתבייש ואינו מפחד , בעל מחלוקת ורכילות הוא אינו שומר סוד , אבל כשישתדל בתורה יהיה שומר סוד , אין יראה בלבבו , אלא אם צדיק גמור הוא ובזכיותיו ינצח יצרו וישמור עצמו , זוהר,
מדברי חז"ל בשפתיו של האדם נכר אם הוא אוהב או שונא , ילקוט משלי ברית הלשון כנגד ברית המעור , ספר יצירה {הכוונה שאדם שומר את בריתו כפי איך ששומר את בריתו כפי איך ששומר דיבוריו ,וכן להפך המעתיק}
*בעל ה"תולדות יעקב יוסף" כשהיה רואה בני אדם בבית הכנסת שמפריעים ומפטפטים היה גוער בהם ואמר :"ברית הלשון כנגד ברית המעור ".
חייב אדם כשמתעטש , להודות לקב"ה שנהפך ממות לחיים , ילקוט שמעוני תקוןלפה שיתן צדקה , רבנו נחמן מברלסב מי שמדבר נבול פה כידוע שלבו חושב מחשבות און {רעות }רבנו נחמן מברסלב אמונה תולה בפה של אדם , רבנו נחמן ברסלב , {הכוונה שמי שמדבר דברי אמונה חזקה וכן להפך} איש בטל שאין עוסק בשום עסק , על ידי זה תאותו מרבה במשגל ומדבר דברי טנוף תמיד ,רבנו נחמן מברסלב מי שמדבר רע על ישראל , לסוף שיחלה בפיו , רבנו נחמן מברסלב הדבור בקול רם , מביא הרגש ותנועה בכל איברים ,רבנו נחמן מברלסב, הלומד בקול רם , מאריך ימים , ותלמודו מתקים בידו ,חז"ל כאבי השנים באים על האדך בגלל שהתאכזר על בעל חיים ובני האדם , רבנו נחמן ברסלב {ותקנתו ישרחם על כל היצורים המעתיק}
|